×

نباید اجازه داد فرهنگ دینی جامعه دستخوش فرهنگ وارداتی غرب شود

  • اسفند ۲۰, ۱۳۹۵
  • ۰
  • امام جمعه الشتر گفت: اگر فرهنگ اسلامی در آداب اجتماعی ارائه نشود، همانطور که در اقتصاد کالای قاچاق به بازار عرضه می‌شود، فرهنگ قاچاق یا وارداتی نیز وارد جامعه خواهد شد.   به گزارش نیساخبرو به نقل ازخبرنگار لرسو؛ حجت‌الاسلام والمسلمین «سید سجاد موسوی» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه الشتر با اشاره به دیدار […]

    نباید اجازه داد فرهنگ دینی جامعه دستخوش فرهنگ وارداتی غرب شود
  • امام جمعه الشتر گفت: اگر فرهنگ اسلامی در آداب اجتماعی ارائه نشود، همانطور که در اقتصاد کالای قاچاق به بازار عرضه می‌شود، فرهنگ قاچاق یا وارداتی نیز وارد جامعه خواهد شد.

     

    به گزارش نیساخبرو به نقل ازخبرنگار لرسو؛ حجت‌الاسلام والمسلمین «سید سجاد موسوی» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه الشتر با اشاره به دیدار دست‌اندرکاران راهیان نور و جمعی از سرداران و رزمندگان دفاع مقدس با مقام معظم رهبری، به اهمیت مقوله فرهنگ اشاره و اظهار داشت: همچنانکه رهبر معظم انقلاب در این دیدار فرمودند، توجه به فرهنگ، یک قاعده کلی است و اگر در این مقوله احساس ضعف شود، دشمن پایه‌های فرهنگی جامعه را مورد هجوم قرار خواهد داد.

    وی با بیان اینکه در مسائل فرهنگی و اقتصادی احساس ضعف می‌شود، بیان داشت: مسائل فرهنگی همانند اقتصاد نیست که در بازه زمانی تعریف شده‌ای بتوان پروژه‌ای را تعریف و اجرایی کرد بلکه گاهی باید یک نسل عوض شود تا یک موضوع فرهنگی حذف یا ایجاد گردد.

    خطیب جمعه الشتر ادامه داد: فرهنگ اساسی‌ترین نقش را در زندگی اجتماعی انسان ایفا می‌کند.

    وی تصریح کرد: اگر فرهنگ اسلامی در آداب اجتماعی ارائه نشود، همانطور که در اقتصاد کالای قاچاق به بازار عرضه می‌شود، فرهنگ قاچاق یا وارداتی نیز وارد جامعه خواهد شد.

    امام جمعه الشتر با تأکید بر لزوم برنامه‌ریزی دقیق در مسأله فرهنگ، گفت: برای پیشرفت در فرهنگ باید برنامه متناسب با مخاطبان وجود داشته باشد و صرف سخن گفتن از سوی مسئولین و متولیان، دردی از جامعه را برطرف نخواهد کرد.

    وی با بیان اینکه دشمن به کار فرهنگی برای ضربه زدن به فرهنگ ناب اسلامی اعتقاد کامل دارد، خاطرنشان ساخت: اولین فاکتور برای تولید در فرهنگ، برنامه‌ریزی است.

    حجت‌الاسلام موسوی افزود: برای برنامه‌ریزی، شناخت مخاطب لازم است و اگر برنامه‌ریزی‌های فرهنگی منطبق بر فرهنگ بومی مناطق نباشد، اثرگذار نخواهد بود.

    وی با اشاره به اینکه جوان‌های انقلابی مشتاق کار فرهنگی در میدان هستند، اضافه کرد: خیلی از جوان‌های علاقه‌مند به کار فرهنگی در میدان عمل می‌خواهند کار کنند اما ابزار آن را ندارند.

    امام جمعه الشتر سمت و سو دادن به کار فرهنگی در جناح‌بندی‌های سیاسی را یک معضل عنوان و ابراز داشت: گروه‌بندی‌ها و جناح‌بندی‌های سیاسی و فاصله‌گرفتن از اهداف اصلی فرهنگی جامعه اسلامی، فرهنگ جامعه را تخریب کرده است.

    وی تأکید کرد: در کار فرهنگی باید به همدیگر اعتماد کنیم چرا که همه کارگزارن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در قبال معیشت و فرهنگ تک تک آحاد جامعه مسئول‌ هستند.

    خطیب جمعه الشتر با بیان اینکه اقتصاد و فرهنگ مکمل همدیگر هستند، گفت: در روایات آمده است، کسی که معاش نداشته باشد، معاد ندارد و این ارتباط تنگاتنگ فرهنگ با معیشت را می‌رساند.

    وی در پایان با اشاره به ۲۶ اسفند، سالروز ارتحال یادگار حضرت امام(ره)، ایشان را یکی از یاران صدیق بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در طول حیات مبارکشان خواند و خاطرنشان ساخت: حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سید احمد خمینی، بعد از ارتحال حضرت امام(ره)، گوش به فرمان ولی فقیه زمان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مدظله بودند و در طول حیات مبارکشان ذره‌ای از ولایت فاصله نگرفتند و همواره پشتیبان این نظام مقدس بودند.

    خبر از: رضوان حسنوند

    انتهای پیام/

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *