×

مساجد بزرگترین مانع نفوذ استکبار جهانی هستند/ ضرورت تکمیل ۸۰۰مسجد نیمه کاره در لرستان

  • مرداد ۳۰, ۱۳۹۶
  • ۰
  • نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: امروز مساجد در ایران، لبنان، سوریه، عراق و یمن به عنوان پیاگاه مقاومت است که این جای مباهات و نشان دهنده اهمیت جایگاه مسجد است. به گزارش نیساخبر” آیت الله سیداحمدمیرعمادی،نماینده ولی فقیه درلرستان صبح امروز در جلسه شورای رسیدگی به امور مساجد استان گفت: یکی از صهیونیست های […]

    مساجد بزرگترین مانع نفوذ استکبار جهانی هستند/ ضرورت تکمیل ۸۰۰مسجد نیمه کاره در لرستان
  • نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: امروز مساجد در ایران، لبنان، سوریه، عراق و یمن به عنوان پیاگاه مقاومت است که این جای مباهات و نشان دهنده اهمیت جایگاه مسجد است.

    به گزارش نیساخبر” آیت الله سیداحمدمیرعمادی،نماینده ولی فقیه درلرستان صبح امروز در جلسه شورای رسیدگی به امور مساجد استان گفت: یکی از صهیونیست های خبیث در چنین روزی مسجدالاقصی را به آتش کشید و در آن حادثه هزارو۵۰۰متر از این مسجد به آتش کشیده شد که به همین جهت جمهوری اسلامی ایران این روز را به عنوان روزی جهانی مسجد پیشنهاد داد که الحمدالله تصویب شد و در این روز تکریم و تعظیم مسجد در برنامه های امت اسلامی قرار گرفت.

     

    وی افزود: در جهان اسلام چهار مسجد بسیار با اهمیت و با فضیلت است که مسجدالاحرام، مسجدالنبی(ص)، مسجد کوفه و مسجد الاقصی هستند.

     

    نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به این که در قرآن کریم از مسجدالاقصی به عنوان مسیر سیر معراج پیامبرگرامی اسلام(ص) یاد شده است، اظهار داشت: مسجدالاقصی به دلیل این که قبله اول مسلمانان بوده و ثانیا سابقه تاریخی اش به جز کعبه و مسجدالاحرام بیش از سایر مساجد است که توسط حضرت داوود(ع) پایه گذاری شد و حضرت سلیمان(ع) هم آن را تکمیل کرد.

     

    آیت الله میرعمادی با تأکید بر اهمیت فوق العاده مساجد در جهان اسلام، گفت: مسجد در اسلام پایگاه دین است و اولین کاری که پیامبرگرامی اسلام(ص) برای تثبیت حاکمیت دین اسلام انجام داد،پایه گذاری مسجد بود.

     

    به گفته وی مسجد به عنوان محل عبادت، مرکز مشاوره و محل اجتماع مسلمانان است و در هیچ دین و مذهبی مثل دین اسلام محل اجتماع ندارند اما در اسلام مسلمانان سه یا پنج وعده در مسجد گرد هم می آیند.

     

    نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان این که مسجد در اسلام کارکردهای متفاوتی دارد،اظهار داشت: کاردهای دینی، سیاسی، نظامی، بسیج عمومی، اقتصادی، تربیتی و آموزشی دلالت بر اهمیت مسجد دارد.

     

    آیت الله میرعمادی گام برداشتن برای مسجد را فضیلت دانست و تصریح کرد: بهترین و والاترین مکان برای بندگی خدا، تبلیغ و نشر معارف دین مسجد است و به تعبیر حضرت  امام(ره) مساجد سنگر است،برهمین اساس بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی مسجد اهمیت دیگری پیدا کرد چراکه انقلاب اسلامی در مساجد پایه گذاری شد.

     

    به گفته وی انقلاب ما از مسجد شروع شد و الان هم مسائل مهم در مسجد است در دوران دفاع مقدس هم کمکهای مردمی و اعزام رزمندگان به جبهه ها از مسجد بود که این ها نشانه اهمیت مسجد است.

     

    نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان این که در حوادث اخیر تروریست های داعشی به غربی ها بهانه دادند و آن ها هم به مساجد مسلمانان حمله کردند،گفت: به واسطه آن ها مساجد مسلمانان در اروپا و آمریکا تخریب شد که نشان داد این ها بغض وکینه نسبت به مساجد دارند چراکه مساجد بزرگترین مانع برای نفوذ استکبار جهانی بوده است.

     

    آیت الله میرعمادی با اشاره به این که امسال روزحهانی مسجد با شعار مسجد هسته مقاومت مطرح شده است،گفت: امروز مساجد در ایران، لبنان، سوریه، عراق و یمن به عنوان پیاگاه مقاومت است که این جای مباهات و نشان دهنده اهمیت جایگاه مسجد است.

     

    وی با بیان این که در استان با کمبود مسجد مواجهه هستیم، گفت: در کل کشور ۷۲هزار مسجد وجود دارد  یعنی به ازای هر هزارو ۴۱نفر یک مسجد وجود دارد،بسیاری از روستاهای ما مسجد ندارند و یا تعداد زیادی زمین تحویل داده شده ولی مساجد ساخته نشده است.

     

    نماینده ولی فقیه در لرستان تعداد کل مساجد استان را هزار و ۶۰۰مسجد برشمرد و عنوان کرد: از این تعداد مسجد ۶۰۰امام جماعت دارند و  بیش از هزار مسجد بدون امام جماعت هستن و ۸۰۰ مسجد هم نیمه کاره هستند لذا ساخت مسجد برای استان یک ضرورت است.

     

    آیت الله میرعمادی مسئله توجه به قبله مسجد در هنگام ساخت و معماری مسجد دارای اهمیت دانست و گفت: اساس مسجد براساس قبله است، مسجد باید براساس معماری اسلامی ساخته شود و هنراسلامی در آن نمایان باشد.

     

    به گفته وی تقویت کارکرد دینی مسجد  ضروری است و امور مهم مسلمانان باید در مسجد شکل بگیرد و امروز برای جذب جوانان به مسجد باید جاذبه هایی به وجود بیاوریم که جوانان به مسجد بیایند.

     

    نماینده ولی فقیه در لرستان اظهار داشت: شکایت های بسیاری شده که چرا مساجد اذان پخش نمی کنند لذا پخش اذان در ماذنه های مسجد ضروری است و بسته بودن مسجد در هنگام وقت نماز پذیرفتنی نیست.

     

    آیت الله میرعمادی با بیان این که باید فرمایشات رهبرمعظم انقلاب در رابطه با مساجد را جامعه عمل بپوشانیم،تصریح کرد: مساجد ما باید طراز انقلاب اسلامی باشند، امور مساجد باید ساماندهی شود و امام جماعت برای مساجد در نظر گرفته شود.

    در پایان این جلسه سه نفر به عنوان شورای رسیدگی به امورمساجد استان جهت رتق و فتق امور مساجد انتخاب شدند و مقرر شد هیئت سه نفره در شهرستان ها هم تشکیل شود.

    منبع:سفیرافلاک

    انتهای پیام/

    خطا: فرم تماس پیدا نشد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *