×

مدیرکل دفتر نظارت شورای نگهبان لرستان: انقلاب اسلامی الگویی برای تمامی نهضت‌های آزادی بخش شده است

  • اسفند ۱۶, ۱۳۹۵
  • ۰
  • مدیرکل دفتر نظارت شورای نگهبان لرستان گفت: امروز امام (ره)، رهبری و انقلاب اسلامی الگویی برای تمامی نهضت‌های آزادی بخش تبدیل شده‌اند. به گزارش نیساخبر و به نقل از  خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، تیمور سپهوند ظهر امروز در همایش مدافعان که در سالن آمفی تئاتر شهر خرم‌آباد برگزار شد اظهارداشت: باید اهتمام بیشتری به فرهنگ […]

    مدیرکل دفتر نظارت شورای نگهبان لرستان:  انقلاب اسلامی الگویی برای تمامی نهضت‌های آزادی بخش شده است
  • تیمور سپهوند

    مدیرکل دفتر نظارت شورای نگهبان لرستان گفت: امروز امام (ره)، رهبری و انقلاب اسلامی الگویی برای تمامی نهضت‌های آزادی بخش تبدیل شده‌اند.

    به گزارش نیساخبر و به نقل از  خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، تیمور سپهوند ظهر امروز در همایش مدافعان که در سالن آمفی تئاتر شهر خرم‌آباد برگزار شد اظهارداشت: باید اهتمام بیشتری به فرهنگ و روحیه  ایثار و شهادت به خرج دهیم تا بتوانیم حیات انقلاب اسلامی را بیش از پیش بیمه کنیم.

    وی افزود: امت اسلامی ما با وجود فرهنگ شهادت توانسته است حیات پیدا کند و اگر این فرهنگ و روحیه نبود ما نیز روزگار خود را مانند سایر انسان‌هایی که دنیا یک زندگی و سرگرمی را برای خود انجام می‌دهند، می‌گذراندیم.

    مدیرکل دفتر نظارت شورای نگهبان لرستان عنوان کرد: اگر امام حسین (ع) در سال ۶۱ هجری آن قیام و فرهنگ شهادت را ایجاد نمی‌کردند ما امروز یک مردم تو سری خور بودیم و آن  حیات واقعی که امروز داریم نداشتیم بنابراین ما امروز در قبال آن فرهنگی که امام حسین (ع)  بنا نهادند، یک حیات زیبا و با نشاط را در جامعه اسلامی مشاهده می‌کنیم.

    وی فرهنگ شهادت و روحیه شهادت طلبی را  آب حیاتی برای امت و جامعه اسلامی دانست و بیان کرد: امام خمینی (ره) با رهبری که داشت، نهضت و انقلاب اسلامی را راه‌اندازی و این آب حیات را مضاعف کردند و آن را به حدی رساندند که امروز ما یک ملت قدرتمند در دنیا هستیم.

    سپهوند در رابطه با وضعیت کشورهای عربی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گفت: در سال ۱۹۴۸ یک دولت غاصب، فلسطین را اشغال کرد و صهیونیست‌ها با پشتیبانی آمریکا و اروپا چهار جنگ بزرگ را بر ملت فلسطین و کشورهای عربی تحمیل کردند.

    وی تصریح کرد: در این چهار جنگ بزرگ پیروز  میدان صهیونیست‌ها بودند چون رهبر و حرکت کوبندهای نبود که در مقابل آنها بایستد و متکی بر این بودند که مسائل فلسطین را با گفت‌وگوی سیاسی حل کنند ولی امروز دیگر اینگونه نیست و در جنگ ۳۳ روزه و هشت روزه فلسطین پیروز اصلی مجاهدان فلسطین و حزب اله لبنان بود چون دارای یک فرهنگ و روحیه شهادت طلبی بودند.

    مدیرکل دفتر نظارت شورای نگهبان لرستان با بیان اینکه مجاهدان فلسطین و حزب اله لبنان فرهنگ و روحیه شهادت طلبی  را احیاء کردند، خاطر نشان کرد: آب حیات امت اسلامی همین فرهنگ شهادت طالبی است که جوانان عزیر ملت ما این کارها را انجام  دادند، با همین فرهنگ و نگاه امروز ملت ما سربلند شده است و یکی از بحث‌های اصلی اتاق‌های فکر آمریکا و اروپایی چگونگی کنترل و مهار ملت ایران است.

    وی اظهارداشت: با فرهنگ شهادت طلبی که امام برای ملت ما به ارمغان آورند  امروز ملت ما به عنوان یکی از ملت‌های  مقتدر دنیا دارد ایفای نقش می‌کند.

    سپهوند با بیان اینکه امروز مجاهدان لبنان از امام (ره)، ملت و جوانان ایران الگو گرفته‌اند، افزود: الگویی که امروز حماس، جهاد اسلامی و سایر گروه‌های مسلمان در پیش گرفته‌اند از ملت ایران  است چون الگوی آنها مذاکره و گفت‌وگو با  سران صهیونیست، آمریکا و اروپایی‌ها بود.

    وی با اشاره به اینکه فرهنگ شهادت طلبی امروز دشمن را زمین گیر کرده است، عنوان کرد؛ این روحیه امروز دشمن را به جایی رسانده است که ایران را به عنوان یک بازگیر اصلی در منطقه خاورمیانه می‌شناسند.

    مدیرکل دفتر نظارت شورای نگهبان لرستان بیان کرد: امروز این همه موفقیتی که جهان اسلام به دست آورده است در قبال فرهنگ و روحیه ایثار و شهادت طلبی بوده است و گرنه اگر این روحیه و فرهنگ نبود نقشه راهی را که دشمنان از افغانستان شروع  کردند در ایران دنبال می‌شد.

    وی ایران را ام‌القری جهان اسلام و الگوی فرهنگ واقعی اسلام و روحیه  شهادت طلبی دانست و گفت: امروز امام (ره)، رهبری و انقلاب اسلامی الگویی برای تمامی نهضت‌های آزادی بخش تبدیل شده‌اند.

    سپهوند در بخش دیگری از سخنان خود به ویژگی‌های اخلاقی شهید رضا رستمی مقدم شهید مدافع حرم این استان اشاره کرد و اظهارداشت: یکی از ویژگی‌های اخلاقی این شهید ایمان عمیق به مسائل دینی و به ویژه به نماز بود و اهتمام بسیار جدی به نماز اول وقت و مقدمات نماز داشت.

    وی با بیان اینکه شهید رستمی به اذان گفتن در ابتدای نماز بسیار مقید بود، افزود: مسلمانی که اینگونه اعتقاد نسبت به مسائل دینی داشته باشد باید به شهادت برسد چون اگر شهید نشود به او ظلم شده است.

    مدیرکل دفتر نظارت شورای نگهبان لرستان دومین ویژگی شهید را صداقت و راست‌گویی وی دانست و عنوان کرد: ساده زیستی یکی از مهمترین ویژگی‌های برجسته این شهید بود.

    انتهای پیام/

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *