×

رییس امور آب سلسله
۵۰ هکتار از حریم و بستر رودخانه‌های سلسله رفع تصرف می‌شود

  • اسفند ۲, ۱۴۰۰
  • ۰
  • رییس امور آب سلسله گفت: ۱۰۲ مورد تصرف به ۵۰ هکتار از حریم و بستر رودخانه های این شهرستان شناسایی شده که در حال گذراندن مراحل قضایی جهت اجرای حکم هستند.

    ۵۰ هکتار از حریم و بستر رودخانه‌های سلسله رفع تصرف می‌شود
  • ذبیح جودکی  اظهار داشت: تاکنون ۱۳ هکتار از اراضی، حریم و بستر رودخانه ها در مناطق هنام، سراب زز، سراب گلم کاو و میان ولان و پنج هکتار از حریم و بستر رودخانه کهمان در شهرستان آزادسازی شده است و سایر پرونده های تصرف نیز در حال طی کردن مراحل صدور رای برای اجرای حکم هستند که در صورت صدور، امسال اجرایی می شوند.

    جودکی همچنین اضافه کرد: ۲۰ حلقه چاه آب دارای اضافه برداشت در شهرستان شناسایی و در راستای صیانت و حفاظت از منابع آب زیرزمینی شهرستان مسدود شده است.

    رییس امور آب سلسله با اشاره به کاهش بارندگی ها در استان و شهرستان اظهار داشت: اضافه برداشت این چاه ها برای کشت محصولات آبدوست بوده است که در راستای حفاظت از منابع زیرزمینی و حقوق بیت المال با مجوز دستگاه قضا قطع برق و مسدود شده اند.

    جودکی با تاکید بر لزوم نصب کنتور هوشمند برای چاه های کشاورزی و صنعتی عنوان کرد: بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه برداشت آب های سطحی و زیرزمینی با اهتمام جدی برخورد می شود و بایستی خسارت وارده به آبخوان ها پرداخت شود.

    وی با اشاره به نصب ۱۲ عدد کنتور هوشمند برای چاه های کشاورزی و سه عدد کنتور هوشمند برای چاه های صنعتی شهرستان در سالجاری گفت: ۴۳۳ حلقه چاه کشاورزی و صنعتی در شهرستان سلسله مجوز دارند که اداره امور آب آمادگی دارد ظرف ۲۴ ساعت نسبت به نصب کنتور هوشمند اقدام کند.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *