×

هشت هکتار از حریم و بستر رودخانه های سلسله رفع تصرف شد

  • کد نوشته: 16688
  • دی ۲۳, ۱۴۰۱
  • ۰
  • رییس منابع آب شهرستان سلسله گفت: امسال هشت هکتار از حریم و بستر تصرف‌شده سراب‌ها، رودخانه ها، انهار و مجاری آبی شهرستان آزادسازی و رفع تصرف شده است.

    هشت هکتار از حریم و بستر رودخانه های سلسله رفع تصرف شد
  • “ذبیح جودکی”  اظهار کرد: این میزان اراضی آزادسازی شده مربوط به سراب های “گلم کاو”، “گل نثایی” ،” امیر”، “کهمان”، “چشمه برقی”، “زز”، “داربید”، “هنام” بوده است.

    وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۵۷ هکتار تصرفات غیرمجاز در شهرستان شناسایی شده است که هشت هکتار از این مجموع آزادسازی و مابقی آن که تقریبا ۴۹ هکتار بوده و عمدتا باغ و سازه های غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه است هم در دست انجام می باشد.

    جودکی درخصوص آزادسازی بخشی از حریم سراب امیر، از مهمترین سرابهای شهرستان، اظهار کرد: پس از وصول شکایات مردمی و درخواست های مکرر عمومی مبنی بر آزادسازی سراب امیر پس از تشکیل پرونده و استعلامات لازم از ادارات جهاد کشاورزی، محیط زیست، راهداری و حمل و نقل جاده ای و منابع طبیعی، طی مراحل قضایی و با هماهنگی با دادستان اقدام به آزادسازی سراب مذکور شد.

    وی با اشاره به اینکه کل مساحت سراب امیر پنج هزار مترمربع است، افزود: سراب امیر یکی از سرابهای اصلی و دائمی شهرستان سلسله است که دارای ساختار آهکی و دبی متوسط حدود ۳۰۰ لیتر در ثانیه و یکی از سرابهایی است که در موقعیت جغرافیایی مناسبی جهت بازدید گردشگران استانی و کشوری است.

    جودکی بیان کرد: طی سالیان متمادی این سراب توسط افرادی مورد تصرف قرار گرفته بود که پس از اخذ استعلامات از اداره محیط زیست مشخص شد کشت و کشاورزی در این محدوده با نفوذ مواد آلاینده از جمله سموم و کودهای شیمیایی همراه بوده و سبب آلودگی و خسارت به مظهر چشمه خواهد شد.

    هشت هکتار از حریم و بستر رودخانه های سلسله رفع تصرف شد

    وی افزود: با توجه به اینکه زمین کشت شده در حریم سراب مذکور قرار داشت کارگروه آزادسازی به همراه نیروی انتظامی و روسای ادارات مربوطه با اخذ دستورات لازم از مقام قضایی نسبت به رفع تصرفات مربوطه اقدام شد.

    جودکی گفت: پس از اقدامات لازم و طی مراحل قانونی و قضایی مابقی محدوده سراب امیر و رودخانه مذکور آزاد سازی و رفع تصرف خواهد شد.

    وی تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون حدود هشت هکتار از حریم و بستر تصرف‌شده سرابها، رودخانه ها، انهار و مجاری آبی شهرستان آزادسازی شده است.

    به گفته رئیس منابع آب سلسله، این شهرستان دارای ۶۰۰‌ چشمه دائمی و فصلی، ۲ رودخانه دائمی و هفت رودخانه فصلی، ۵۹۰ حلقه چاه صنعتی و سه رشته قنات است.

     سراب امیر یکی از مهمترین و زیباترین سرابهای گردشگری سلسله است که در مسیر ابتدایی جاده کهمان قرار دارد.بخش های عمده این سراب طی سالیان گذشته به تصرف برخی افراد ذی نفوذ منطقه درآمده و به سایت پرورش ماهی اختصاص یافته بود که در سال گذشته بخش هایی از آن با همکاری ادارات و دستگاه قضا آزادسازی گردید.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *