×

لزوم برخورد قاطع و اعمال قانون با هنجارشکنان/ نمایندگان لرستان به فکر حل مشکلات باشند

  • تیر ۶, ۱۳۹۹
  • ۰
  • امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به مطالبه مردم از دستگاه قضا گفت: یکی از خواسته‌های جدی مردم استان برخورد قاطع با هنجارشکنان است.

    لزوم برخورد قاطع و اعمال قانون با هنجارشکنان/ نمایندگان لرستان به فکر حل مشکلات باشند
  • حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به مناسبت ‌های مختلف از جمله هفته قوه قضاییه اظهار کرد: در بین شهدای هفت تیر حجت‌الاسلام والمسلمین سید فخرالدین رحیمی و محمد حسین صادقی نیز حضور داشتند که  وجودشان سراسر ایمان خالصانه بود، آنها انقلابی، شجاع و مستحکم در مبارزه با ظلم و ستمی و تبعیض بودند.

    مطالبه مردم از قوه قضاییه

    وی افزود: مردم ما از قوه قضاییه در سال جدید کار نو و جدید می‌خواهند یکی از این خواسته‌ها تسریع در رسیدگی به امور مردم است یعنی در زمان معین پرونده‌ها مورد بررسی قرار بگیرد.

    خطیب جمعه خرم‌آباد تسریع در حل دعاوی مردم با ادارات دولتی را از دیگر مطالبات مردم عنوان و گفت: مردم انتظار دارند رسیدگی به این دعاوی براساس عدل و قوانین جاری باشد.

    امام جمعه خرم‌آباد تاکید کرد: مبارزه با فساد و تبعیض دولتی یا غیر دولتی از دیگر انتظارات مردم از قوه قضاییه است.

    وی افزود: اینکه مفسدان اقتصادی نتوانند از چنگال عدالت قرار کنند برای دستگاه قضا یک ارزش است.

    خطیب جمعه خرم‌آباد گفت: یکی دیگر از مطالبات جدی مردم از دستگاه قضا راه‌اندازی کارخانه‌های تعطیل است، بنابراین دستگاه قضا در مواردی که می‌تواند باید ورود پیدا کند.

    شاهرخی ادامه داد: بعضی سرمایه‌گذاران با وجود دریافت وام اما در راه اندازی کارخانه‌ها تعلل می‌کنند، بنابراین باید تلاش شود تا این ظرفیت‌ها به چرخه تولید استان بازگردند.

    خطیب جمعه خرم‌آباد بر برخورد قاطع و اعمال قانون بدون دل رحمی با هنجارشکنان تاکید و گفت: برخورد با فروشندگان اسلحه و مواد مخدر همچنین افرادی که ایجاد رعب و و‌حشت ‌می‌کنند از نکاتی است که قوه قضاییه باید ورود کند.

    وی در ادامه بیان کرد: مدیریت حوزه علمیه استان نیز باید پیشینه این حوزه را در استان زنده کند که خروجی آن تربیت بزرگان است.

    نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از صحبت‌های خود به نشست نمایندگان دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی اشاره و گفت: در این جلسه همه بر این نکته اتفاق نظر داشتند که راه و روش گذشته برای استان نتیجه بخش نبوده و نیست.

    وی افزود: در آن جلسه مقرر شد نمایندگان مشکلات کلان استان را دنبال و از پرداختن به جزییات پرهیز کنند.

    خطیب جمعه خرم‌آباد تاکید کرد: نرخ بالای بیکاری، تورم و عدم رونق مطلوب کسب و کار در استان از مواردی است که باید مورد توجه نمایندگان مجلس قرار بگیرد.

     شاهرخی خاطرنشان کرد: دستگاه قضا، قوه مجریه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ائمه جمعه، اساتید و فرزانگان باید  به دور از اختلاف و با همدلی در تلاش برای رسیدن به قله‌های پیشرفت تلاش کنند.

    وی تاکیدکرد: با همدلی ، علم ، درایت و کار مضاعف می‌شود گره‌های کور در استان را باز کرد.

    خطیب جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه هر چند برخی موانع از جمله تحریم مختص به همه کشور است، عنوان کرد: اما ما در استان با مشکلات خاصی مواجه هستیم که با نشست‌ها و استفاده از دیدگاه فرزانگان و صنعت‌‌گران قابل حل است.

    وی اظهار کرد: معنا ندارد نرخ بالای بیکاری، تورم و عدم رونق کسب و کار در طول سنوات متمادی مربوط به استان لرستان باشد.

    امام جمعه خرم آباد در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه تقوی اساس و پایه فعالیت‌های فردی و اجتماعی در حکومت اسلامی است، اظهار کرد: نظام اسلامی و همه مناسبات آن باید براساس قوانین و مقررات و ارزش‌های دینی و اسلامی باشد.

    شاهرخی گفت: بنابراین تقوی و پرهیزگاری باید پایه و اساس مناسبت‌های اجتماعی ، سیاسی فرهنگی و اقتصادی باشد.

    انتهای پیام/

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *