×

سفره خالی کارگران پارسیلون خرم‌آباد در شب عید/ همسر و فرزندان کارگران هم به خیابان آمدند

  • کد نوشته: 3264
  • اسفند ۱۹, ۱۳۹۵
  • ۰
  • کارگران کارخانه پارسیلون همراه با همسر و فرزندان خود در مقابل استانداری لرستان تجمع کرده و خواستار پرداخت حقوق و معوقات خود شدند. به گزارش نیساخبر وبه نقل از خبرگزاری تسنیم دغدغه‌ کارگران کارخانه پارسیلون و تجمع آن‌ها در مقابل استانداری لرستان تازگی ندارد، حالا تمام مردم از مشکلات آن‌ها با خبراند و امروز نیز به خیابان […]

    سفره خالی کارگران پارسیلون خرم‌آباد در شب عید/ همسر و فرزندان کارگران هم به خیابان آمدند
  • کارگران پارسیلون

    کارگران کارخانه پارسیلون همراه با همسر و فرزندان خود در مقابل استانداری لرستان تجمع کرده و خواستار پرداخت حقوق و معوقات خود شدند.

    به گزارش نیساخبر وبه نقل از خبرگزاری تسنیم دغدغه‌ کارگران کارخانه پارسیلون و تجمع آن‌ها در مقابل استانداری لرستان تازگی ندارد، حالا تمام مردم از مشکلات آن‌ها با خبراند و امروز نیز به خیابان آمده‌اند و می‌گویند گرسنه‌ایم.

    اعتراض کارگران ماه‌هاست جریان دارد اما امروز همراه با همسر و فرزندان خود در مقابل استانداری تجمع کرده‌اند تا اعتراض خود را با صدای بلندتری فریاد بزنند شاید گوشی برای شنیدن پیدا شود.

    صنعت ۴۰ ساله لرستان از زمانی که به بخش خصوصی واگذارشده بدهکاری‌های زیادی به بار آورده و کارگران این کارخانه نیز علاوه بر ۱۹ ماه طلب عقب‌افتاده قبلی خود در حال حاضر نیز بیش از ۱۶ ماه است که حقوق دریافت نکرده‌اند.

    تجمع کارگران پارسیلون همراه با همسر و فرزندان

    تجمع و اعتراضات پی‌درپی کارگران کارخانه پارسیلون جهت دریافت مطالبات معوقه خود مقابل ساختمان استانداری لرستان تنها امید این کارگران شده ولی تاکنون راه به‌جایی نبرده و تاکنون با وعده‌های توخالی مسئولان مواجه شده‌اند.

    قصه پر غصه کارگران کارخانه پارسیلون سردراز دارد؛ این کارگران پس از هر بار تجمع با وعده‌ای جدید از سوی مسئولان مواجه می‌شوند ولی پس از گذر زمان تنها پای وعده‌های جدید به میان می‌آید و خبری از پرداخت حقوق نیست.

    سفره خالی کارگران در ایام عید

    روزهای پایانی سال در حال گذر است و سفره این کارگران در ایام عید خالی ولی این کارگران راهی جز تجمع کردن ندارند، تجمعی که هر بار با دادن وعده‌ای جدی خاتمه می‌باید و پس از گذر زمان تنها وعده‌ها تمدید می‌شود.

    خبرگزاری تسنیم بارها بابیان مشکلات کارگران کارخانه پارسیلون با ارائه گزارش‌های متعدد به دغدغه‌های این کارخانه و کارگران آن پرداخته تا شاید مسئولان هر چه زودتر برای رفع دغدغه کارگران کارخانه پارسیلون اقدام کنند.

    وعده‌هایی که عملی نمی‌شود

    همسر یکی از کارگران کارخانه پارسیلون در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: همسرم ۱۵ ماه حقوق نگرفته وزندگی برایمان سخت شده است، دیگر تحمل بی‌پولی را نداریم فرزندان ما چه گناهی کرده‌اند که باید حسرت داشتن حتی یک اسباب‌بازی را داشته باشند.

    وی افزود: باوجود مشکلات مالی زندگی‌مان به‌هم‌ریخته است تا کی می‌توانیم با این وضع و بی‌پولی بسازیم.

    همسر یکی از کارگران کارخانه پارسیلون عنوان کرد: همسرم از تأمین مخارج زندگی برنمی‌آید، تا الآن با سختی زندگی کرده‌ایم ولی مسئولان فقط امروز و فردا می‌کنند، وعده‌هایشان دروغ است هرماه به امید اینکه فردا حقوق پرداخت می‌کنند می‌گذرد ولی هیچ خبری از دریافت حقوق نیست.

    وی بیان کرد: سه فرزند دارم که دانش‌آموز هستند ولی حتی از پس مخارج تحصیلی‌شان برنمی‌آییم، چندین ماه است نتوانسته‌ایم کرایه منزل را پرداخت کنیم هزینه انشعابات آب، برق و گاز را هم پرداخت نکرده‌ایم و چندین بار اخطار قطع داده‌اند.

    از هم پاشیدن زندگی کارگران به دلیل بی‌پولی

    همسر یکی از کارگران کارخانه پارسیلون تصریح کرد:‌ یک سال است که مسئولان وعده پرداخت حقوق می‌دهند، به بهانه اینکه حقوق پرداخت می‌شود از آشنایان قرض گرفتیم ولی هیچ خبری از پول نیست.

    وی گفت: بی‌پولی، گرسنگی و وعده‌های دروغ مسئولان سبب می‌شود خیلی از زندگی‌ها از هم بپاشد، بعضی از همکاران همسرم به دلیل همین مشکلات بی‌پولی کارشان به جدایی و طلاق کشیده است، مسئولان خود را به‌جای ما بگذارند حتی فکر کردن به اینکه یک سال هیچ درآمدی نداشته باشند هم برایشان قابل‌تحمل نیست.

    یکی از کارگران کارخانه پارسیلون در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: به‌ غیر از ۱۹ ماه طلب قبلی ۱۶ ماه است که هیچ حقوقی دریافت نکرده‌ایم، بیست و ششم بهمن‌ماه استاندار لرستان اعلام کرد که یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از طلب کارگران پرداخت‌شده ولی تاکنون هیچ مبلغی پرداخت‌نشده است.

    وی افزود: بنا بود شرکت به آتیه دماوند واگذار شود، آتیه دماوند نیز اعلام کرد برای پرداخت معوقات کارگران شرکت به‌صورت موقت واگذار شود ولی موقت بودن را تائید نکردند و گفتند شرکت باید به‌صورت دائم واگذار شود که اگر بخواهند شرکت را به‌طور دائم واگذار کنند روند اداری شش ماه طول می‌کشد یعنی تا زمان واگذاری شرکت هیچ خبری از پرداخت حقوق نیست.

    تا ۶ ماه آینده خبری از پول نیست

    کارگر کارخانه پارسیلون عنوان کرد: چندین ماه است که امروز و فردا می‌کنند و الآن هم که می‌گویند تا شش ماه دیگر حقوقی پرداخت نمی‌شود، ایام عید است و چطور باید هزینه‌ها را تأمین کنیم، همسر و فرزندان ما دیگر تحمل این وضعیت را ندارند.

    همسر یکی دیگر از کارگران در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: بیش از یک سال است که همسرم حقوق نگرفته‌ و این یک سال بدترین روزهای زندگی‌مان بوده است، همسرمن حتی از تأمین کوچک‌ترین نیاز زندگی برنمی‌آید.

    وی افزود: تمام اقساط عقب‌مانده و هزینه کرایه منزل را در این مدت پرداخت نکرده‌ایم، فرزند و همسرم بیمار هستند ولی هنوز نتوانسته‌ایم هزینه درمان را تأمین کنیم.

    همسر یکی از کارگران عنوان کرد: یک سال است که خانواده‌ام هزینه‌های زندگی ما را تأمین کرده‌اند ولی تا کی می‌توان به دیگران تکیه کرد، تا چه زمانی خانواده من می‌توانند هزینه زندگی یک خانواده چهار نفره را تقبل کنند.

    وی بیان کرد: یک سال است که مسئولان استان فقط وعده پرداخت معوقات را می‌دهند ما هم به امید پرداخت حقوق تاکنون ۱۲ میلیون تومان قرض گرفته‌ایم ولی هیچ خبری از پرداخت حقوق نیست.

    همسر یکی از کارگران تصریح کرد: نبود هزینه زندگی روی همه مسائل حتی روابط عاطفی من، همسرم و فرزندانم نیز تأثیر گذاشته، از پس تأمین خواسته‌های فرزندانم برنمی‌آییم، همسرم از این وضعیت خیلی ناراحت است وزندگی به ما تلخ شده امیدواریم مسئولان این مشکلات را برطرف کنند.

    گزارش از فاطمه بیرانوند

    انتهای پیام/

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *