×

یادداشت/ چرا رئیسی بیا؟!

  • کد نوشته: 4048
  • فروردین ۱۵, ۱۳۹۶
  • ۰
  •   این روزها پویشی مردمی با عنوان رئیسی بیا در شبکه های مجازی شکل گرفته که فعالان سیاسی و پی جویان فعالیت ها و تحولات سیاسی ایران را به خود جلب و تا حدودی متخیر کرده است. ماجرا از آنجا شروع شد که مجموعه فعالین سیاسی که با عنوان جمنا (جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی)، […]

    یادداشت/  چرا رئیسی بیا؟!
  •  

    این روزها پویشی مردمی با عنوان رئیسی بیا در شبکه های مجازی شکل گرفته که فعالان سیاسی و پی جویان فعالیت ها و تحولات سیاسی ایران را به خود جلب و تا حدودی متخیر کرده است.

    ماجرا از آنجا شروع شد که مجموعه فعالین سیاسی که با عنوان جمنا (جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی)، گرد هم آمده بودند، طی یک رأی گیری مستقیم از همان اعضای گردهم آمده، افرادی را که به نظرشان برای انتخابات ریاست جمهوری مناسب بودند معرفی و سپس آن افراد را به رأی گذاردند تا مشخص شود که نیروهای انقلابی به چه فردی برای رقابت انتخاباتی جدی با رئیس جمهور فعلی(آقای روحانی) تمایل بیشتری دارند.

    ظاهرا آقای رئیسی، مانند برخی دیگر از کاندیدا های احتمالی، بدون اینکه خود بداند و یا اینکه بخواهد، در این شورا به عنوان یکی از ده نفر افراد مورد نظر برای رقابت با رئیس جمهور فعلی انتخاب شده اند. اما این نام در میان سایر اسامی جذابیت های ویژه ای داشت که منجر شد تا توجه عمومی به او جلب شود.

    مجموعه این جذابیت ها را به نظر نگارنده می توان در این موارد خلاصه کرد:

    • انقلابی بودن، به معنای داشتن سابقه فعالیت در عرصه های گوناگون و حفظ روحیات انقلابی و پایبندی و پایداری در مسیر انقلاب اسلامی.
    • داشتن تجربه کافی، به دلیل حضور در عرصه های مدیریتی کلان کشور و بویژه در حوزه های نظارتی.
    • اعلمیت، به معنای داشتن دانش مرتبط با ریاست جمهوری، به صورت رسمی و غیر رسمی، به دلیل تخصص حقوقی و فقهی ایشان در کنار اطلاع کافی از امور کشوری و سیاسی در حوزه های گوناگون، به دلیل داشتن مسئولیت های کشوری کلان و البته آشنایی با مشکلات اداری و ساختاری کشور، به دلیل حضور در سازمان بازرسی و قوه قضائیه.
    • وجاهت، به معنای توانایی گرد هم آوردن نیزوهای انقلابی در کنار هم و مدیریت همه توانمندان در راستای بهره گیری از همه این توانایی ها برای تحقق اهداف و آرمان های دولت و انقلاب.
    • محبوبیت، به دلیل عملکرد درست و عادلانه و مردم گرا در آستان قدس رضوی.

    با این اوصاف، آقای رئیسی، به نظر مردم و فعالین سیاسی، در صورت حضور در انتخابات ریاست جمهوری، بهترین گزینه و جدی ترین رقیب آقای روحانی می آید. اما عدم حضور ایشان در این انتخابات نیز تا حدودی و به دلایلی موجه می نمود. چنانکه ایشان در حال حاضر به عنوان خادم امام رضا علیه السلام و با حکم رهبر حکیم انقلاب، تولیت آستان قدس را در اختیار داشته و در این جایگاه به دنبال تحقق برنامه های مجول شده از جانب آن رهبر فرزانه اند. بدین ترتیب، بسیاری از مردم در شهرستان ها نگران بودند که ایشان به عرصه رقابت وارد نشوند و این امر منجر به تثبیت وضع موجود که البته از نظر بدنه مردم بسیار نامطلوب نیز هست بینجامد.

    پویش رئیسی بیا، کنشی است مردمی که بدون در نظر گرفته شدن فرایند مورد نظر جمنا و بدون حمایت احزاب و گروه های سیاسی اصولگرا و تنها با هدف دعوت از یک فرد انقلابی برای دفاع از انقلاب در یک برهه حساس به وقوع پیوسته. پویش رئیسی بیا، یک پویش انقلابی است. چون هدف آن انقلای و شیوه آن کاملا مردمی است و به خوبی میتوان دریافت که این پویش مجازی که به سرعت در فضای غیر مجازی نیز در حال رشد و گسترش است، ناشی از بلوغ سیاسی و بصیرت مردم انقلابی و آرمانخواه و عدالت گرای ایران اسلامی است.

    نتیجه انتخاباتی این پویش هرچه که باشد، این حرکت مردمی به خودی خود گامی بزرگ در مسیر تحقق آرمان ها و اهداف انقلاب اسلامی خواهد بود. چرا که این حرکت مردمی، راهی نو در مقابل مردم برای نظارت و تإسیر گزاری بر و در سیلست ها و سیاست مداران و دولت ها می گشاید. راهی که میتواند بسیار کم هزینه و آسیب به اصلاح رویه ها و ناکارامدی های مسئولین و مدیران ارشد نظام بینجامد

    ?دکتراحمد حقی

     

      نام شما (الزامی)

      ایمیل شما (الزامی)

      موضوع

      پیام شما

      برچسب ها

      نوشته های مشابه

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *