×

?زنگ تاریخ/مهدی نور محمدی

  • کد نوشته: 3418
  • اسفند ۲۳, ۱۳۹۵
  • ۰
  • #زنگ_تاریخ قدمت چهارشنبه سوری به انسانهای اولیه  باز میگردد. آنموقع ایام هفته ای نبود، ولی در یک روزی نزدیک بهار، مردم احساس ترکاندن بهشان دست میداد. بعدها که ایام هفته درست شد، متوجه شدند این احساس فقط چهارشنبه های اخر هرسال دست میدهد. آنها برای بروز  این حس، همدیگر را با گرز، سنگ یا منجنیق […]

    ?زنگ تاریخ/مهدی نور محمدی
  • #زنگ_تاریخ

    قدمت چهارشنبه سوری به انسانهای اولیه  باز میگردد. آنموقع ایام هفته ای نبود، ولی در یک روزی نزدیک بهار، مردم احساس ترکاندن بهشان دست میداد. بعدها که ایام هفته درست شد، متوجه شدند این احساس فقط چهارشنبه های اخر هرسال دست میدهد. آنها برای بروز  این حس، همدیگر را با گرز، سنگ یا منجنیق می ترکاندند، یا آنقدر گوشت گراز می خوردند تا بترکند. وقتی هم که شکار یا ابزار نبود، دسته جمعی با رهبری ریس قبیله، صدای ترکاندن، ایجاد می کردند. در مورد روش ایجاد صدا اطلاعات دقیقی در دسترس نیست.
    سالها بعد، که پیشرفت کردند متوجه شدند، روش آخری مضرات جانی کمتری داشته و با مدتی استراحت خوب می شود. از آنجایی که در این روش صدای ترکیدن و انفجار بصورت صوری درست میشد، اسمش شد چهارشنبه صوری! این نام، بعدها در حکومت سومریان، به چهارشنبه سوری تغییر یافت.

    ?مهدی نور محمدی

     

      نام شما (الزامی)

      ایمیل شما (الزامی)

      موضوع

      پیام شما

      برچسب ها

      نوشته های مشابه

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *