×

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع):
سپاه میدان دار رفع محرومیت ها/ انعقاد تفاهم نامه با استانداری لرستان برای توسعه زیرساخت های روستایی

  • کد نوشته: 8913
  • شهریور ۵, ۱۳۹۷
  • ۰
  • فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان گفت: برای توسعه و محرومیت زدایی با کمک استاندار و دستگاه های دولتی امیدواریم برنامه ها با کیفیت و سرعت بالا اجرایی شود. به گزارش نیساخبر” مبارزه با فساد، رفع تبعیض و برقرای عدالت اقتصادی، ساده زیستی، تولید ملی، محرومیت زدایی و خدمت به مستضعفین از رویکردهای مهم انقلاب اسلامی است. […]

    سپاه میدان دار رفع محرومیت ها/ انعقاد تفاهم نامه با استانداری لرستان برای توسعه زیرساخت های روستایی
  • فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان گفت: برای توسعه و محرومیت زدایی با کمک استاندار و دستگاه های دولتی امیدواریم برنامه ها با کیفیت و سرعت بالا اجرایی شود.

    به گزارش نیساخبر” مبارزه با فساد، رفع تبعیض و برقرای عدالت اقتصادی، ساده زیستی، تولید ملی، محرومیت زدایی و خدمت به مستضعفین از رویکردهای مهم انقلاب اسلامی است.

    رشد چشمگیر کشور بعد از انقلاب اسلامی در تمام عرصه ها اتفاق افتاده است به گونه ای که ایران در بحث پزشکی جز چهار کشور برتر دنیا در درمان ناباروری،۱۰ کشور برتر سازنده داروهای بیماری های خاص و چهار کشور اول جهان در زمینه پیوند عضو است.

     ساخت هزاران کیلومتر جاده های کوهستانی، برق رسانی ۹۰ درصدی وگازرسانی ۸۰ درصدی مناطق کشور، پوشش ۹۰درصدی ارتباط تلفنی و ۸۰ درصدی اینترنت در کشور از جمله خدمات محسوس رفاهی بعد از انقلاب اسلامی است.

    برهمین اساس ایران اسلامی در زمینه کشاورزی در تولیدات زعفران، پسته، گردو، خرما، سیب، مرکبات، هلو و گندم در رتبه های اول تا هفتم جهانی جا دارد همچنین در تولید و رواج گیاهان دارویی و طب سنتی رتبه هفتم را در جهان دارد.

    در رشته های ورزشی همچون تکواندومقام پنجم، والیبال مرتبه هشت، فوتسال مقام پنج  و در رشته کشتی جمهوری اسلامی ایران مقام اول تا سوم را در جهان دارد.

    امروز با وجود تمام تحریم های اقتصادی به همت جوانان باصلابت انقلاب اسلامی جز هشت کشور قدرتمند نظامی ، هفت کشور قدرت موشکی جهان، هشت کشور دارنده دانش بومی هسته ای ،هفت کشور اول در نانو تکنولوژی و هشت کشور برتر سازنده سدهای بتنی و تأسیسات نیروگاهی است.

    به لطف الهی این نظام هرلحظه شاهد رویش های انقلاب در تمام زمینه های علمی ، فناوری، کشاورزی، صنعتی، دفاعی و نظامی در سطح جهان است و بسیج به عنوان یادگار حضرت امام(ره) و مدافع ولایت، رسالت انقلابی دارد که در هر عرصه انقلاب که لازم باشد وارد عمل شود.

    بسیج سازندگی با هدف سازندگی و محرومیت زدایی، کمک به کارآمدی نظام، توسعه و پیشرفت کشور و اجرای پروژه‌ها از بدو تأسیس تا کنون در حوزه های مختلف اقدامات بسیارمهمی را انجام داده است.

     یکی از اقدامات بسیج سازندگی اعزام دانشجویان به مناطق محروم با هدف محرومیت زدایی است که دانشجویان با حضور در این برنامه به انجام فعالیت های عمرانی(احداث، بازسازی و بهسازی) فرهنگی، بهداشتی، خدماتی و کشاورزی می پردازند.

     اعزام تیم پزشکی و ارائه آموزش های فنی و حرفه ای در مناطق محروم، تهیه جهیزیه برای نوعروسان نیازمند، احداث منزل مسکونی برای محرومین، ساخت مسجد و راه اندازی واحدهای تولیدی از جمله اقدامات سپاه برای محرومیت زدایی است.

     برنامه ریزی ۲ ساله برای رفع محرومیت پنج دهستان محروم

    سردارمرتضی کشکولی با بیان این که در راستای محرومیت زدایی از ۲سال گذشته با پنج دهستان آغاز به کار کرده ایم، گفت: امسال دهستان میانکوه غربی را جز برنامه های اولویت دار قرار داده ایم.

     وی با اشاره به تفام نامه استانداری برای زیرساخت جاده،برق، آب، گاز، مساجد ، بهسازی خانه های محرومین، پل، ساخت خانه های عالم و پوشش تلویوزیون گفت: تفاهم نامه ای با استانداری منعقد شده که بر اساس آن سپاه با همکاری دستگاه های اجرایی استان زیرساخت های روستایی را سریع تر انجام دهد.

    فرمانده سپاه لرستان با ابراز امیدواری که ظرف دو سال محرومیت ها از چهره این دهستان در بخش زیرساخت ها رفع شود، گفت: در حوزه اشتغال زایی براساس بررسی های کارشناسی هر منطقه بر اساس بومی که برای آن تعریف شده از قبیل کشاورزی، دامپروری، باغداری و … اشتغالزایی صورت می گیرد.

    ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی برای محرومان

    سردار کشکولی با تأکید بر این که محرومیت زدایی یکی از وظایف بسیج است، گفت: ۸۰۰ واحد مسکونی توسط بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان در مناطق توسعه نیافته در حال ساخت است که ۴۵واحد سهمیه مددجویان تا پایان امسال تکمیل وتحویل داده می‌شود.

    به گفته وی در حوزه علمی هم نیز برای تجهیز مدارس، بهسازی و ارتقا توانمندی های معلمان و توجه به مسائل دینی در کنار علم آموزش برنامه های خوبی در دست اجراست.

    ساخت خانه عالم و استقرار دائمی روحانیون در روستاهای محروم

    فرمانده سپاه لرستان تصریح کرد: روحانیون در مساجد روستایی مستقر می شوند تا مسائل فرهنگی واجتماعی را در روستا حل و فصل کنند واین خود در آشنایی اهالی با معارف واحکام دینی نقش به سزایی دارد.

    سردارکشکولی با اشاره به تأکیدات رهبرمعظم انقلاب  بر تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: هدف سپاه پاسداران همکاری با دولت در راستای تحقق آرمان های نظام باهدف اشتغال زایی و افزایش تولیدات داخلی است که این مهم با توجه به اقتصاد مقاومتی محقق می شود.

    وی با بیان این که در حوزه های تولیدی نظیر پرورش آبزیان وماکیان، شترمرغ ،دام سنگین و سبک، زنبورداری، تولید قارچ و زعفران اقدامات خوبی انجام شده است، گفت: در سال جاری ۱۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال تسهیلات به این بخش ها اختصاص یافته است.

    به گفته وی در پروژه های محرومیت زدایی مانند احداث مدرسه و خانه عالم، آبرسانی و… ۵۲ پروژه با اعتبار ۱ میلیارد و ۶۶۸ میلیون تومان اجرا شده است و عملیات بازسازی، زیباسازی و خدمات رسانی در ۱۵۰ مدرسه  نیز انجام شده است.

    فرمانده سپاه لرستان گفت: گروه های جهادی  به ۳۸ هزار و ۴۰۰ نفر در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی و آموزشی خدمت رسانی کرده اند.

    برپایی قرارگاه سپاه لرستان برای خدمت رسانی به ۷روستای زلزله زده کرمانشاه

    سردار کشکولی با بیان این که از همان روزهای اول با اعزام تیم های امدادی اقدام به خدمت رسانی در مناطق آسیب دیده کرد، گفت:سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان در همان ساعات اولیه این زلزله استان کرمانشاه، با بسیج تمامی امکانات سازمانی جزو معدود استان‌ هایی بود که تمام امکانات را به سمت مناطق زلزله زده گسیل داد.

    وی افزود: برای انجام خدمات امداد و نجات و آوار برداری دستگاه های لودر، جرثقیل، آب پاش وپنج دستگاه آمبولانس به همراه پزشک تخصصی و عمومی به منطقه اعزام شد.

    فرمانده سپاه لرستان با اشاره به خرید ۵۰کانکس برای اسکان زلزله زدگان توسط خیرین لرستانی گفت: سپاه لرستان با تمامی امکانات و تجهیزات نیروهای خود پای کار آمد که ۲۵دستگاه ساختمان توسط خیرین ،گروه های جهادی و بسیج سازندگی برای مددجویان بهزیستی ساخته می شود.

     توسعه کشاورزی با راه اندازی صنایع تبدیلی

    وی توسعه بخش کشاورزی با راه اندازی طرح های صنایع تبدیلی را ضروری دانست و تصریح کرد: سپاه در راستای راه اندازی، حمایت، بازاریابی و رونق این طرح ها از هیچ کوششی دریغ نمی کند.

    سردارکشکولی با اشاره به حمایت از مراکز رشد گفت: سپاه استان در دو سال گذشته سه مرکز رشد در شهرستان های خرم آباد، پلدختر و کوهدشت راه اندازی کرده است.

    به گفته فرمانده سپاه لرستان راه‌اندازی مرکز حمایت از تحقیقات تجربی، تشکیل خانه نخبگان از دیگر اقدامات حمایتی از  بسیج علمی، پژوهشی و فناوری لرستان بوده است.

    سپاه میدان دار محرومیت زدایی در مناطق کم برخوردار است

    وی با اشاره به ساخت مسکن برای محرومین با کمک نیروهای جهادی گفت: توزیع مواد غذایی در بین نیازمندان و تهیه جهیزیه برای نوعروسان از دیگر اقدامات سپاه استان است.

    سردار کشکولی با تأکید براینکه سپاه پاسداران میدان دار محرومیت زدایی در مناطق کم برخوردار است، گفت: برای توسعه و محرومیت زدایی از منطقه نیازمند کمک و مشارکت مردم هستیم و با کمک استاندار و دستگاه های اجرایی امیدواریم که برنامه ها با کیفیت و سرعت بالایی انجام شود.








    انتهای پیام/

    منبع:سفیرافلاک

     

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *