×

چند خبر ورزشی از سفر وزیر ورزش و جوانان حمایت از تیم خیبر / استادیوم ۱۵ هزار نفری / آئین‌نامه جدید رؤسای فدراسیون‌های ورزشی

  • کد نوشته: 2595
  • بهمن ۲۹, ۱۳۹۵
  • ۰
  •   استاندار لرستان: وزارت ورزش تیم فوتبال خیبر خرم‌آباد را حمایت کند به گزارش نیسانیوز، هوشنگ بازوند عصر امروز در دیدار جوانان، سازمان‌های مردم‌نهاد و هیئت‌های ورزشی استان لرستان که با حضور وزیر ورزش و جوانان در سالن آمفی‌تئاتر استانداری لرستان برگزار شد اظهار داشت: استان لرستان بیش از یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد […]

    چند خبر ورزشی از سفر وزیر ورزش و جوانان حمایت از تیم خیبر / استادیوم ۱۵ هزار نفری / آئین‌نامه جدید رؤسای فدراسیون‌های ورزشی
  •  

    حمایت از تیم خیبر / استادیوم ۱۵ هزار نفری / آئین‌نامه جدید رؤسای فدراسیون‌های ورزشی

    استاندار لرستان:

    وزارت ورزش تیم فوتبال خیبر خرم‌آباد را حمایت کند

    به گزارش نیسانیوز، هوشنگ بازوند عصر امروز در دیدار جوانان، سازمان‌های مردم‌نهاد و هیئت‌های ورزشی استان لرستان که با حضور وزیر ورزش و جوانان در سالن آمفی‌تئاتر استانداری لرستان برگزار شد اظهار داشت: استان لرستان بیش از یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۵۵۰ هزار نفر از این جمعیت جوان است که همین جمعیت جوان ظرفیت بسیار بزرگی برای توسعه و پیشرفت استان است.

    وی بزرگ‌ترین چالش پیش روی جوانان لرستان را بیکاری دانست و افزود: نرخ بیکاری در استان لرستان بسیار بالا است و این استان حدود ۱۵ سال است که رتبه نخست بیکاری را در کشور دارد.

    استاندار لرستان بابیان اینکه ما در لرستان با آواری از بیکاری مواجه هستیم، عنوان کرد: علی‌رغم اینکه سالانه باید چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در استان برای رفع بیکاری هزینه شود اما این مبلغ نیز پاسخگو نیست و دولت باید در این زمینه به استان توجه ویژه‌ای داشته باشد.

    وی بیان کرد: ۹۰ درصد توجه اداره کل ورزش و جوانان در استان‌ها با بخش ورزش است و شاید تنها ۱۰ درصد از وقت این اداره صرف بخش جوانان می‌شود که باید برای این تعارض  یک تدبیری اتخاذ و حل‌وفصل شود.

    بازوند گفت: متأسفانه استان لرستان در بحث زیرساخت‌ها وضعیت خوبی ندارد و در بحث زیرساخت‌های ورزشی نیز وضعیت مطلوب نیست به‌طوری‌که سرانه ورزشی استان ۴۹ صدم مترمربع بوده که در سه سال اخیر توانسته‌ایم آن را به ۵۵ صدم مترمربع برسانیم.

    وی عدم حضور بخش خصوصی در حوزه ورزش را یکی از چالش‌های دیگر استان دانست و تصریح کرد: ازآنجاکه زیرساخت‌های قوی در استان وجود ندارد بخش خصوصی قوی نیز نداریم که بتواند هیئت‌های ورزشی را حمایت کند.

    استاندار لرستان اظهار داشت: در استان به ازای اضافه کردن هر یک‌صدم مترمربع سرانه ورزشی، ۱۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است.

    وی افزود: پیگیری‌هایی انجام‌شده است تا با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء دو میلیون مترمکعب فضای ورزشی روباز در استان لرستان ایجاد شود.

    بازوند عدم تکمیل دهکده المپیک لرستان را یکی دیگر از چالش‌های استان دانست و عنوان کرد: لرستان تنها استانی است که ورزشگاه ۱۵ هزارنفری ندارد و این در حالی است که در بسیاری از شهرستان‌های سایر استان‌ها ورزشگاه ۱۵ هزار نفری وجود دارد بنابراین از وزیر ورزش و جوانان تقاضا می‌شود که برای راه‌اندازی این ورزشگاه کمک کنند.

    وی به معطلی ۱۱ ساله یکی از پروژه‌های ورزشی شهرستان دلفان اشاره کرد و گفت: در سایر شهرستان‌ها نیز ظرفیت‌های ورزشی خوبی وجود دارد به‌نحوی‌که شهرستان کوهدشت ظرفیت خوبی در بحث کشتی دارد اما امکانات لازم فراهم نیست.

    بازوند در مورد با موضوع اسب‌دوانی شهر خرم‌آباد نیز تصریح کرد: اسب‌دوانی خرم‌آباد ظرفیت خوبی برای ورزش استان است اما متأسفانه در دوران گذشته این اسب‌دوانی به بخش خصوصی واگذارشده است و اکنون بنا شده است آن را به‌فروش و اکنون سه سال است که تلاش کرده‌ایم تا این مجموعه به اداره کل ورزش و جوانان استان برگردد اما هنوز عملی نشده است و بازگشت آن به ورزش و جوانان به یکی از مطالبات مردم تبدیل‌شده است.

    وی به مشکلات مالی تیم فوتبال خیبر خرم‌آباد اشاره کرد و گفت: این تیم علاقه‌مندان بسیار زیادی دارد و برای رفع مشکلات آن به دنبال اسپانسرهای فراوانی گشته‌ایم.

    استاندار لرستان بابیان اینکه ما بخش خصوصی برای هزینه‌های اجتماعی را نداریم و ناچار هستیم خود به دنبال این کارها برویم، اظهار داشت: در استان دو تیم لیگ یک ( تیم فوتبال خیبر خرم‌آباد و والیبال خواهران) وجود دارد که از وزیر ورزش و جوانان درخواست می‌شود این تیم‌ها را حمایت کند.

    انتهای پیام/

     

    وزیر ورزش:

    استادیوم ۱۵ هزار نفری خرم‌آباد نیازمند ۲۵ میلیارد تومان اعتبار است

    استادیوم المپیک

    به گزارش لرستان خبر، مسعود سلطانی‌فرد بعدازظهر امروز درروند بازدید از دیگر پروژه‌های ورزشی این شهرستان با اشاره به ظرفیت‌های ورزشی مساعد استان لرستان اظهار داشت: با تأمین اعتبارات لازم تلاش می‌شود مجموعه ورزشی دهکده المپیک خرم‌آباد تا هفته دولت سال ۹۶ به بهره‌برداری برسد.

    وی افزود: مجری احداث استادیوم ۱۵ هزارنفری خرم‌آباد وزارت راه و شهرسازی است و با توجه به پیشرفت حدود ۷۰ درصدی آن معاون وزیر راه و شهرسازی قول داده منابع مورد نیاز این پروژه که حدود ۲۰ تا ۲۵ میلیارد تومان است سال آینده تأمین شود که این استادیوم نیز به بهره‌برداری رسیده و در اختیار مردم قرار گیرد.

    وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: امید است از محل منابع مربوط به ماده ۱۰۹ برنامه ششم که پیش‌بینی‌شده درصدی از مالیات بر ارزش‌افزوده در سال آینده به امر ورزش و جوانان اختصاص می‌یابد اعتبارات موردنیاز طرح‌های نیمه‌کاره ورزشی تأمین شود و همه منابع را نیز باید در استان‌ها و مناطق محروم هزینه شود و امید است در سال‌های آینده کمبودهای ورزشی در برخی نقاطی که هیچ امکاناتی ندارد برطرف شود.

    وی برخورداری از سالن سرپوشیده مسابقات را حق شهروندان استان لرستان دانست و برای پیگیری احداث چنین اماکنی متناسب با اعتبارات موجود قول مساعد  داد.

    به گزارش تسنیم، مسعود سلطانی فرد پس‌ازاین بازدیدها و حضور در برنامه‌های پیش‌بینی‌شده لرستان را به مقصد کرمانشاه ترک کرد.

    انتهای پیام/

     

    وزیر ورزش در جمع خبرنگاران:

    آئین‌نامه جدید رؤسای فدراسیون‌های ورزشی ابلاغ می‌شود

    به گزارش لرستان خبر، مسعود سلطانی‌فر ظهر امروز در حاشیه بازدید از ورزشگاه ۱۵ هزارنفری خرم‌آباد در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی کشور متناسب با منابع اظهار داشت: تکمیل پروژه‌هایی که پیشرفت فیزیکی بیشتری دارند در اولویت اجرایی این برنامه قرار دارند.

    وی افزود: پروژه و سالن سرپوشیده دومیدانی که حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امید است در نیمه سال ۹۶ به بهره‌برداری برسد در اولویت اجرایی قرار دارد و از سویی مجری استادیوم ورزشی خرم‌آباد وزارت راه و شهرسازی است که نزدیک به ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت تخصیص منابع با احتساب تخصیص سال آینده به اتمام می‌رسد.

    وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: این استادیوم با توجه به ظرفیت و نیاز استان طراحی‌شده و امید است با منابعی که سال آینده در اختیار این وزارتخانه قرار می‌گیرد تعداد بیشتری از این پروژه‌های نیمه‌تمام به بهره‌برداری برسد.

    وی در ادامه با اشاره به برخی شرایط ویژه در نظر گرفته‌شده برای روسای فدراسیون‌های ورزشی عنوان کرد: برای روسای فدراسیون‌ها آئین‌نامه جدیدی تنظیم‌شده و تا هفته آینده ابلاغ می‌شود که بر اساس این آئین‌نامه مشخصات خاصی برای افرادی که به‌عنوان رئیس فدراسیون‌ها معرفی می‌شود در نظر گرفته‌شده است.

    سلطانی فر یادآور شد: این مشخصات شامل تحصیلات و سابقه مدیریتی و اشراف و احاطه‌ای است که باید نسبت به مسائل ورزشی داشته باشند تا بتوانیم مدیران مجرب‌تر و مسلط‌تری را در عرصه ورزش در فدراسیون‌ها به‌کارگیریم.

    انتهای پیام/

    منبع: تسنیم

     

      نام شما (الزامی)

      ایمیل شما (الزامی)

      موضوع

      پیام شما

      برچسب ها

      نوشته های مشابه

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *