×

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس : FATF حزب‌الله را تروریست می‌داند و داعش و منافقین را پاک جلوه می‌دهد

  • خرداد ۲۰, ۱۳۹۷
  • ۰
  • نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس با اعلام مخالفت خود با FATF گفت: این قرارداد گرو‌هایی مانند منافقین و داعش را غیر تروریستی می‌داند. به گزارش نیساخبر”محمدرضا ملکشاهی‌راد در گفتگو با خبرنگار فارس در ارتباط با قرارداد FATF بیان داشت: این قرارداد یکم کنوانسیون بین‌المللی نبوده بلکه یک قرارداد بین کشوری است که در آن […]

    نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس : FATF حزب‌الله را تروریست می‌داند و داعش و منافقین را پاک جلوه می‌دهد
  • نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس با اعلام مخالفت خود با FATF گفت: این قرارداد گرو‌هایی مانند منافقین و داعش را غیر تروریستی می‌داند.

    به گزارش نیساخبر”محمدرضا ملکشاهی‌راد در گفتگو با خبرنگار فارس در ارتباط با قرارداد FATF بیان داشت: این قرارداد یکم کنوانسیون بین‌المللی نبوده بلکه یک قرارداد بین کشوری است که در آن دو موضوع مبارزه با پول‌شویی و مبارزه مالی با تروریست‌ها هدف قرار داده شده است.

    وی به بیان موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال این مسائل پرداخت و افزود: کشور ما به‌صورت قانون داخلی مبارزه با تروریست را مد نظر دارند اما در FATF به دنبال این هستند که این موضوع را به‌صورت یک قرارداد بین‌المللی اجرا کرده و کشورهایی که عضوان نشوند را تحریم می‌کنند.

    نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: کشورهایی که FATF را نپذیرند در لیست سیاه کشورهای عضو قرار می‌گیرند و بهانه طرف‌های مقابل این است که کشور مخالف با این قرارداد، موافق تروریست است.

    وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که همگان می‌دانند نظام جمهوری اسلامی ایران نه‌تنها موافق تروریست و پول‌شویی نیست بلکه با آن به‌شدت مبارزه می‌کند.

    ملکشاهی‌راد گفت: این کنوانسیون به دنبال این است که کشورهای آزادی‌خواه را تروریست قلمداد کرده و هیچ کشوری حق مخالفت با آن‌ها را نداشته باشد و از طرفی گروه‌های تروریستی مانند منافقین را که آمریکا و اروپا آن‌ها را تروریست نمی‌دانند را حمایت کرده و آن‌ها را به رسمیت بشناسند.

    وی ادامه داد: در صورتی که جمهوری اسلامی ایران در شرایط موجود FATF را بپذیرد نباید گروهک تروریستی منافقین را به‌عنوان یک گروه تروریستی به شمار آورد و این در حالی است که همه می‌دانند این گروه تروریستی چه جنایات ضد انسانی بزرگی انجام داده است.

    این نماینده مجلس با انتقاد از مفاد FATF بیان داشت: در این کنوانسیون گروه‌های آزادی‌خواه مانند حزب‌الله را تروریستی می‌دانند اما از طرفی گروهی مانند داعش تروریستی به شمار نمی‌رود.

    وی اظهار داشت: در FATF گروه‌هایی را که آمریکا و دار و دسته‌اش تأیید کنند تروریستی هستند و گروه‌هایی مانند داعش تروریستی نیستند.

    ملکشاهی‌راد با اعلام مخالفت خود با FATF گفت: در شرایطی می‌توان این کنوانسیون را قبول کرد که در آن شرایطی بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران در نظر گرفته شود.

    وی خاطرنشان کرد: اگر شروطی در FATF بیاید که مبنای تشخیص تروریست بر عهده جمهوری اسلامی باشد آن زمان می‌توان آن را تأیید کرد در غیر این صورت و با شرایط فعلی کاملاً با آن مخالف هستم.

    انتهای پیام/

      نام شما (الزامی)

      ایمیل شما (الزامی)

      موضوع

      پیام شما

      برچسب ها

      نوشته های مشابه

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *