×

مسوول پیوند اعضای دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان:
نجات جان بیش از ۳۰ نفر با اهدای عضو در لرستان

  • کد نوشته: 14923
  • خرداد ۱, ۱۴۰۰
  • ۰
  • مسوول پیوند اعضای دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان از نجات بیش از ۳۰ نفر طی یکسال گذشته از طریق پیوند اعضا در لرستان خبر و ادامه داد: طی سال گذشته ۱۰ نفر از استان به دلیل مرگ مغزی جان خود را از دست دادند که با اهدای عضو این عزیزان به بیش از ۳۰ نفر زندگی دوباره بخشیده شد.

    نجات جان بیش از ۳۰ نفر با اهدای عضو در لرستان
  • فاطمه امانی با گرامی‌داشت روز پیوند اعضا، اظهار کرد: خوشبختانه طی سال‌های اخیر فرهنگ‌سازی خوبی در زمینه اهدای عضو در سراسر کشور و همچنین لرستان صورت گرفته است.

    وی خاطرنشان کرد: طی ماه‌های اخیر شاهد استقبال شهروندانی لرستانی جهت ثبت‌نام در سامانه اهدای عضو هستیم که این مهم نشان از آگاهی‌بخشی عموم نسبت به این فریضه انسانی و حیات‌بخش دارد.

    مسوول پیوند اعضای دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان از نجات بیش از ۳۰ نفر طی یکسال گذشته از طریق پیوند اعضا در لرستان خبر و ادامه داد: طی سال گذشته و همچنین دو ماهه امسال ۱۰ نفر از استان به دلیل مرگ مغزی جان خود را از دست دادند که با اهدای عضو این عزیزان به بیش از ۳۰ نفر زندگی دوباره بخشیده شد.

    امانی بیان داشت: فرایند رضایت‌گیری شهرهای استان به نحو مطلوبی در حال انجام است، به‌گونه‌ای که سال ۹۹ در اغلب شهرهای لرستان شاهد اهدای عضو بوده‌ایم.

    وی با بیان اینکه هر فرد مرگ مغزی شده قادر است جان ۳ تا ۵ نفر را نجات دهد، افزود: با شیوع کرونا متاسفانه روند اهدای عضو با کاهش مواجه شده، ضمن اینکه با شیوع کرونا اهدای ریه نیز ممنوع شده است.

    انتهای پیام/

    منبع: فارس
    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *