×

پدر، واژه ای وسیع تر از عشق/محکم ترین تکیه گاه زندگی

  • فروردین ۱۱, ۱۳۹۷
  • ۰
  • سیزدهمین روز از ماه رجب سالروز ولادت حضرت علی(ع) به عنوان روز پدر نامگذاری شده، پدرانی که استوارتر از کوه ایستاده و محکم ترین تکیه گاه دنیا هستند.   به گزارش نیساخبر” ۱۳ رجب سالروز ولادت حضرت علی(ع) به عنوان روز پدر نامگذاری شده، پدرانی که استوارتر و محکم تر از کوه در برابر مشکلات ایستاده […]

    پدر، واژه ای وسیع تر از عشق/محکم ترین تکیه گاه زندگی
  • پدر، واژه ای وسیع تر از عشق/محکم ترین تکیه گاه زندگی

    سیزدهمین روز از ماه رجب سالروز ولادت حضرت علی(ع) به عنوان روز پدر نامگذاری شده، پدرانی که استوارتر از کوه ایستاده و محکم ترین تکیه گاه دنیا هستند.

     

    به گزارش نیساخبر” ۱۳ رجب سالروز ولادت حضرت علی(ع) به عنوان روز پدر نامگذاری شده، پدرانی که استوارتر و محکم تر از کوه در برابر مشکلات ایستاده و برای خانواده تلاش می کنند و آغوش گرم آنها بهترین و محکم ترین تکیه گاه دنیا است.

    واژه ها برای نوشتن و توصیف پدر حقیر هستند، از پدر نوشتن، از مهربانی پدران، از ایثار و فداکاری، از رنج و سختی، از صبوری و گذشت، پدرانی که عمری برای زندگی زحمت کشیدند.

    Related image

    نوازش های پدرانه حال و هوایی دارد که دست های گرم و پر مهر پدر است که می تواند فرزندان را آرام کند، با نگاه های صبورانه می تواند آرامش را هدیه دهد و راه و رسم زندگی و گذر از مشکلات را بیان کند.

    پدران توقع زیادی از فرزندان ندارند، احترام تنها چیزی است که همه پدران از فرزندان خود انتظار دارند و با سرکشی و دست بوسی می توان حداقل نشان داد که قدر دان آنها هستیم.

    Image result for ‫قبور شهدا در بروجرد‬‎

    اما این روزها برای برخی از فرزندان حال و هوای دیگری دارد، فرزندانی که پدرانشان برای دفاع از وطن جان خود را تقدیم کرده اند و در روز پدر با شاخه ای گل و شیشه ای گلاب بر سر مزار پدر حاضر می شوند و روز پدر را این گونه به این بزرگ مردان تبریک می گویند.

    همان شهدایی که با تاسی از امام حسین(ع) در این راه گام برداشتند و به شهادت رسیدند تا امروز فرزندان آنها با افتخار از این پدران با شهامت یاد کنند.

    اما امروز پدرانی هم هستند که بغض گلویشان را می فشارد، همان پدرانی که به هر دلیلی در خانه سالمندان نگهداری می شوند، همان پدرانی که عمری را برای فرزندان و خانواده سپری کردند و حالا که نیاز به محبت فرزندان دارند در سرای سالمندان روز را شب و شب را صبح می کنند.

    Image result for ‫اهدای گل به پدران سالمند‬‎

    این پدران امروز خیره به در هستند تا شاید فرزندان و یا نوه های آنها سرکشی کنند و کمی دلشان آرام شود.

    احترام به پدر و مادر در دین اسلام بسیار سفارش شده، دعای خیر پدر همان دعایی است که اگر پدران دست های خود را به سوی آسمان بلند کنند و این دعا بدرقه راه باشد عمری انسان را بیمه می کند.

    هر چند ناقابل اما امروز فرصتی است تا به دست بوسی پدران برویم و با هدیه ای هر چند کوچک از آنها تشکر کنیم و برای همه پدرانی که امروز در کنار ما نیستند نیز فاتحه ای هدیه کنیم.

    انتهای پیام/

    منبع خبر: بازتاب بروجرد

      نام شما (الزامی)

      ایمیل شما (الزامی)

      موضوع

      پیام شما

      برچسب ها

      نوشته های مشابه

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *