پیروزی انقلاب اسلامی ایران در همه ابعاد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، علمی، آموزشی، توسعه امکانات و سایر بخش ها تاثیر بسیار زیادی داشت به طوری که در همه این زمینه ها شاهد آمار خیره کننده و پیشرفت هایی هستیم که بررسی هر کدام از آنها بیانگر پیشرفت ایران است.

قیاس آمارهای مختلف، قبل و بعد از انقلاب نشان می دهد که همه این موارد مهمترین دستاوردهای انقلاب محسوب می شود که به برکت پیروزی انقلاب اسلامی ایران، بیان این آمارها موجی از امیدآفرینی را ایجاد می کند.

یکی از حوزه های مهمی که بعد از پیروزی انقلاب، رشد و ارتقای بسیار زیادی داشته، حوزه ورزش است به طوری که افزایش مکان های ورزشی، سرانه ورزشی، قهرمانان ورزشی، کسب مدال های جهانی، توسعه امکانات ورزشی در روستاها، حضور در المپیک های ورزشی و… نمونه هایی از پیشرفت در این بخش می باشد.

تا قبل از انقلاب حدود ۳۰ رشته ورزشی در کشور وجود داشت ولی با پیروزی انقلاب، تعداد رشته های ورزشی بعد از انقلاب به بیش از ۱۷۰ رشته افزایش یافته است، همچنین سرانه فضای ورزشی قبل از انقلاب سه سانتیمتر بود ولی بعد از پیروزی انقلاب این سرانه به بیش از یک متر به ازای هر نفر افزایش یافته است.

بر سکوی قهرمانی

قبل از انقلاب کمتر از ۲۰ سالن ورزشی دو هزار نفری وجود داشت اما امروزه بالغ بر ۳۰۰ سالن ورزشی دو تا سه هزار نفره در کشور وجود دارد، وجود استخرها، زمین چمن مصنوعی، پیست ها، سالن های چند منظوره و سایر فضاهای ورزشی در کشور سبب شده تا علاوه بر شناسایی استعدادهای ورزشی، شور و نشاط و شادابی در بین جوانان گسترش یابد.

در مسابقات قهرمانی المپیک، قبل از انقلاب شرایط برای حضور استعدادهای ورزشی مهیا نبود اما امروزه می بینیم در بسیاری از مسابقات المپیکی و قهرمانی، استعدادهای ورزشی ایران، با افتخار بر سکوی قهرمانی می ایستند و پرچم جمهوری اسلامی ایران را به اهتزار درمی آورند، قهرمانان ورزشی با کسب مدال های مختلف نشان دادند استعدادهای زیادی در این حوزه وجود دارد که هر کدام در رشته ورزشی خاصی برای کشور افتخار آفرینی می کنند.

در این میان حضور بانوان محجبه ورزشکار در مسابقات جهانی، نمونه ای دیگر از افتخارات و دستاوردهای انقلاب است به طوری که با پیروزی انقلاب، شرایط برای حضور بانوان در عرصه های مختلف ورزشی به گونه ای فراهم شد که بانوان ورزشکار با حفظ حجاب به قله های قهرمانی صعود کرده و نشان دادند که با همین تاج بندگی تا بی نهایت برای پیشرفت و موفقیت تلاش می کنند.

افزایش سرانه ورزشی در لرستان

حشمت امان الهی مدیرکل ورزش و جوانان لرستان در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهارداشت: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، سرانه فضای ورزشی در استان لرستان حدود چهار سانتیمتر بود اما امروز این فضا به بیش از ۶۰ ساتیمتر رسیده و هر ساله با بهره برداری از پروژه های جدید ورزشی بر سرانه ورزشی افزوده می شود.

وی افزود: قبل از انقلاب در استان تنها ۱۰ مکان ورزشی وجود داشت که امروز این مکانها به ۲۴۵ مکان افزایش یافته و این تنها تعداد مکان های ورزشی دولتی است و علاوه بر این نیز ۹۲۰ باشگاه خصوصی وجود دارد که میزبان ورزش دوستان می باشند.

مدیر کل ورزش و جوانان لرستان تصریح کرد: در حال حاضر ۵۴ پروژه ورزشی در بخش های مختلف در دست اجراست که با بهره برداری و افتتاح آنها علاوه بر توسعه مکان های ورزشی، شرایط برای حضور ورزشکاران در رشته های مختلف فراهم می شود.

امان الهی خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب، سیل توسعه امکانات ورزشی به سمت روستاها سراریز شد به طوری که ۸۰ خانه ورزشی روستایی در استان احداث شده و بسیاری از روستاها از امکانات ورزشی بهره مند هستند.

وی بیان کرد: به مناسبت دهه فجر چهار پروژه ورزشی شامل سه زمین چمن مصنوعی و یک سالن ورزشی در شهرهای خرم آباد، بروجرد و الشتر به بهره برداری می رسند که برای بهره برداری از این پروژه ها بالغ بر سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان تصریح کرد: در ایام الله دهه فجر امسال بیش از ۶۰۰ برنامه ورزشی شامل مسابقات، جشنواره ها و سایر برنامه ها در شهرهای مختلف استان برگزار می گردد.

پیروزی انقلاب، عرصه را برای حضور بانوان در ورزش مهیا کرد

تهمینه سلاحورزی داور بین المللی در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهارداشت: همه ما موظف هستیم که انقلاب را حفظ کنیم و در خدمت انقلاب باشیم چرا که انقلاب اسلامی ایران حاصل خون شهدا، ایستادگی مردم و تلاش و مجاهدت امام خمینی(ره) است که در سال ۵۷ به پیروزی رسید.

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران، افزود: پیروزی انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف دستاوردهایی را به همراه داشته اما یکی از این دستاوردها در حوزه ورزش بوده و امروز قهرمانان زیادی از ایران در مسابقات جهانی و بین المللی شرکت کرده و با کسب مدال های طلا برای کشور، افتخار آفرینی می کنند.

داور بین المللی تصریح کرد: با پیروزی انقلاب شرایط برای حضور بانوان در عرصه های مختلف از جمله ورزش فراهم شد و امروز بانوان ایرانی با حفظ حجاب در دنیا می درخشند و پیروزی انقلاب اسلامی ایران سبب شد تا بانوان به جایگاه واقعی خود برسند.

سلاحورزی بیان کرد: قبل از انقلاب توجهی به جایگاه بانوان در عرصه های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و ورزشی نمی شد ولی امروز می بینیم با گذشت بیش از ۴۳ سال از پیروزی انقلاب، بانوان در همه این عرصه بسیار موفق عمل کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: بانوان ایرانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نشان دادند که علاوه بر وظیفه همسری و مادری می توانند در عرصه های دیگر بسیار موفق عمل کرده اند.

انتهای پیام/