×

موکب علویون فیروزآباد| خدمت با عشق در کربلا/ دست‌هایی که امید در روستاهای محروم می‌کارد

  • مرداد ۲۹, ۱۴۰۱
  • ۰
  • موکب علویون فیروزآباد امسال برای نخستین بار در کربلا مستقر می‌شود تا ارادت به زائران حسینی را نیز در آن‌سوی مرزها به نمایش بگذارند.

    موکب علویون فیروزآباد| خدمت با عشق در کربلا/ دست‌هایی که امید در روستاهای محروم می‌کارد
  •  

    موکب مردمی علویون فیروزآباد  سال ۱۴۰۰ تأسیس شده‌است. هدف از تشکیل این موکب خدمت‌رسانی به زائرین اربعین حسینی در کربلا و کمک‌رسانی به مردم در حوادثی مانند سیل و زلزله است.

    سبحان احمدی مسئول موکب مردمی علویون فیروزآباد   اظهار داشت: ۶۰۰ بسته غذایی در هر وعده ایام اربعین بین زائران حسینی در این موکب توزیع می‌شود.

    وی با اشاره به اسکان زائران حسینی در موکب مردمی علویون فیروزآباد افزود: ۶۰۰ زائر هر شبانه‌روز ایام اربعین در این موکب اسکان داده می شود.

    مسئول موکب مردمی علویون فیروزآباد با بیان اینکه هزینه‌های مصرف‌شده در این موکب از کمک‌های‌ مردمی و خیران تأمین می‌شود، عنوان کرد: موکب مردمی علویون فیروزآباد امسال برای اولین بار در کربلا به زائران حسینی خدمت می‌کند.

    خدمت به زائران با پای جان

    وی با اشاره به حضور ۳۰ خادم در موکب علویون فیروزآباد بیان کرد: گروهی از این خادمان به‌صورت تخصصی و تعدادی نیز به‌صورت غیرتخصصی به زائران اباعبدالله خدمت می‌کنند.

    احمدی گفت: موکب مردمی علویون فیروزآباد ۱۴ شهریور امسال عازم کربلا می‌شود و تا پایان روز اربعین در خدمت زائران حسینی است.

    مسئول موکب مردمی علویون فیروزآباد به فعالیت‌های ارائه‌شده در این موکب تازه‌تأسیس اشاره و ابراز کرد: کمک‌رسانی به نیازمندان در روستاهای محروم، توزیع ۱۶۰ بسته غذایی به‌صورت ماهیانه بین این روستاها و برپایی مراسمات مذهبی از جمله فعالیت‌های انجام‌شده در این موکب است که در ایام مختلف سال اجرا می‌شود.

    احمدی نیاز موکب مردمی علویون فیروزآباد را کولر، یخچال، فرش و اقلام غذایی دانست و اظهار داشت: از مردم و خیران تقاضا داریم که برای خرید این وسایل پای کار بیایند تا بتوانیم خدمت بیشتر و بهتری را به زائران اباعبدالله ارائه بدهیم.

    وی با اشاره به برگزاری جلسات مواکب لرستان با استانداری و فرمانداری سلسله افزود: قرار شده‌است که اقلامی با نرخ مصوب در اختیار این مواکب داده شود و نیز خروج و ورود از مرز برای خادمان مواکب تسهیل شود.

    محل استقرار موکب مردمی علویون فیروزآباد در جاده قدیم نجف به کربلا، بعد از طریق الحولی، مدرسه ثانویه رابعه العدویه است.

    انتهای پیام/

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *