×

۳۰۰۰ تن گردو در شهرستان سلسله برداشت می‌شود

  • مهر ۱۵, ۱۳۹۷
  • ۰
  • مدیر جهاد کشاورزی سلسله گفت: کار برداشت گردو در شهرستان سلسله آغاز شده و پیش بینی می‌شود حدود ۳۰۰۰ تن گردو از باغات این شهرستان برداشت شود. به گزارش نیساخبر“رضا سوخته زاری  با اشاره به آغاز برداشت گردو در شهرستان سلسله اظهار داشت: سطح زیر کشت گردو در شهرستان سلسله هزار و ۵۰۰ هکتار است […]

    ۳۰۰۰ تن گردو در شهرستان سلسله برداشت می‌شود
  • مدیر جهاد کشاورزی سلسله گفت: کار برداشت گردو در شهرستان سلسله آغاز شده و پیش بینی می‌شود حدود ۳۰۰۰ تن گردو از باغات این شهرستان برداشت شود.

    به گزارش نیساخبر“رضا سوخته زاری  با اشاره به آغاز برداشت گردو در شهرستان سلسله اظهار داشت: سطح زیر کشت گردو در شهرستان سلسله هزار و ۵۰۰ هکتار است که پیش بینی می‌شود حدود سه هزار تن گردو از این سطح برداشت شود.

    وی با اشاره به اینکه هزار و ۲۰۰ هکتار از باغات گردوی شهرستان سلسله بارور و ۳۰۰ هکتار نیز غیر بارور است افزود: متأسفانه به دلیل اینکه هنوز برای گردوی مرغوب و باکیفیت سلسله برند سازی صورت نگرفته است محصول تولیدی شهرستان بانام استان‌های دیگر روانه بازارهای فروش می‌شود.

    مدیر جهاد کشاورزی سلسله بابیان اینکه آب‌وهوا و خاک حاصلخیز و مناسب شهرستان سلسله در ثمر دهی درختان گردوی شهرستان تأثیر فوق‌العاده‌ای دارد عنوان کرد: عمر بعضی از درختان گردوی شهرستان به بیش از ۱۰۰ سال می‌رسد.

    وی با اشاره به برداشت گردوی تولیدی به‌صورت مکانیزه برای اولین بار در شهرستان بیان کرد: پیش‌ازاین گردوی تولیدی باغداران به‌صورت سنتی جمع‌آوری می‌شد که برای باغداران سخت و زمان‌بر بود.

    سوخته زاری با تأکید بر لزوم احداث صنایع تبدیلی و تکمیلی در شهرستان سلسله گفت: یقیناً احداث صنایع تبدیلی و تکمیلی برای توسعه باغداری و افزایش میزان تولید شهرستان بسیار اثرگذار است و برای تحقق این امر حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی ضروری است.

    منبع:تسنیم

     

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *