×

نماینده ولی فقیه در سپاه استان لرستان: نزدیکی به گفتمان ولایت و رهبری ملاک انتخاب رئیس جمهور باشد

  • اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۶
  • ۰
  • نماینده ولی فقیه در سپاه استان لرستان گفت: مردم دقت کنند کاندیدایی را انتخاب کنند که گفتمانش با ولایت و رهبری نزدیک باشد و توجه به توانمندی داخلی داشته باشد. به گزارش نیساخبر وبه نقل از خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام شمس الله جلیلیان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات […]

    نماینده ولی فقیه در سپاه استان لرستان:  نزدیکی به گفتمان ولایت و رهبری ملاک انتخاب رئیس جمهور باشد
  • جلیلیان/3

    نماینده ولی فقیه در سپاه استان لرستان گفت: مردم دقت کنند کاندیدایی را انتخاب کنند که گفتمانش با ولایت و رهبری نزدیک باشد و توجه به توانمندی داخلی داشته باشد.

    به گزارش نیساخبر وبه نقل از خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام شمس الله جلیلیان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات نماینده ولی فقیه سپاه استان برگزار شد ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهارداشت: امسال روز ۱۲ اردیبهشت مقارن با روز معلم، روز کارگر و روز عقیدتی سیاسی سپاه شده است که هر یک از این اقشار نقش مهمی را در جامعه ایفا می‌کنند.

    وی به سوم شعبان سالروز میلاد امام حسین (ع) اشاره کرد و افزود: امام حسین (ع) از دین اسلام و شریعت پاسداری کرد و و وجود امام حسین (ع) عطر خوشبو عصاره ۱۲۴ هزار پیامبر بود که تمام صفات زیبای این پیامبران در وجودشان جمع شده بود.

     نماینده ولی فقیه در سپاه استان لرستان با اشاره به نام گذاری روز پاسدار در روز ولادت امام حسین (ع) عنوان کرد: سپاه یک نهاد مردمی و از بطن جامعه است و معمار کبیر انقلاب امام خمینی (ره) فرمود اگر سپاه نبود کشور نبود.

    فلسفه وجودی سپاه پاسداران دفاع از ارزش‌های انقلاب

    وی رسالت پاسداران را پاسداری از انقلاب دانست و بیان کرد: فلسفه وجودی سپاه پاسداران دفاع از ارزش‌های انقلاب  و ارزش‌های ناب است.

    جلیلیان خاطر نشان کرد: سپاه حافظ ارزش‌های انقلاب اسلامی است به همین جهت مقام معظم رهبری فرمدند عمل سپاه صرفاً نظامی نیست بلکه سیاسی، نظامی، فرهنگی و امنیتی است و براساس قانون و مطابق اساسنامه سپاه، رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری سپاه یک نیروی صرفاً نظامی نیست اما برخی در این زمینه کم لطفی می‌کنند در حالی که رفتار آنها مخالفت با قانون اساسی، اساسنامه سپاه و رهنمودهای معمار انقلاب و رهبری است.

    وی گفت: هرجا تهدیدی بر علیه نظام باشد سپاه به عنوان یک نیروی واکنش سریع سینه سپر می‌کند و در این عرصه‌ها حاضر است.

    بصیرت و اطلاعت پذیری از ولایت از خصایص سپاه

    نماینده ولی فقیه در سپاه استان لرستان تصریح کرد: سپاه پاسداران با الگوگیری از امام حسین (ع) صفت  و خصایصی مانند خلاص در عمل، اعتماد و توکل به خدا و موقعیت شناسی و بصیرت و اطلاعت پذیری از ولایت را دنبال می‌کند.

    وی با بیان اینکه سپاه از تهدید دشمن نمی‌ترسد و خدا را سبب ساز می‌داند، اظهارداشت: در بحث موقعیت شناسی نیز باید گفت اگر انسان بصرت داشته باشد می‌تواند به موقع عمل کند و وظیفه خود را تشخیص دهد و سپاه پاسداران با الگو گیری از محضر امام حسین (ع) اقدام به موقع دارد چرا که اهل بصیرت است.

    جلیلیان افزود: به برکت ولایت پذیری و حضور روحانیت و علمای سپاه، سپاه سالم مانده است از این رو رمز موفقیت سپاه ولایت پذیری و بهره‌مندی از علمای دین است.

    شاخصه‌های اصلی سپاه در تمامی حرکت‌ها اطاعت از ولایت است

    وی عنوان کرد: شاخصه‌های اصلی سپاه در تمامی حرکت‌ها اطاعت از ولایت است و این برای ما افتخار است وچون سپاه مطیع ولایت است اهل کند روی و تندوری  نیست و هرجا که لازم بوده نقش خود را به خوبی ایفا کرده است.

     نماینده ولی فقیه در سپاه استان لرستان با بیان اینکه سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس نقش تعیین کننده‌ای در جنگ داشته است، بیان کرد: در دوران سخت تحریم نیز سپاه با توانمندی و اقتدار به ویژه اقتدار موشکی سایه جنگ را از سر کشور برداشت.

    وی گفت: مقام معظم رهبری در جمع کارگران فرمودند گاهی برخی می‌گویند وقتی ما آمدیم و مسئولیت پیدا کردیم توانستیم سایه جنگ را از سرکشور برداریم اما این حرف‌ها درست نیست و حضور ملت در صحنه طی سال‌های متمادی  سسب رفع جنگ و تعرض شده است.

    صلابت و تدبیر رهبری سایه جنگ از سر ملت برداشت

    جلیلیان تصریح کرد: یکی از عواملی که سبب شده  سایه جنگ از سر ملت برداشته شود صلابت و تدبیر مقام معظم رهبری بوده است و از  عامل دیگر می‌توان به توانمندی سپاه پاسداران اشاره کرد.

    وی اظهارداشت: در بحث محور مقاومت نیز مقام معظم رهبری فرمودند اگر ما در مقابل داعش قرار نگیریم باید در همدان و کرمانشاه با داعش بجنگیم.

    نماینده ولی فقیه در سپاه استان لرستان به توانمندی نظامی سپاه پاسداران اشاره کرد و افزود: سپاه در تأمین امنیت نقش کلیدی و مهمی داشته است.

    وی عنوان کرد: در بعد اقتصادی به سپاه ظلم می‌شود در حالی که سپاه پاسداران بعد از جنگ در این عرصه نیز مطرح بوده و به عرصه سازندگی ورود پیدا کرده است ودر این بخش همه دولت‌ها با هر رویکرد و سلیقه‌ای از سپاه خواستند تا به عرصه اقتصادی  و برای خدمت رسانی ورود پیدا کند.

    فعالیت سپاه در عرصه اقتصادی

    جلیلیان بیان کرد: سپاه اگر وارد عرصه اقتصادی شده است به دنبال منافع اقتصادی نیست بلکه در این عرصه نیز می‌خواهد خدمت گذار مردم باشد که در این رستا نیز سپاه همواره برای جهاد سازندگی وارد عمل شده است.

    وی فعالیت‌های سپاه پاسداران در اجرای فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی، انتقال خط لوله گاز و نفت، مهار آب‌های روان، احداث شد، راه‌سازی، انتقال آب، راه آهن اشاره کرد و گفت: با کمک سپاه پاسداران طرح های بسیاری اجرایی شده است.

    نماینده ولی فقیه در سپاه استان لرستان در بخش دیگری از سخنان خود به آموزش‌های عقیدتی سیاسی سپاه اشاره و عنوان کرد: سال گذشته در این بخش دوره آموزش تربیت و تعالی ویژه برادران و خواهران برای ۷۲۴ نفر برگزار شد.

    آموزش ۲۵۳۶ نفر در دوره‌های عقیدتی سپاه

    وی برگزاری دوره تربیت و تعالی برای هزار و ۷۰۹ سرباز را از دیگر فعالیت‌های آموزشی  سپاه دانست و بیان کرد: سال گذشته در بحث آموزش‌های عقیدتی دو هزار و ۵۳۶ نفر تحت آموزش  قرار گرفتند.

    جلیلیان در بخش دیگری از سخنان خود به پیش رو بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره  گفت: در بحث انتخابات بسیار حساس ریاست جمهوری رویکرد اصلی سپاه بر خلاف نظر بسیاری که به سپاه ظلم می‌کنند به هیچ وجه مصداقی نباید وارد شود به نحوی که موارد ممنوعه تا سطح حوزه‌های مقاومت و فرمانده پایگاه اعمال می‌شود و با اهرم‌های نظارتی برخورد می‌شود.

    وی خاطر نشان کرد: ظرفیت سپاه بالاتر از این است که به دنبال یک کاندیدا برود اما آنچه مورد تأکید سپاه است حضور حداکثری مردم در انتخابات است.

    تمام تلاش سپاه برای امنیت و سلامت در انتخابات است

    نماینده ولی فقیه در سپاه استان لرستان  با بیان اینکه تمام تلاش سپاه برای امنیت و سلامت در انتخابات است، اظهارداشت: سپاه  براساس بیانات امام (ره) و رهبری تلاش و روشنگری برای حضور حداکثری مردم دارد  چرا که  حضور پرشور مردم سبب اقتدار نظام می‌شود و تلاش دشمن برای کاهش اقتدار نظام است چون حضور مردم سبب اقتدار می‌شود.

    وی افزود: امیدواریم نتیجه و خروجی انتخابات، انتخاب یک انسان مطلوب و در تراز انقلاب اسلامی باشد، از آنجا که دغدغه عمده مقام معظم رهبری مسائل اقتصادی و معیشتی مردم است کار، اقتصادی مقاومتی، تولید واشتغال است باید این مسئله دنبال شود چون دشمنان می‌گویند اگر بخواهیم به این کشور ضربه بزنیم باید از راه اقتصادی ضربه بزنیم بنابراین باید تأکید رهبری مبنی بر حل مشکلات معیشتی مردم  برای حل مشکل دنبال شود.

    جلیلیان عنوان کرد: در بحث انتخابات مردم باید دقت کنند کسانی را انتخاب کنند که گفتمان‌اش با ولایت و رهبری نزدیک باشد، گفتمان محور مقاومت را قبول داشته و  توجه به توانمندی داخلی داشته باشد.

    انتهای پیام/


    خطا: فرم تماس پیدا نشد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *