×

۳۰ واحد تولیدی در شهرک های صنعتی لرستان احیا می‌شود

  • کد نوشته: 14018
  • آبان ۳, ۱۳۹۹
  • ۰
  • مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: بالغ بر ۳۷۰ صنایع در شهرک‌های صنعتی لرستان مستقر شده که از این تعداد ۷۰ درصد فعال و ۳۰ درصد غیرفعال‌اند.

    ۳۰ واحد تولیدی در شهرک های صنعتی لرستان احیا می‌شود
  • بختیار رازانی با اشاره شعار سال مبنی بر جهش تولید اظهار داشت: در راستای حمایت و تحقق پیام سال مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید، در سال جدید با تلاشی مضاعف و در ادامه روند رشد تولید و اشتغال در صدد هستیم در مسیر توسعه کشور گام‌‌های بلندتر و موثرتری برداریم.

    وی افزود: استان لرستان دارای ۲۶ شهرک، ناحیه صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی به مصوب هزار و ۶۰۰ هکتار است که از این تعداد  یک منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان ازنا و  شهرک صنعتی تخصصی پتروشیمی لرستان است که به صورت خصوصی اداره می‌شود.

    مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان عنوان کرد: از تعداد ۲۶ شهرک، ناحیه صنعتی و منطقه ویژه ۱۸ شهرک، ناحیه صنعتی و منطقه ویژه  فعال و آمادگی استقرار واحدهای صنعتی را در خود دارند.

    وی بیان کرد: مجموع هزار و ۶۰۰ هکتار شهرک در استان لرستان در مقایسه با شهرهای مجاور بسیار کمتر است که این امر نشان می‌دهد استان لرستان تقریبا استان صنعتی محسوب نمی‌شود.

    رازانی گفت: در استان لرستان تاکنون هزار و۲۶۰  پروانه بهره‌برداری برای صنایع صادر شده که بالغ بر ۳۷۰ صنایع در شهرک‌های صنعتی مستقر شده که از این تعداد ۷۰ درصد فعال و ۳۰ درصد غیرفعال‌اند.

    وی با اشاره به راه‌اندازی مجدد واحدهای راکد به چرخه تولید تصریح کرد:۲۴ واحد راکد در سال ۹۷، سال گذشته ۳۱واحد که مطلقا تعطیل بودند به چرخه تولید برگشتند و برنامه امسال نیز جهت فعال سازی واحدهای راکد در شهرک‌‌های صنعتی حدود ۳۰ واحد برنامه‌ریزی شده است.

    مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان لرستان با اشاره به مشکلات واحدهای صنعتی اظهارداشت: واحدهایی که مشکل نقدینگی داشته باشند برای تجهیز و نوسازی خط تولید و یا سرمایه در گردش از طریق طرح رونق به بانک‌های عامل معرفی  و به هر میزان تسهیلات نیاز داشته باشند دریافت می‌کنند، برخی از واحدهایی که مشکل شرکا دارند نیز از طریق قضایی مشکل آنها حل و فصل می‌شود، برخی  دیگر از واحدها تولید کردند ولی محصولشان در بازار عرضه نمی‌شود که با بهبود فرآیند کمک کرده‌ایم محصول با کیفیتی تولید کنند که به راحتی در بازار عرضه شود.

    وی افزود: از نرم  حدود ۹۲ درصد صنایع کوچک و متوسط کشور استان لرستان ۹۶ درصد صنایع کوچک و متوسط دارد که نشان می‌دهد تعداد صنایع بزرگ استان کم است.

    رازانی عنوان کرد: یکی ازاقدامات بسیار خوب شرکت شهرک‌های صنعتی حمایت از توسعه خوشه‌های کسب و کار است که در همین راستا ۱۶ خوشه کسب و کار در سال ۹۵ مطالعه شده که از این تعداد در حال حاضر خوشه عسل، آبزی‌پروی و فرش در حال توسعه‌اند که امیدواریم با توسعه این کسب و کارها که کسب و کارهای کاربراند نه سرمایه بر به اشتغال خانگی، صنایع کوچک و متوسط کمک کنند.

    انتهای پیام/

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *