×

موکب ثارالله شهرستان سلسله| پذیرایی از زائران خارجی اربعین در کربلا / خادمان ارادت به حسین(ع) قسمت می‌کنند

  • کد نوشته: 16363
  • مرداد ۲۹, ۱۴۰۱
  • ۰
  • موکب مردمی ثارالله شهرستان سلسله پذیرای زائران اربعین در کربلاست و سرسپرده‌ترین نذرهای دلدادگی به اباعبدالله (ع) در این موکب روایت می‌شود.

    موکب ثارالله شهرستان سلسله| پذیرایی از زائران خارجی اربعین در کربلا / خادمان ارادت به حسین(ع) قسمت می‌کنند
  • موکب مردمی ثارالله شهرستان سلسله در سال ۱۳۹۷ تأسیس شده‌است. هدف از تشکیل این موکب خدمت‌رسانی به زائرین اربعین حسینی در کربلا و کمک‌رسانی به مردم در حوادثی مانند سیل و زلزله است.

    مجید ولی‌پوری مسئول موکب مردمی ثارالله سلسله  اظهار داشت: سه وعده غذایی و یک میان‌‌وعده ایام اربعین بین زائران حسینی توزیع می‌شود.

    وی با بیان اینکه توزیع غذا بین زائران اربعین در موکب مردمی ثارالله از حدود ۵۰۰ نفر شروع می‌شود و به ۲ هزار و ۵۰۰ نفر می‌رسد، افزود: اسکان بیش از ۲۰ هزار نفر و پذیرایی ۱۸ هزار نفر سال ۱۳۹۸ در این موکب انجام شد.

     

    میزبانی از زائران ۱۶۵ شهرستان

    مسئول موکب مردمی ثارالله سلسله با اشاره به برپایی این موکب به‌مدت دو سال در کربلا عنوان کرد: ما میزبانی از زائران ۱۶۵ شهرستان و چهار کشور خارجی را سال ۱۳۹۸ در این موکب انجام داده‌ایم.

    وی با اشاره به خدمات ارائه‌شده در موکب مردمی ثارالله سلسله بیان کرد: اقامه سه وعده نماز جماعت، برگزاری زیارت عاشورا و اقدامات بهداشتی از جمله خدماتی‌ست که در این موکب ارائه می‌شود.

    ولی‌پور به برپایی غرفه‌های شهدای ایران و نقاشی کودکان در موکب مردمی ثارالله سلسله اشاره کرد و گفت: مبالغ مصرف‌شده در این توسط کمک‌های مردمی و خیران تأمین می‌شود.

     

     

    ارائه فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی به مردم

    مسئول موکب مردمی ثارالله شهرستان سلسله با اشاره به حضور بیش از ۳۰۰ خادم در این موکب تصریح کرد: گروهی از این خادمان به‌صورت اصلی و تعدادی نیز به‌صورت افتخاری به زائران اباعبدالله خدمت می‌کنند.

    ولی‌پوری به فعالیت‌های ارائه‌شده در موکب مردمی ثارالله سلسله اشاره کرد و اظهار داشت: کمک به نیازمندان، ساخت‌وساز خانه برای محرومان، تهیه جهیزیه برای نوعروسان بی‌بضاعت به‌صورت محدود، تهیه ۱۵ دستگاه تبلت برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت در ایام کرونا و تهیه جایزه برای دانش‌آموزان حائز مقام در مسابقات قرآن و عترت از جمله فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی ارائه‌شده در این موکب است.

     

     

    وی نیاز مواکب لرستان در کشور عراق را وسایل سرمایشی، آب معدنی، ظروف یک‌بارمصرف و ماسک دانست و افزود: استاندار این استان دستورات لازم را به ادارات برای رفع نیاز مواکب لرستان داده‌است.

    محل استقرار موکب مردمی ثارالله شهرستان سلسله در جاده قدیم نجف- کربلا، روبه‌روی مسجد جامع کربلا، عمود ۱۳۶۰ قرمز مدرسه الاسره است.

    انتهای پیام/

     

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *