×

نیساخبر گزارش می دهد؛ اردوهای جهادی فرصتی برای خودسازی/ سه هزار و۲۷۳ نفر به اردوی جهادی اعزام می شوند

  • مرداد ۱۰, ۱۳۹۶
  • ۰
  • هر ساله هزاران نفر از جوانان بسیجی در قالب اردوهای جهادی و در راستای عملیاتی نمودن فرهنگ جهادی و رفع محرومیت به مناطق مختلف شهری روستایی اعزام می شوند. به گزارش نیساخبر ” اگر تاریخ کشورایران را با قدمت طولانی اش به ادوار دو هزار و ۵۰۰ ساله ی شاهنشاهی و بعد از انقلاب تقسیم […]

    نیساخبر گزارش می دهد؛ اردوهای جهادی فرصتی برای خودسازی/ سه هزار و۲۷۳ نفر به اردوی جهادی اعزام می شوند
  • اردوهای جهادی فرصتی برای خودسازی/ سه هزار و273 نفر به اردوی جهادی اعزام می شوند

    هر ساله هزاران نفر از جوانان بسیجی در قالب اردوهای جهادی و در راستای عملیاتی نمودن فرهنگ جهادی و رفع محرومیت به مناطق مختلف شهری روستایی اعزام می شوند.

    به گزارش نیساخبر ” اگر تاریخ کشورایران را با قدمت طولانی اش به ادوار دو هزار و ۵۰۰ ساله ی شاهنشاهی و بعد از انقلاب تقسیم کنیم، مبارزه ی با فقر، محرومیت، ظلم و اجحاف تحمیل شده در حق اقشار محروم و مستضعف جامعه از جمله موضوعات مهمی بوده که در گذر این دوره ها مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته است.

    یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی توجه ویژه به قشر مستضعف جامعه در راستای محرومیت زدایی و تلاش و کار جهادی برای ساخت، توسعه  و بازسازی زیربناهای اصلی کشور بوده است.

    بعد از پیروزی انقلاب اسلامی جهاد سازندگی در ۲۷ خرداد ۱۳۵۸ با فرمان امام خمینی(ره) و به منظور فراهم نمودن نهضتی فراگیر و همه جانبه برای مبارزه با فقر و محرومیتِ باقی مانده از رژیم پهلوی بوجود آمد و خدمات ارزنده ای در زمینه های کشاورزی وخصوصاً محرومیت زدایی  روستاها ارائه دادند.

     اردوی جهادی

    با آغاز جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق،علیه ایران اسلامی جهاد سازندگی به عنوان نهادی انقلابی با حضور مهندسی خود و ساخت سنگر، خاکریز و جاده در مناطق مختلف باعث پیشرفت و پیروزی سربازان در جبهه های جنگ شد.

    جهادگران جهاد سازندگی با تقدیم هزار و ۱۰۰ شهید، ۲۲ هزار نفر جانباز و بیش از ۸۰۰ نفر اسیر و به دلیل نقش خطیر و بزرگ در جنگ تحمیلی ، لقب سنگر سازان بی سنگر را گرفتند.

    جهاد سازندگی بعد از اقدامات،خدمات و زحمات فراوان در دوره های بعد از انقلاب و جنگ ۸ ساله، تقریباً ۱۶ سال پیش در دوره اصلاحات، با وزارت کشاورزی ادغام شد که این طرح علناً موجب انحلال جهاد سازندگی شد تا این که رهبر معظم انقلاب در تاریخ ۲۷ خرداد ۷۹ به جهت پر کردن خلأ جهاد سازندگی ،دستور تشکیل بسیج سازندگی را در سازمان بسیج دادند.

    بسیج سازندگی متشکل ازطلاب، روحانیون، دانش آموزان ودانشجویان بسیجی با لبیک به فرمان امام خامنه ای (مدظله العالی)به دنبال ادامه دادن کار ارزشمند و خدمات صادقانه همان سنگرسازان بی سنگر جهاد سازندگی که به فرمان امام خمینی (ره) لبیک گفتند.

     بسیج سازندگی

     هر ساله در ایام تابستان و نوروز و در قالب اردوهای جهادی با برخورداری از تخصص ، فن و مهارت در زمینه های مختلفی همچون علمی، آموزشی، فرهنگی، تربیتی، بهداشتی ، ساخت و ساز اعم از بازسازی و مرمت مساجد، خانه، کتابخانه و درمانگاه ها با روحیه ای جهادی و ایثارگر راهی مناطق دورافتاده و روستایی می شوند تا گامی هر چند کوتاه به منظور کمک به محرومان و مستضعفان و به جهت سازندگی کشور اسلامی ایران بردارند.

    هر ساله هزاران نفر از بسیجیان خرم آباد به همت بسیج سازندگی سپاه این شهرستان در قالب اردوهای جهادی و در راستای عملیاتی نمودن فرهنگ جهادی و رفع محرومیت به مناطق مختلف شهری روستایی اعزام می شوند.

    سرهنگ پاسدار ماشااله بازگیر؛ فرمانده سپاه ناحیه خرم آباد در رابطه با اردوهای جهادی بسیج سازندگی خرم آباد گفت: نوجوانان و جوانان ما با روحیه ای بسیجی، جهادگر وایثارگر مشتاقانه و به صورت خودجوش و دلخواه در اردوهای جهادی یک روزه،هفت روزه و ۱۰ روزه که به همت حوزه ها و پایگاه های مقاومت برگزار می شود،حضور دارند.

    وی با بیان این که بسیجیان در اردو های جهادی با روی هم گذاشتن هر آجر برای ساخت مکان های مادی، روحشان ساخته می شود و بالا می رود تأکید کرد: اردوی جهادی فرصتی برای جوانان بسیجی فراهم می کند تا با انجام کار صادقانه و مخلصانه حین کمک به هم نوع خود برای بازسازی و برخورداری از نفسی پاک و آرام تمرین کنند.

    سرهنگ بازگیر به آمار هزار نفری بسیجیان اعزامی به اردوهای جهادی در شش ماهه نخست امسال اشاره کرد و گفت: در سه ماهه ی اول امسال تعداد ۲۰۲ نفر از برادران و خواهران بسیجی به اردوی جهادی یک روزه اعزام شدند.

    اعزام به اردوی جهادی

    وی ادامه داد: در تابستان امسال نیز تعداد دو هزار و ۷۷۳ بسیجی در قالب اردوهای یک روزه و هفت روزه به مناطق محروم اعزام می شوند.

    فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خرم آباد برداشت محصولات کشاورزی، کشت نهال و درخت کاری، کلاس های مهارتی نظیر قالیبافی، صنایع دستی، گلیم بافی، خود امدادی و دیگر امدادی ،عمران و ساخت و ساز ،کلاس های فرهنگی، تربیتی، احکام و هم چنین جمع آوری و توزیع کمک های مردمی در بین نیازمندان را از جمله فعالیت ها و خدمات جهادی بسیجیان عرصه ی جهاد و سازندگی عنوان کرد.

     

    سرهنگ بازگیر به طرح هجرت دانش آموزی درایام تابستان اشاره کرد و گفت: در اردوی جهادی ۱۰ روزه طرح هجرت تابستان امسال تعداد ۵۰۰ نفر از دانش آموزان بسیجی ناحیه خرم آباد به جهت بازسازی ، تعمیر و رنگ آمیزی و رفع نواقص و معایب عمرانی از سطح مدارس شهری و روستایی وارد عمل می شوند.

    وی هدف از برگزاری این اردوها را تقویت و ترویج فرهنگ جهادی، روحیه ی انقلابی  و ایثارگر در میان نسل جوان و ارائه آموزش های تربیتی ،دینی، اخلاقی، فرهنگی  و هم چنین خدمات و پشتیبانی به مردم مناطق محروم و روستاها عنوان کرد.

     

    انتهای پیام/

    منبع:سفیرافلاک

     

    خطا: فرم تماس پیدا نشد.

     

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *