×

سفرهای استانی؛ پرسر و صدا اما بی نتیجه تلاش برای پر کردن کارنامه خالی دولت با آمارسازی

  • کد نوشته: 4255
  • فروردین ۲۳, ۱۳۹۶
  • ۰
  • درحالی دولت یازدهم ماه های آخر خود را سپری می کند که مردم سیستان و بلوچستان همچنان چشم انتظار تحقق وعده های بی سرانجام روحانی برای آبادانی سیستان و بلوچستان هستند. به گزارش نیساخبر، در بازار داغ گفته های مسئولان در خصوص تحقق وعده های رئیس جمهور باید به این نکته توجه داشت که هنوز […]

    سفرهای استانی؛ پرسر و صدا اما بی نتیجه تلاش برای پر کردن کارنامه خالی دولت با آمارسازی
  • تلاش برای پر کردن کارنامه خالی دولت با آمارسازی/ سرنوشت 44 وعده دولت در جنوب شرق کشور مبهم ماند!

    درحالی دولت یازدهم ماه های آخر خود را سپری می کند که مردم سیستان و بلوچستان همچنان چشم انتظار تحقق وعده های بی سرانجام روحانی برای آبادانی سیستان و بلوچستان هستند.

    به گزارش نیساخبر، در بازار داغ گفته های مسئولان در خصوص تحقق وعده های رئیس جمهور باید به این نکته توجه داشت که هنوز از سرنوشت وعده های سال ۹۳ رئیس جمهور به مردم سیستان و بلوچستان خبری در دست نیست.
    حسن روحانی در سفر سال ۹۳ خود در جمع خبرنگاران و در چابهار گفته بود: ۹۹ طرح برای سیستان و بلوچستان نهایی شده است که تا پایان امسال(۹۳) یا در نیمه اول سال آینده(۹۴) اجرا خواهند شد.
    در حالی برخی از وعده های دولت یازدهم به مردم سیستان و بلوچستان اجرایی نشده است که زنگنه دبیرستاد پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهوری در سیستان و بلوچستان ۱۴ دی ماه سال گذشته و در نشست خبری خود گفته بود: در سفر فروردین ۹۳ رئیس جمهوری به استان در مجموع ۷۷ عنوان وعده و تفاهم نامه به تصویب رسید!
    اما این پایان ماجرا نبود و یک روز قبل از سفر تبلیغاتی روحانی به زاهدان برای روشن کردن مشعل گاز و در حالی که زنگنه پیشتر کل وعده و تفاهم نامه های روحانی در سفر سال ۹۳ به استان را ۷۷ مورد عنوان کرده بود به سرعت مواضع قبلی خود را تغییر داد و این تعداد را به ۹۹ رساند، تا رکوردی ثانیه ای در اجرای پروژه های به ثبت رسد!
    اکنون که در آستانه سالگرد سفر رئیس جمهور در سال ۹۳ به استان قرار داریم، آنچه مسلم است اینکه نزدیک به نیمی از وعده هایی که قرار بود در ظرف مدت دو سال اجرایی شود با گذشت سه سال همچنان بر زمین مانده و هیچ گزارش روشنی در این خصوص از سوی دولتمردان استان منتشر نشده است.
    مع الوصف دبیر ستاد پیگیری مصوبات رئیس جمهوری آسمان و ریسمان بافت تا با کمک رسانه های دولتی اینگونه القا کند که بیش از ۹۰ درصد مصوبات سفر سال ۹۳ رئیس جمهور در سیستان و بلوچستان اجرایی شده است، غافل از اینکه روحانی در دهم اسفند ۹۵ و در حالی که برای افتتاح تبلیغاتی مشعل گاز به زاهدان سفر کرده بود، از اجرایی شدن ۵۵ وعده سفر قبلی خود به سیستان و بلوچستان خبر داد.
    بنابر گفته های رئیس جمهور و با یک حساب سرانگشتی آنچه عیان است اینکه تکلیف ۴۴ وعده روحانی در سال ۹۳ که برای آبادانی سیستان و بلوچستان مصوب شده بود همچنان نامعلوم است.
    علی ای حال هنوز هیچکدام از نمایندگان دولت در استان در خصوص آمارسازی صورت گرفته در خصوص اجرایی شدن بیش از ۹۰ درصد مصوبات رئیس جمهور که دبیر ستاد پیگیری مصوبات دولت در استان بر آن تاکید فراوان دارد، واکنشی نشان نداده است.
    در هر حال و با توجه به اینکه اکثریت مردم استان گلایه های فراوانی را نسبت به وعده های دولت مطرح کرده این آمارسازی های دورغین برای کسب آرای مردم موضوع چندان عجیبی نیست و نشان می دهد عده ای برای پر کردن سبد رای دولت حتی به دروغ هم متوسل می شوند.

    سیستان و بلوچستان رتبه نخست بیکاری در کشور را دارد
    در هر حال عملکرد دولت یازدهم همواره مورد انتقاد مردم و مسئولین بوده است، حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی عصرهامون، با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان به دلیل عدم اشتغال زایی در چند ساله اخیر در استان رتبه اول بیکاری در کشور را دارد، اظهار داشت: در این چندسال آثاری از اشتغال زایی در شهر زاهدان نبوده است.
    وی ادامه داد: آقای رئیس جمهور آمار و اطلاعاتی می دهد که فقط برای دولتی ها قابل رویت است و در استان این آمار قابل رویت نبوده است.
    شهریاری در خصوص عملکرد برجام برای بیکاری افزود: فعلا برجام، فرجام است تا ببینیم در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد.

    افزایش بیکاری دستاورد دولت یازدهم
    مولوی عبدالصمد کریم زایی امام جمعه اهل سنت ایرانشهر گفت: با بیان اینکه بیکاری در سیستان و بلوچستان ۷۰ درصد است و رشد چشمگیری داشته، افزود: دکتر روحانی در این سفر بیکاری را تقلیل کند.
    وی ادامه داد: منطقه آزاد چابهار سومین بندر در دنیاست که اگر فعال شود نه تنها جوانان زیادی در استان مشغول به کار می شوند بلکه استان های همجوار نیز می توانند از این مورد بهره ببرند.
    مولوی کریم زایی خاطر نشان کرد: کارخانه های زیادی در استان نیمه فعال و تعطیل هستند با احیاء این کارخانه ها به اشتغال زایی جوانان کمک کند.
    امام جمعه اهل سنت ایرانشهر اضافه کرد: کشاورزی را در استان فعال تر کند و برای کشاورزان تسهیلات در نظر بگیرد و محصولات آن ها را تضمین کند تا دست دلالان از دسترنج کشاورزان کوتاه شود.
    این روزها و با توجه به نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری فریب افکار عمومی و آمارسازی با هدف بزرگنمایی فعالیت های دولت به اپیدمی مشترک عده ای تبدیل شده است، با این همه بازهم قضاوت با مردمی که به خوبی وعده های دولت یازدهم را در سالهای سکانداری لمس کرده اند.

    انتهای پیام/

    منبع:دانا

      نام شما (الزامی)

      ایمیل شما (الزامی)

      موضوع

      پیام شما

      برچسب ها

      نوشته های مشابه

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *