×

چگونه می‌توان نماینده اصلح را برای حضور در مجلس انتخاب کرد؟

  • کد نوشته: 11996
  • بهمن ۳۰, ۱۳۹۸
  • ۰
  • از بین انبوهی سخنرانی، عکس و پوستر و وعده‌های مختلف چگونه می‌توان نماینده اصلح و شایسته را برای حضور در مجلس انتخاب کرد؟؟

    چگونه می‌توان نماینده اصلح را برای حضور در مجلس انتخاب کرد؟
  • کمتر از ۷۲ ساعت تا آغاز یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی وقت باقی است تا مردم با حضور در صندوق‌های اخذ رای نمایندگان خود را راهی مجلس نمایند.

    ستادهای انتخاباتی در بسیاری از نقاط شهرها، مراسمات سخنرانی، عکس‌های رنگارنگی که در نقاط مختلف شهرها، بخش‌ها و روستاها نصب شده و برنامه‌هایی که برگزار می‌شود، نشان از افزایش حرارت انتخاباتی استان است.

    انتخابات در جمهوری اسلامی ایران یکی از نماد‌های اصلی مردم سالاری دینی است و حضور گسترده مردم با سلایق مختلف در انتخابات نشان دهندۀ پایبندی ملت ایران اسلامی به آرمان‌های انقلاب و پیوند ناگسستنی ملت ایران با نظام اسلامی است.

    مقام معظم رهبری در خصوص حضور مردم در پای صندوق‌های رای می فرمایند؛ «همین انتخابات‌ها، همین پای صندوق رفتن‌ها، همه‌ی اینها مظهر حضور مردم و مظهر نشان دادن اقتدار مردم است.

    حقیقتاً انتخابات، سیلی به چهره‌ی دشمنان این ملت است. آنچه مهم است، این است که مردم حضور پیدا کنند؛ البته این هم مهم است که به نامزدهای صالح رأی بدهند. هر دو مهم است، لیکن حضور در درجه‌ی اول است. هرچه حضور مردم بیشتر باشد، پشتوانه‌ی مجلس شورای اسلامی قوی‌تر باشد، مجلس محکم‌تری، تواناتری، شجاع‌تری تشکیل خواهد شد؛ صدای عموم مردم را می‌تواند با قدرتِ تمام به گوش دنیا برساند.

    این است که این حضور، حضور بسیار بااهمیتی است؛ حضور بسیار باعظمتی است. و من تصورم این است که این دفعه، این نوبت انتخابات، حساسیتش از دفعات قبل هم شاید بیشتر است؛ به خاطر اینکه تیرهای موجود در ترکش استکبار علیه شما مردم تمام شده. هرچه می‌توانستند، ضربه زدند؛ هرچه داشتند و به عقلشان رسیده، فعالیت کردند؛ این تیرهای آخر است. باید بایستید؛ باید به توفیق الهی، به فضل الهی، اراده و عزم خود را به رخ دشمن بکشید تا بفهمد که در مقابل این ملت نمی‌تواند مقاومت کند.

    حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه چشم دوستان و دشمنان به انتخابات روز جمعه است، افزودند: دشمنان می‌خواهند ببینند نتیجه فشار حداکثری آمریکا و بدعهدی‌های اروپایی‌ها و مشکلات اقتصادی که در کشور وجود دارد، چه بوده است و دوستان هم با نگرانی منتظر نحوه حضور مردم در انتخابات هستند.»

    اما علاوه بر حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای، انتخاب فرد اصلح که بتواند نماینده‌ای شایسته برای مردم و عامل تشکیل مجلس قوی، مردمی و انقلابی باشد نیز حائز اهمیت است.

    در این بین و از بین انبوهی سخنرانی، عکس و پوستر و وعده‌های مختلف چگونه می‌توان نماینده اصلح و شایسته را برای حضور در مجلس انتخاب کرد؟؟

    رهبر انقلاب اسلامی، رکنِ دوم یک مجلس قوی را کیفیت انتخاب دانستند و در تبیین ویژگی‌های نمایندگان شایسته ملت بزرگ ایران تأکید کردند؛ باید برای مجلس شورای اسلامی، افراد «با ایمان»، «شجاع»، «کارآمد»، «وظیفه‌شناس»، «پرانگیزه»، «وفادار به اسلام، مردم، انقلاب و کشور»، «سرسخت در مقابل دشمنان» و «دل نبسته به دنیا و مطامع مالی» برگزیده شوند.

    حال باید مردم با بررسی ملاک‌های نماینده شایسته و انتخاب افرادی اصلح، مجلسی قوی، انقلابی و مردمی را ایجاد کنند. ملاک‌هایی که اگر در دوره‌های گذشته توجه جدی و لازم به آن‌ها صورت می‌گرفت می‌توانست منجر به روی کارآمدن مجلس انقلابی و متخصص باشد و در نتیجه این‌چنین مجلسی وظیفه خود را در خصوص ریل‌گذاری قانونی به دقت انجام داده و می‌توانست دولت را هم وادار به کار و تلاش نماید.

    حال در وضع کنونی که نیازمند عزم جدی و جهادی از سوی همه کارگزاران نظام اسلامی به‌ویژه نمایندگان مجلس برای حل مشکلات کشور هستیم همه ما نیز وظیفه داریم تا در انتخاب خود نهایت دقت را داشته باشیم تا بعداً این انتخاب با پشیمانی همراه نشود.

    آیت الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه‌های نماز جمعه هفته‌های گذشته به مساله انتخابات و شاخصه‌های نماینده اصلح پرداختند که به بخشی از این مسائل و شاخصه‌ها می‌پردازیم؛

    *بی‌حساب پول خرج کردن کاندیدا یعنی عطش نمایندگی

    بی‌حساب پول خرج کردن کاندیدا نشان نامحرمیت است و عطش وی را به نمایندگی نشان داده و بیان می‌کند که از سر تکلیف نیامده است.

    پول را اگر از راه حلال صرف کند اسراف است و اگر از راه حرام هزینه کند ضامن است و برای صاحب پول کار خواهد کرد نه برای ملت، یک شرط مهم اصلح بودن این است که پول در انتخابات نقش بازی نکند.

    *راه جمع‌آوری رأی نشان دهنده شخصیت هر کاندیدا

    یک معیار مهم تشخیص کاندیدای اصلح توجه به این نکته است که کاندیداها با چه طریق و راهکاری به جمع آوری رای می‌پردازند. راهکار جمع‌آوری رای، هویت و ماهیت کاندیدا را نشان می‌دهد و مقصد او را معلوم کرده و مقدار توانمندی او را آشکار می‌کند.

    راهی که کاندیدا برای رسیدن به مجلس انتخاب کرده در بیان شخصیت، توان، هویت و تمایلات او خیلی مهم است. اگر دروغ بگوید یک شخصیتی دارد و اگر وعده‌ خارج از اختیار بدهد یک ذائقه‌ای دارد.

    *فروختن رأی یعنی فروختن سرنوشت کشور

    فضای انتخاباتی نباید چنان باشد که بگویند پول نقش اساسی دارد، این مورد خیلی خطرناک است؛ نخبگان و شایستگان را محروم می‌کند، همه‌ ما مسؤولیت داریم تا فضای انتخابات پاک باشد.دادن پول هم اهانت به رای دهنده و هم‌ گیرنده‌ رای بوده و نباید فرصتی را که خون‌های پاک، زندان و شکنجه دیدن‌ها برای ما درست کرده‌اند تا در سرنوشت کشور دخیل باشیم به پول بفروشیم و الا شهدا و سرنوشت کشور را فروخته‌ایم.

    طبق فتاوای تمام مراجع، فروش رأی حرام است و حق رأی با سایر حقوق که قابل واگذاری یا خرید و فروش است فرق دارد، در فروش حق رای اضاعه حقوق وجود دارد. حق تصرف در سرنوشت کشور و ملت را به یک دزد، شیاد و متقلب واگذار کردن، مثل دادن شمشیر به دست ظالم برای زدن گردن مظلوم است در نتیجه موجب ضمان است.

    *توهین به کاندیداهای دیگرممنوع!

    یکی از مهم‌ترین راه تشخیص اصلح، عدم توهین و تهمت کاندیداها به کاندیداهای دیگر است. هر کاندیدا که در فضای مجازی به تنقیص کاندیداهای دیگر می‌پردازد، قطعا و قطعا لیاقت نمایندگی ملت بزرگ ما را ندارد. بزرگترین نشانه‌ی بی‌تقوایی و فسق این است که یک کاندیدا در سخنرانی‌ها و یا فضای مجازی خود، سیل دروغ، ناسزا، تهمت، بهتان و افتراء به کاندیداهای دیگر سرازیر کند.

    حتی یک عدد تنقیص دیگران او را از شایستگی ساقط می‌کند. او با این کار حرمت خدا، رسول خدا، کتاب خدا و بندگان خدا را نگه نداشته است. پس چگونه حرمت کشور و ملت را نگه خواهد داشت. هر کس به چنین افرادی رای دهد بدون تردید به خدا، پیامبرخدا،کتاب خدا، خون شهدا، کشور و ملت خیانت کرده است.

    *دروغ‌گو رد صلاحیت شود

    دروغ در راس گناهان است، گناهان در یک اتاق جمع شده‌اند و کلید آن دروغ است، بنابراین اگر قرار بر رد صلاحیت افراد باشد، دروغ باید در راس اسباب رد قرار گیرد، غالب تخریب‌ها در کانال‌های کاندیداها مصداق بارز دروغ است. وقتی کاندیدا دروغ می‌گوید معلوم می‌شود که قصد خلف وعده دارد و خلف وعده خود گناه قطعی دیگری است.

    *داشتن تخصص و توان علمی عامل تأثیرگذاری در مجلس

    یکی از شرایط بسیار مهم نماینده آرمانی و اصلح، داشتن تخصص برای حل معضلات کشور است. هر نماینده‌ای در مجلس صاحب رای نیست، صاحب رای خیلی محدود است، بقیه تابع هستند. نه حال مطالعه ده‌ها و صدها سند را دارند و نه توان علمی برای تشخیص رای صائب را دارند و نه قدرت تاثیرگذاری بر آراء سایر نمایندگان را دارند و نه سخنرانی علمی و مایه‌دار و راهگشا دارند و مثل سیاهی لشکر می‌مانند.

    از عدم تسلط و اشراف علمی برخی نمایندگان متأسفیم؛ بعضی از نمایندگان در طول چهار سال دوران نمایندگی خود، یک سخنرانی علمی تخصصی ندارند، حداقل مشاوران قوی هم استخدام نمی‌کنند تا حساب شده دفاع یا ردکنند و از روی تخصص، علم و آگاهی رای بدهند.

    *دادن وعده‌های خارج از توان خیانت و نفاق است

    دادن وعده‌های خارج از توان توسط کاندیداها خیانت و نفاق است.کاندیداها وعده‌هایی می‌دهند که در اختیارات آن‌ها نیست. معنی این وعده‌ها اگر درست باشد، این است که آن کاندیدا کار اصلی را که تصویب قانون مترقی و مطالبه برای دستیابی به قانون برتر است را رها کرده و تبدیل به دلال شده و اگر این وعده‌ها دروغ باشد که به گناه کبیره افتاده است. با توجه به آیات قرآن، خلف وعده از اوصاف شیطان است و خلف وعده انسان را منافق می‌کند.

    *مردم از کاندیداها برنامه بخواهند

    مطالبه‌گری مردم از نامزدهای مجلس شورای اسلامی در باب برنامه‌هایشان در راستای معضلات فرهنگی لازم است. با توجه به معضلات حاد فرهنگی جامعه مثل طلاق، بحران هویت، بزه‌های اجتماعی، محرومیت طبقاتی و مشکلاتی نظیر ازدواج، فرار مغزها و… ، آیا تا به حال از نامزدهای مطرح برای این معضلات اقتصادی و فرهنگی برنامه خواسته‌اید؟

    بسیاری از این‌ کاندیداها ادعاهای کلی دارند و قدرت ورود به جزئیات، اصول و راهکارهای علمی و عملی را ندارند. وای به حال ما اگر در این باب کوتاهی داشته باشیم، نماینده‌ای که به قانون تسلط نداشته باشد و برای مدیریت کشور برای خودش استراتژی تعریف نکرده باشد مدام رای عوض می‌کند.

    افزادی که شاخصه‌های یک کاندیدای اصلح را نداشته و حتی در امر تبلیغات انتخاباتی نیز شایسته عمل نمی‌کنند، نخواهند توانست مجلس کارآمدی برای رفع مشکلات اقتصادی و پاسخ به نیازهای‌ کشور را شکل دهند، همان‌طور که گفته شد دغدغه همه ما باید این باشد تا به شکل‌گیری یک مجلس انقلابی، متخصص و کارآمد کمک کنیم و نه صرفاً انتخاب یک نماینده. چرا که قطعاً یک دست صدا ندارد!

    انتهای پیام/

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *