×

۶۰ درصد داروهای لرستان توسط داروخانه‌ و ارگان‌های دولتی تهیه می‌شود

  • شهریور ۵, ۱۳۹۶
  • ۰
  • مدیر داروی معاونت غذا و داروی استان لرستان گفت: ۶۰ درصد داروهای لرستان توسط داروخانه‌ و ارگان‌های دولتی تهیه می‌شود. به گزارش نیساخبر، فرید باقری ظهر امروز در نشست خبری معاون غذا و داروی لرستان که در سالن جلسات رازی معاونت غذا و داروی لرستان برگزار شد اظهار داشت: حدود ۸۰ درصد تولید دارو از […]

    ۶۰ درصد داروهای لرستان توسط داروخانه‌ و ارگان‌های دولتی تهیه می‌شود
  • داروخانه

    مدیر داروی معاونت غذا و داروی استان لرستان گفت: ۶۰ درصد داروهای لرستان توسط داروخانه‌ و ارگان‌های دولتی تهیه می‌شود.

    به گزارش نیساخبر، فرید باقری ظهر امروز در نشست خبری معاون غذا و داروی لرستان که در سالن جلسات رازی معاونت غذا و داروی لرستان برگزار شد اظهار داشت: حدود ۸۰ درصد تولید دارو از طریق بخش دولتی انجام می‌شود و فعالیت بخش خصوصی در تولید دارو کمتر است.

    وی بابیان اینکه در حوزه دارو هیچ شرکت پخش دارویی نمی‌تواند تقلب کند افزود: معاونت غذا و داروی لرستان در بحث نظارت و بازرسی از داروخانه‌های لرستان مقام نخست کشور را کسب کرد، از طرفی سازمان‌های بیمه‌گر نیز ماهیانه بازرسی خود را در این بخش انجام می‌دهند.

    مدیر داروی معاونت غذا و داروی استان لرستان بازرسی از حوزه داروی استان را دو برابر میانگین کشوری دانست و عنوان کرد: در حوزه دارویی مردم در صورت هرگونه شکایت می‌توانند با شماره تلفن ۱۴۹۰ تماس بگیرند و به‌صورت مستند موضوع را اطلاع دهند.

    وی با اشاره به وجود حدود ۲۰۰ داروخانه در سطح استان لرستان بیان کرد: در هر شهر حداقل یک داروخانه شبانه‌روزی وجود دارد و ۷۰ درصد داروخانه‌های بیمارستانی استان به بخش خصوصی واگذارشده است.

    باقری تصریح کرد: در سطح استان لرستان۱۴۰ داروخانه تمام‌وقت، ۱۵ داروخانه شبانه‌روزی، ۱۰ داروخانه نیمه‌وقت، ۱۵۰ داروخانه خصوصی فعالیت دارد.

    این مسئول گفت: دو داروخانه دولتی امام خمینی در شهر خرم‌آباد و بروجرد داروهای بیماران خاص استان را تأمین می‌کنند و اگر داروی سرطانی خاصی برای بیماری نیاز باشد درصورت نبود دارو ظرف مدت سه روز برای بیمار فراهم می‌شود.

    مدیر داروی معاونت غذا و داروی استان لرستان به وجود ۱۳ داروخانه در بیمارستان‌های استان اشاره کرد و اظهار داشت: در بخش توزیع دارو نیز نزدیک به ۶۰ درصد توسط داروخانه‌های دولتی استان و ارگان‌های دولتی تهیه می‌شود.

    وی افزود: در برخی از مراکز بخش مانند بخش اشترینان، دوره، معمولان، فیروزآباد، سپیددشت و زاغه داروخانه‌های مستقلی موجود است و در مراکز بخشی هم که فاقد داروخانه مستقل‌اند در قالب طرح بیمه روستایی در مرکز بهداشتی درمانی داروخانه قمر وجود دارد.

    باقری کمبود دارویی کشور را در سال گذشته ۳۵ قلم برشمرد و عنوان کرد: دارویی که در بازار دارویی کشور موجود باشد در صورت نبود آن در استان، ظرف سه روز برای بیماران استان تأمین می‌شود.

    وی بیان کرد:سیاست وزارت بهداشت بر این است که واردات برخی از داروهایی را که تولید داخلی آن‌ها موجود است متوقف کند.

    مدیر داروی معاونت غذا و داروی استان لرستان با بیان اینکه سال گذشته ۱۰ شرکت پخش دارو در استان لرستان شعبه زدند گفت: از هر ۱۰ بیمار داروی حداقل ۹ نفر در استان تأمین می‌شود، برخی از بیماران نیز خود تمایل دارند که برای درمان به سایر استان‌ها مراجعه کنند.

    داروخانه‌های لرستان ۷ ماه از سازمان‌های بیمه‌گر استان طلب دارند

    محسن اسد بیگی ظهر امروز در نشست خبری معاون غذا و داروی لرستان که در سالن جلسات رازی معاونت غذا و داروی لرستان برگزار شد ضمن گرامی داشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: یکی از سیاست‌های دولت در همه بخش‌ها توانمندسازی بخش خصوصی است و از آنجاکه یکی از اهداف دولت توسعه خدمات است ورود بخش خصوصی به حوزه دارو نیز می‌تواند مؤثر باشد.

    وی بابیان اینکه حضور بخش خصوصی سبب دسترسی بیشتر به دارو می‌شود، افزود:  با استفاده از توان‌بخش خصوصی پراکندگی داروخانه‌ها را در اقصی نقاط استان داریم و از طریق این بخش خدمات دارویی به بیماران ارائه می‌شود.

    رئیس انجمن داروسازان استان لرستان عنوان کرد: داروهای سطح اول حدود ۳۰۰ قلم است که از طریق داروخانه‌های بخش خصوصی در مراکز بخش توزیع می‌شود.

    این مسئول داروها را به چند دسته اورژانسی، ضروری و اساسی تقسیم‌بندی کرد و گفت: اینگونه نیست که هر دارویی در هر داروخانه‌ای وجود داشته باشد بنابراین با توجه به‌ضرورت داروها دسته‌بندی می‌شود.

    اسد بیگی با اشاره به تأمین داروهای بیماران هموفیلی، دیالیزی، تالاسمی، پیوندی و ام. اس استان به‌صورت رایگان بیان کرد: ۱۰۰ درصد این داروها از طریق معاونت غذا و دارو تأمین می‌شود.

    وی تصریح کرد: بسیاری از داروهای ضروری و اساسی در کشور در داخل تولید می‌شود ( ۹۰ درصد) که این افتخار برای جامعه داروسازان است.

    رئیس انجمن داروسازان استان لرستان خاطرنشان کرد: در جریان اجرای طرح تحول نظام سلامت تمام داروها و تجهیزات لازم در بیمارستان‌ها تأمین می‌شود و نیازی نیست بیمار برای تجهیزات مورد نیاز به خارج از بیمارستان مراجعه کند.

    وی ضمن قدردانی از همکاری سازمان‌های بیمه‌گر اظهار داشت: داروخانه‌های استان لرستان حدود هفت ماه از سازمان‌های بیمه‌گر طلب دارند که اگر این بدهی سازمان‌های بیمه‌گر به‌موقع پرداخت نشود توان مالی داروخانه‌ها پایین می‌آید.

    اسد بیگی افزود: از دولتمردان درخواست داریم برای تقویت بخش خصوصی در بخش داروخانه و شرکت پخش حمایت‌های لازم انجام شود.

    وی به لزوم تقویت توان داروخانه‌های استان تأکید و عنوان کرد: تعدادی از داروخانه‌های استان واقعاً در مرز ورشکستگی‌اند چراکه طلب‌های آن‌ها دیر پرداخت می‌شود بنابراین انتظار می‌رود مسئولان استان به این بخش نیز توجه کنند.

    رئیس انجمن داروسازان استان لرستان با اشاره به اینکه خدمات خوبی در حوزه داروسازی انجام‌شده است بیان کرد: اگر داروخانه‌ها تقویت شوند مسلماً اشتغال‌زایی بیشتری ایجاد می‌کنند.

    وی یکی از نیازهای استان را توسعه صنایع بخش دارویی دانست و گفت: این بخش نیاز به حمایت دولت دارد تا در این زمینه نیز سرمایه‌گذاری انجام شود.

    انتهای پیام/

    منبع:تسنیم

     

    خطا: فرم تماس پیدا نشد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *