×

نتایج اولیه سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۵ در استان لرستان

  • کد نوشته: 4036
  • فروردین ۱۵, ۱۳۹۶
  • ۰
  • رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان گفت: بر اساس نتایج اولیه از سوی مرکز آمار ایران، جمعیت استان لرستان ۱,۷۶۰,۶۴۹ نفر و ۵۰۹,۰۲۵ خانوار به‌دست‌آمده است. به گزارش نیساخبر، «علی هادی چگنی» افزود: بر اساس قانون از سال ۱۳۹۰ به بعد سرشماری عمومی نفوس و مسکن به‌صورت پنج سال برگزار می‌شود. هشتمین دوره سرشماری […]

    نتایج اولیه سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۵ در استان لرستان
  • نتایج اولیه سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1395 در استان لرستان

    رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان گفت: بر اساس نتایج اولیه از سوی مرکز آمار ایران، جمعیت استان لرستان ۱,۷۶۰,۶۴۹ نفر و ۵۰۹,۰۲۵ خانوار به‌دست‌آمده است.

    به گزارش نیساخبر، «علی هادی چگنی» افزود: بر اساس قانون از سال ۱۳۹۰ به بعد سرشماری عمومی نفوس و مسکن به‌صورت پنج سال برگزار می‌شود. هشتمین دوره سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ برای نخستین بار به دو شیوه اینترنتی ( ۳ الی ۳۰ مهر) و حضوری بدون کاغذ -با استفاده از تبلت(۲۸ مهر تا ۲۸ آبان ماه) در کشور برگزار شد.

    وی ادامه داد: بر اساس اعلام نتایج اولیه از سوی مرکز آمار ایران، جمعیت کشور ۷۹,۹۲۶,۲۷۰ نفر و ۲۴,۱۹۶,۰۳۵ خانوار و جمعیت استان لرستان ۱,۷۶۰,۶۴۹ نفر و ۵۰۹,۰۲۵ خانوار به‌دست‌آمده است.

    وی با بیان اینکه متوسط رشد سالیانه جمعیت استان لرستان طی سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۵ برابر ۰۷/۰ درصد بوده تصریح کرد: لرستان از این نظر رتبه ۲۹ را در مقایسه با سایر استان‌ها دارد.

    رییس ستاد سرشماری لرستان بیان داشت: در سال ۱۳۹۵ بیشترین رشد جمعیت مربوط به استان‌های خراسان جنوبی و بوشهر به ترتیب با ۰۲/۳ و ۴۱/۲ درصد و کمترین میزان مربوط به استان‌های خراسان شمالی و همدان به ترتیب با ۱۱/۰- و ۲۳/۰- درصد می‌باشد.

    وی با بیان اینکه نرخ رشد جمعیت کشور در سال ۱۳۹۵ برابر  ۲۴/۱ درصد بوده است خاطرنشان کرد: نسبت جنسیتی کشور در سال ۱۳۹۵ برابر ۱۰۳ نفر مرد در برابر ۱۰۰ زن است

    وی تصریح نمود: جمعیت استان در سال ۱۳۹۵ از ۸۹۲,۸۸۹ نفر مرد و ۸۶۷,۷۶۰ نفر زن تشکیل‌شده و به‌ این ترتیب نسبت جنسیتی در استان معادل ۱۰۳ بوده که مشابه متوسط این شاخص در کشور می باشد.

    مدیر اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن ۱۳۹۵ در ادامه افزود: بالاترین نسبت جنسیتی مربوط به استان‌های بوشهر و یزد به ترتیب با ۱۱۴ و ۱۰۶  و کمترین آن مربوط به استان های گلستان و گیلان به ترتیب با ۱۰۱ و ۱۰۰ می باشد.

    وی به  بعد خانوار در کشور و  لرستان اشاره کرد و ادامه داد: بعد خانوار کشور در سال ۱۳۹۵ معادل ۳/۳ نفر و در استان لرستان به طور متوسط برابر ۵/۳ نفر در هر خانوار می‌باشد.

    رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان لرستان اضافه کرد: تراکم جمعیت در واحد سطح در کشور برابر ۱/۴۹ نفر در کیلومترمربع و تراکم جمعیت استان لرستان با ۲/۶۲ نفر در کیلومترمربع و از این لحاظ در رتبه ۱۴ کشوری قرار دارد. بیشترین میزان تراکم نسبی مربوط به استان‌های تهران و البرز به ترتیب با ۲/۹۶۹ و ۴/۵۲۹ نفر در کیلومترمربع و کمترین میزان تراکم نسبی مربوط به استان های خراسان جنوبی و سمنان به ترتیب با ۱/۸ و ۲/۷ نفر در کیلومتر مربع بوده است.

    چگنی در پایان در خصوص نتایج به‌دست‌آمده از میزان با سوادی اشاره نمود و گفت:  میزان باسوادی در جمعیت ۶ ساله و بیشتر کشور ۶/۸۷ درصد و این میزان در استان لرستان برابر ۸۳ درصد است که نسبت به میزان باسوادی سال ۱۳۹۰(۴/۸۰ درصد) ۶/۲ درصد افزایش داشته است.

    انتهای پیام/

    منبع: لرستان خبر

      نام شما (الزامی)

      ایمیل شما (الزامی)

      موضوع

      پیام شما

      برچسب ها

      نوشته های مشابه

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *