×

موسسه آبشار عاطفه ها، بزرگترین سازمان مردم نهاد درسطح ملی است

  • خرداد ۲۲, ۱۳۹۶
  • ۰
  • مدیر موسسه آبشار عاطفه های لرستان گفت:موسسه آبشار عاطفه ها بعنوان بزرگترین سازمان مردم نهادکشور بعد از حمایت های دولتی با  بیش از ۳۲۰ شعبه در سطح کشور است. به گزارش نیساخبر” نرگس صفر بیرانوند مدیر موسسه خیریه آبشار عاطفه ها در راستانی فعالیت های این موسسه گفت: موسسه آبشار عاطفه ها بعنوان بزرگترین سازمان مردم […]

    موسسه آبشار عاطفه ها، بزرگترین سازمان مردم نهاد درسطح ملی است
  • موسسه آبشار عاطفه ها، بزرگترین سازمان مردم نهاد درسطح ملی است

    مدیر موسسه آبشار عاطفه های لرستان گفت:موسسه آبشار عاطفه ها بعنوان بزرگترین سازمان مردم نهادکشور بعد از حمایت های دولتی با  بیش از ۳۲۰ شعبه در سطح کشور است.

    به گزارش نیساخبر” نرگس صفر بیرانوند مدیر موسسه خیریه آبشار عاطفه ها در راستانی فعالیت های این موسسه گفت: موسسه آبشار عاطفه ها بعنوان بزرگترین سازمان مردم نهادکشور در سال۱۳۸۰ تاسیس شد که بیش از ۳۲۰۰ نمایندگی در سطح کشور دارد که یکی از نمایندگی موسسه در خرم آباد سال ۱۳۹۱ تاسیس شد بنابراین موسسه فعالیت خودش را درهمین سال آغاز کرد و به حمد الله توانستیم شعبه های این موسسه را در سطح استان به ۱۰ نمایندگی برسانیم.

    وی از ابتدای روند کار در این موسسه گفت: زمانی که ما فعالیت خود را دراین موسسه شروع کردیم ابتدا از نظر مکان مشکل داشتیم و از یک باب مغازه  کوچکی که در بازار قدیم خرم آباد بود استفاده کردیم تنها یک نفر با ما در اموسسه همکاری داشت.

    صفر بیرانوند در مورد جمع آوری کمک های مردمی یاد آور شد: برای جمع آوری کمک های مردمی ابتدا از مغازه داران بازار شروع کردیم و بعد از خود مردم درخواست کردیم که این کمک های باعث شد که موسسه ارام آرام  رونق پیدا کرد و به حمد الله گسترش یافت و در حال حاضر هم  بصورت گسترده مشغول به فعالیت است و هم اکنون در سراسر کشور در راستای محرومیت زدایی انجام وظیفه می کند.

    وی بیان داشت: کمک های مردم به موسسه بصورت نقدی و غیر نقدی بود که غیر نقدی ها شامل (مواد غذایی،خوراک ،پوشاک ،خمس ،کفاره ،زکات ،فطریه و…)بودو نقدی های به صورت وجه به حساب موسسه واریز می شد.

    صفر بیرانوند افزود: افراد در هر شغلی که هستند می توانند با موسسه ما همکاری کنند به عنوان مثال پزشکان و معلمان در امر ویزیت رایگان و حمایت های تحصیلی فرزندان تحت پوشش این موسسسه ما را در این زمینه ها یاری کنند.

    مدیر موسسه آبشار عاطفه ها تصریح کرد: ما علاوه بر کمک های غذایی و پوشاک به افراد تحت پوشش خدمات فرهنگی به این دسته از افراد ارائه داده می شود که این خدمات فرهنگی شامل  (مشاوره خانواده ،مهارت نه گفتن ،مهارت های زندگی ،کلاس های احکام ،قرآن،تفسیر ،برپایی مراسمات مذهبی ……) است حتی با آموزشگاههای زبانسراها در سطح شهر قرار داد های بستیم که به عزیزان تحت پوشش موسسه به صورت رایگان آموزش بدهند.

    صفر بیرانوند یاد آور شد:  انتظار ما از مردم و مسئولین این هست که در هر شغلی که مشغول به کار هستند هرچه که وسع در آمدیشان هست حتی ۱۰۰ تومان باشد اشکالی ندارد و یا اقلام برای نوعروسان و لو یک سرویس ظرف باشد به موسسه کمک کنند تا بتوانیم تهیه جهیزیه خیلی از جوانان تحت پوشش را با همکاری عزیزان حل کنیم.

    وی گفت: ما حتی برای افراد تحت پوشش کلاس های آموزش کارآفرینی برگزار کردیم که عزیزان خیر ما در این زمینه واقعا ما را یاری کردند و مهرجویان ما را در حد توان خود مشغول کار کردند.

    مدیر موسسسه خیریه آبشار عاطفه های استان در زمینه شناسایی مدد جویان به ما گفت: ترتیب کار بدین صورت است خانواده های نیازمند درقالب یک  درخواست به واحد مددکاری مراجعه می کنند و اینها مورد مشاوره قرار می گیرند  در صورت اولویت های حمایتی به واحد تحقیق  وبازرسی ارجاع داده می شود و نهایتا نتیجه تحقیق در جلسه داخلی بررسی می شود در صورت تائید نهایی تحت پوشش موسسه قرار می گیرند.

    مدیر موسسه آبشار عاطفه ها تصریح کرد:  با توجه به تحقیقات و بررسی های بعمل آمده آسیب پذیری مهر جویان بیشتربیکاری ناامیدی و یاس بوده است که این خود به تبع فقر فرهنگی اقتصادی ، اجتماعی و حتی اعتقادی را در پی دارد و یکی دیگر از اسیب های این قشر عدم خود باوری است که این خود مانع پیشرفت و موفقیت های  زیادی می شود.

    صفر بیرانوند در مورد مشکلات موسسه عنوان داشت: ما یک سری کلاس های آموزشی ، تقویتی و همچنین کار آفرینی را داریم که متاسفانه با کمبود فضا مواجه هستیم و این کمبود فضا باعث شده است که روند آموزشی کند شود و این یکی از مهمترین و اساسی ترین مشکل این موسسه است و انشالله این مشکل با کمک مسئولین رفع شود.

    وی در ادامه گفت: سازمان ها  مردم نهاد و NGOها می تواند در این راستا بهتر عمل کنند و اگر همین نهادهای مردمی درکنارهم و به کمک هم در راستای برطرف کردن مشکلات جامعه هم گام و هماهنگ باشند می توانند مشکلات مردم را خیلی سریعتر از این حل شود.

    صفر بیرانوند در پایان از کلیه افراد خیر چه بصورت گروهی و چه سازمانی درخواست کرد که تبادل اطلاعات و بانک اطلاعات را با خیریه های شهرستانی های حمایتی را داشته باشند و از موازی کاری جلوگیری شود.

    گفت و گو: کبری دریکوند

    انتهای پیام/

    منبع خبر:سفیرافلاک


    خطا: فرم تماس پیدا نشد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *