×

۳۰ واحد دامداری برای خانواده‌های ایثارگران دورود راه‌اندازی می‌شود

  • تیر ۲۸, ۱۳۹۹
  • ۰
  • فرماندار دورود گفت:۳۰ واحد دامداری کوچک ظرف ۲ تا ۳ ماه آینده برای خانواده‌های ایثارگران دورود راه‌اندازی می‌شود.

    ۳۰ واحد دامداری برای خانواده‌های ایثارگران دورود راه‌اندازی می‌شود
  • مجتبی بیرانوند با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای تحقق شعار سالاظهارداشت: مسائل و مشکلات واحدهای راکد شهرستان دورود را احصا کردیم و در حال حاضر توانسته‌ایم حدود شش کارخانه سنگ که هر کدام بین پنج تا ۱۰ نفر  کارگر دارند، به چرخه تولید بازگردانیم.

    وی به وجود ۱۳۲ کارخانه سنگ‌بری در سطح شهرستان دورود اشاره کرد و افزود: از این تعداد سنگ بری حدود ۸۰ واحد فعال بوده و پیگیری‌هایی در حال انجام است تا مابقی این واحدها با پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش فعال شوند.

    فرماندار دورود عنوان کرد: برای راه‌اندازی مجدد کارخانه‌های تعطیل شده فارسیت و کفش غزال، مشکلات و مسائل آنها در حال بررسی است. پیگیری‌هایی در دست انجام است تا سرمایه‌گذار کفش غزال خلع ید و به سرمایه گذار دیگر واگذار شود.

    وی به ایجاد چهار کارگاه یا شرکت کفش‌دوزی، ایجاد ماسک، صنایع الکترونیک و لوله در دورود اشاره و عنوان کرد: کارگاه کفش که برخی کفش‌های ورزشی و مجلسی را تولید می‌کند ظرف ۱۰ تا ۱۲ روز دیگر راه‌اندازی می‌شود.

    بیرانوند بیان کرد: در راستای تحقق شعار سال و جهش تولید ما با سازمان اقتصادی کوثر که زیر مجموعه بنیاد شهید است و در دورود معدن سنگ دارد جلساتی داشتیم که برنامه دارند روی پایانه سنگ، گلخانه، دامداری و دامپروری کار  انجام دهند.

    وی خاطرنشان کرد: سازمان اقتصادی کوثر متعهد شده ظرف دو تا سه ماه آینده حدود ۳۰ کارگاه کوچک دامداری (دام سبک و سنگین) در اختیار خانواده ایثارگران قرار دهد که در این رابطه  ما افراد را معرفی کردیم و دام را خود سازمان کوثر تامین می‌کند.

    فرماندار دورود تصریح کرد: فردا در شهرستان دورود میزبان معاونان بنیاد مستضعفان کشور هستیم که برای سرمایه گذاری در زیر مجموعه پتروشیمی در شهرستان حضور پیدا می‌کنند تا ببینیم به چه نتیجه‌ای خواهیم رسید.

    وی گفت: در تلاش هستیم تا در آینده نزدیک کارخانه خمیر مایه لرستان را با بانک سپه تعیین تکلیف کنیم، برای کارخانه چرم نیز جلسات متعدد انجام گرفته است.

    بیرانوند با بیان اینکه تاکنون دو جلسه برای بررسی مسائل و مشکلات کارگاه‌هایی که با نصف ظرفیت کار می‌کنند و کارگاه های تعطیل برگزار شده است عنوان کرد: پنج شنبه نیز بررسی مسائل و مشکلات شهرستانی است که به احتمال زیاد با حضور استاندار و معاونان استاندار برگزار شود.

    وی راه‌اندازی کارخانه آب معدنی دورود را یکی از برنامه‌های در دست اقدام دانست و بیان کرد: از آنجایی که این کارخانه می‌تواند مشتقات بسیار بالایی داشته باشد، علاوه بر آب معدنی  در سایزهای مختلف، می‌تواند آبهای گاز دار، نوشانه و … را تولید کند، این کارخانه نیز در حال تعیین تکلیف است که به به شرکت مینو واگذار شود و اگر قطعی شود جهش خوبی در بحث اشتغال خواهیم داشت.

    انتهای پیام/

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *