مسئول ستاد اربعین لرستان گفت: لرستان در ایام اربعین ۱۵ موکب در کربلا و ۵ موکب در نجف برپا کرد و از ۷۵ هزار زائر پذیرایی شد.

سردار عباس علیشاهی  با اشاره به خدمات رسانی به طائران اربعین اظهار داشت: سپاه حضرت ابولفضل(ع) استان لرستان خود را در این مسیر موظف دانست تا تمام امکانات خود را به کار گیرد و در اختیار ستاد اربعین حسینی قرار دهد، با هماهنگی های که با ستاد اربعین حسینی در استانداری لرستان به عمل آمد مسئولیت موکب های خارج و داخل کشور به صورت مجمع مواکب اجرای آن به سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان واگذار شده است.

وی افزود: قرارگاه فرهنگی صاحب الامر مسئولیت مواکب خارج از کشور را به عهده گرفت و بهترن وضعیت را از نظر موکب داری در خارج از کشور داشت بدین صورت که تقسیم بندی کردیم به هر شهرستان یک موکب دادیم .

دبیر اجرایی ستاد اربعین لرستان عنوان کرد: در کربلا ۱۵موکب در مدارس مستقر کردیم و در مکان هایی که با هماهنگی حشد الشعبی اتفاق افتاد نیز در نجف نیز پنج موکب راه اندازی شد.

وی بیان کرد: بانک ملی استان لرستان نیز یک آشپزخانه مرکزی در نجف اشرف دایر کرد که روزانه در هر وعده چهار الی پنج هزار غذا در اختیار زائران قرار داده است.

علیشاهی تصریح کرد: از موقعیت خوبی که حشد الشعبی داشت توانستیم بهترین مکان ها را در اختیار بگیریم و هر شهرستان از لرستان توانست یک مدرسه را در اختیار داشته باشد، زائران استان لرستان یک مکان مشخص داشتند که در آنجا مستقر بودند؛ برای استان یک نعمت بزرگی بود که با توجه به مشکلات مالی و سیلابی که رخ داد به خوبی توانستند زائران را در خارج از کشور هدایت و سازماندهی کنند.

وی خاطرنشان کرد: امسال در مهران توانستیم ۱۲۵ هزار وعده غذا و ۱۴۰ هزار نفر را میان وعده توزیع کنیم و نزدیک به سه هزار نفر را اسکان اضطراری دهیم؛ در کربلا و نجف نیز حدود ۷۵ هزار نفر زائر اسکان و پذیرایی شدند.

دبیر اجرایی ستاد اربعین لرستان گفت: تیم پزشکی کاملی در نجف و کربلا مستقر کردیم که این تیم ۱۰ هزار نفر را ویزیت کردند؛ موکب های استان فقط پذیرای لرستانی ها نبود بلکه پذیرای همه کشورهای خارجی بود، همچنین مبادی ورودی استان لرستان را موکب هایی برپا کردیم به طوری که در خرم آباد سه موکب، در الیگودرز دو موکب، در بروجرد یک موکب، در دلفان یک موکب، در  چگنی یک موکب، در ویسییان یک موکب، در پلدختر یک موکب و در کوهدشت دو موکب را سازماندهی کردیم.

وی اظهار داشت: در الیگودرز ۱۲۵ هزار نفر پذیرایی، ۳۰ هزار نفر اسکان و پنج هزار نفر مهمان خارجی پذیرش شدند، در بروجرد ۱۳۵ هزار نفر در رفت و برگشت پذیرای شدند و هشت هزار نفر ایرانی هم و خارجی اسکان یافتند و همچنین در کوهدشت ۲۵ هزار نفر پذیرایی و پنج هزار نفر اسکان یافتند، در ویسیان و چگنی ۲۰ هزار نفر پذرایی و هزار نفر اسکان داده شد و در دلفان ۲۶ هزار  پرس غذا توزیع شد.

علیشاهی افزود: علیشاهی مطرح کرد: در خرم آباد موکب امام خامنه ای ۱۷۰ هزار نفر و موکب العباس ۱۲۰ هزار نفر را پذیرایی کردند و نزدیک به ۳۰ هزار نفر را در موکب و منازلی که در اطراف مواکب بودند اسکان یافتند.

انتهای پیام/