×

مستند شهدای مدافع حرم لرستان در شبکه افلاک پخش می‎شود

  • کد نوشته: 9230
  • آبان ۲۸, ۱۳۹۷
  • ۰
  • مدیرکل صدا و سیمای مرکز لرستان گفت: مستند شهیدان عبدیانی، رستمی مقدم و شهید شمسه تولید شده که به‌زودی در شبکه افلاک پخش می‌شود. به گزارش  نیساخبر، محمد بازوند ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت سالروز تشکیل بسیج مستضعفان در سال ۵۷ اظهار داشت: امام خمینی(ره) با ژرف‌اندیشی و نگرشی که در […]

    مستند شهدای مدافع حرم لرستان در شبکه افلاک پخش می‎شود
  • مدیرکل صدا و سیمای مرکز لرستان گفت: مستند شهیدان عبدیانی، رستمی مقدم و شهید شمسه تولید شده که به‌زودی در شبکه افلاک پخش می‌شود.

    به گزارش  نیساخبر، محمد بازوند ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت سالروز تشکیل بسیج مستضعفان در سال ۵۷ اظهار داشت: امام خمینی(ره) با ژرف‌اندیشی و نگرشی که در تشکیل بسیج داشتند در حقیقت انقلاب را بیمه و نظام مقدس جمهوری را تداوم بخشیدند.

    وی بابیان اینکه بسیج در عرصه دفاع مقدس و پس‌ازآن در حوزه سازندگی خدمات چشمگیر و قابل‌توجهی به کشور کرده است افزود: قوای سه‌گانه، دستگاه‌های اجرایی، رسانه‌های مکتوب دیداری و شنیداری، کلیه نهادهای انقلابی و اجرایی برنامه‌هایی در جهت نکوداشت دوران پختگی و پرتجربگی انقلاب اسلامی دارند بر همین اساس صداوسیما به‌عنوان رسانه استانی به تبعیت از رسانه ملی در نظر دارد برنامه‌های مختلفی جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار کند.

    مدیرکل صداوسیمای لرستان عنوان کرد: پس از پیروزی انقلاب، نظام سلطه همواره به دنبال به انحراف کشیدن انقلاب اسلامی بوده و در همین راستا حدود ۸۰ موسسه و اتاق فکر در آمریکا با راهبردهای نرم در راستای براندازی جمهوری اسلامی اقداماتی انجام می‌دهند و به‌صراحت بیان می‌کنند که هدفشان این است مردم ایران چهلمین سال انقلاب را جشن نگیرند اما با تلاش، تفکر بسیجی و به برکت خون شهدای انقلاب و شهدای مدافع حرم این خواب‌ها را به گور خواهند برد و کلیه راهبردهایشان به نتیجه نخواهند رسید.

    وی ضمن تشریح برنامه‌های صداوسیمای مرکز استان به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در صداوسیمای مرکز استان تشکیل‌شده است بر همین اساس در حوزه صدا با پخش برنامه‌هایی ازجمله سلام لرسو، ایوارتو و خیر، کیچه باغ جوونی، پیام زاگرس، بوستان دانایی، ماهور و هم ولاتی در راستای چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون هزار و ۵۰۰دقیقه تولید برنامه داشته‌ایم.

    بازوند تصریح کرد: همچنین تولید و پخش مستند دوقسمتی فخر دیار در رادیو که زندگی مبارزاتی شهید سید فخرالدین رحیمی را قبل و پس از انقلاب از طریق امواج رادیو به سمع و نظر مردم می‌رسد و همچنین نمایش رادیویی مستند فخر دیار در ۱۰قسمت ۳۰دقیقه‌ای در رادیوپخش می‌شود.

    وی با اشاره به تولید مستند راه‌های استان خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم راه‌های مواصلاتی استان را با سال‌های ابتدایی انقلاب مقایسه کنیم در این زمینه کارهای بزرگی انجام‌شده در همین راستا این مستند رادیویی با نگاه به ۴۰ سالگی انقلاب در دستور کار است و همچنین مستند در جستجوی کمال که به زندگی آیت‌الله کمالوند به‌عنوان چهره انقلابی قبل از انقلاب می‌پردازد پخش خواهد شد.

    مدیرکل صداوسیمای مرکز لرستان گفت: در حوزه سیما شبکه افلاک استان تاکنون پنج هزار و۷۰۰دقیقه با موضوع بزرگداشت چهلمین سال انقلاب دربرنامه‌های مختلف پخش‌شده است و تاکنون هار قسمت از مستند ۴۰برگ که دستاوردهای حوزه خدماتی را به تصویر می‌کشاند پخش‌شده است.

    وی پخش برنامه کارنامه انقلاب را از دیگر برنامه‌های شبکه افلاک به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: در این برنامه از کلیه استاندارانی که از بدو انقلاب تاکنون استاندار استان لرستان بوده‌اند تماس گرفته‌شده و قول مساعد جهت حضور در این برنامه را داده‌اند و همچنین مستندی با حضور کلیه استانداران به میزبانی استانداری لرستان تهیه و علاوه بر حضور استانداران به سراغ چهره‌هایی که در سمت وزیر یا معاون وزیر خدمات‌رسانی کرده‌اند در قاب تصویر تلویزیون خواهیم داشت.

    بازوند افزود: در راستای تکریم شهدای مدافع حرم تاکنون مستند شهیدان عبدیانی، رستمی مقدم و شهید شمسه تولیدشده است که به‌زودی پخش خواهد شد، تولید مستندهای تلویزیونی از نقش روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی و مستند مفاخر و مشاهیر استان و بزرگانی همچون آیت‌الله طاهری خرم‌آبادی، آیت‌الله سید محمد نقی شاهرخی خرم‌آبادی، آیت‌الله شیخ مهدی قاضی و شهیدان فخرالدین و روح الدین رحیمی و شهید محمدحسین صادقی در دستور کار تلویزیون قرار دارد.

    وی با اشاره به ساخت مستند پژوهش سرای جابر بن حیان بروجرد عنوان کرد: در این مستند تلاش جوانان برتر بروجردی که اقدامات پژوهشی انجام می‌دهند در دست اقدام است، حدود ۳۰کلیپ تصویری در حوزه فضای مجازی ساخته‌شده ازجمله کلیپی با عنوان انقلاب من، بازپخش مستند دستاوردهای انقلاب اسلامی در فضای مجازی و همچنین سعی شده در فضای خبر به خدمات انجام‌شده در مناطق محروم پرداخته شود.

    مدیرکل صداوسیمای مرکز لرستان بیان کرد: بارگذاری بیش از۴۵پادکست و سرودهای حماسی و انقلابی، بارگذاری بیش از ۱۱۰عکس ارسالی از مخاطبان در قالب پویش مردمی عکس، پرچم و تمثال مقام معظم رهبری و امام خمینی(ره) در دستور کار سازمان صداوسیمای استان است و پژوهش راهکارهای رسانه‌ای، باورپذیر کردن دستاوردهای انقلاب اسلامی برای جوانان و نوجوانان از اقدامات مهم حوزه پژوهشی صداوسیمای مرکز استان است که نسل جوان بدانند ما چه بوده‌ایم والان چه هستیم.

    وی بابیان اینکه یکی از برنامه‌هایی که سازمان صداوسیما در دستور کار قرار دارد معرفی بانوان فداکار است خاطرنشان کرد: در این برنامه تلاش شده زحمات شهید سیدنورخدا موسوی طی ۱۰ سال نگهداری و پرستاری از همسرش به تصویر کشیده شد و مستندی دیگر تحت عنوان بانو و باروت در دست‌ساخت داریم که زندگی مادر شهیدان زیودار به تصویر کشیده خواهد شد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *