حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه امام جمعه اشترینان، اظهار داشت: ماه شعبان از اهمیت خاصی برخوردار است که این ماه مصادف با ولادت چند امام شیعیان از جمله امام عصر(عج) است.

وی افزود: پیامبران فرستاده های خدا بر روی زمین بودند که انسان را به خداپرستی، تقوا، کارهای خوب هدایت نمودند که یکی از این سفارشها نماز بوده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان نماز جمعه را یک عمل عبادی، سیاسی و اجتماعی برشمرد و عنوان کرد: حضور پررنگ نمازگزاران در نماز جمعه پیام اتحاد، عبادت و شکوه را به همراه دارد و می توان برخی از مشکلات را از طریق نماز جمعه مطرح و یا برطرف کرد.

وی تصریح کرد: لرستان خاستگاه بزرگان و علما است که آیت اله بروجردی(ره) یکی از بزرگان و مراجع بزرگ بودند که در شهر بروجرد زندگی کردند.

 شاهرخی با بیان این که مردم استان لرستان در صحنه های مختلف حضور داشته اند، افزود: مردم لرستان شایسته بهترین خدمات هستند به طوری که این استان ۶۵۰۰ شهید را تقدیم نموده و مسئولان باید از هر فرصتی برای خدمت بیشتر به مردم استفاده نمایند.

نماینده ولی فقیه در لرستان بیان کرد: یکی از مهمترین مشکلات استان لرستان بیکاری است که توجه به تولید در بخش های مختلف مانند صنعت، کشاورزی و یا صنایع دستی می تواند شرایط را برای اشتغال جوانان فراهم نماید و همه باید به دور از اختلافات برای ارتقای اقتصادی و فرهنگی در استان تلاش نماییم.

وی گفت: امروز برای جبهه انقلاب فرصتی فراهم شده تا در راستای خدمت به مردم تلاش کنند و باید همه مسئولان در این مسیر همراهی نمایند.

گفتنی است در این مراسم از زحمات حجت الاسلام حیدر خلجی امام جمعه سابق این شهر تقدیر و حجت الاسلام میثم بیرانوندی به عنوان امام جمعه جدید معرفی گردید.

انتهای پیام/