×

دبیر قرارگاه فرهنگی صاحب الامر(عج) استان لرستان:
حضور هیئات مذهبی در مناطق سیل‌زده لرستان سبب توسعه فرهنگ عاشورا شد

  • مرداد ۱۹, ۱۳۹۹
  • ۰
  • دبیر قرارگاه فرهنگی صاحب الامر(عج) استان لرستان گفت: از سال گذشته تاکنون دسته‌جات عزاداری، موکب‌ها و هیئات مذهبی توسعه چند برابری پیدا کرده و حضورشان در مناطق سیل‌زده به معنی توسعه فرهنگ عاشورا بود.

    حضور هیئات مذهبی در مناطق سیل‌زده لرستان سبب توسعه فرهنگ عاشورا شد
  •  میثم کشکولی امروز در جلسه هماهنگی ستاد برگزاری مراسم محرم امسال که در حسینیه امام خمینی (ره) دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد اظهارداشت: مقام معظم رهبری علاوه بر اینکه فرمودند جهت برگزاری مراسم محرم پایبند به تصمیمات وزارت بهداشت هستیم در عین حال به دستگاه‌های متولی فرمودند امسال محرم و صفر قوی‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود.

    وی افزود: یک دلیل این قوی‌تر و پر رنگ‌تر برگزار شدن مراسم می‌تواند همین ویروس منحوس کرونا باشد که در بلایا دست به دعا شویم و دلیل دیگر اوضاع و احوالات فضای اجتماعی و اقتصادی منطقه است که بسیار ملتهب است.

    بیشتر بخوانید

    وی بیان کرد: از سیل سال گذشته  تا امروز دسته جات عزاداری، موکب‌ها و هیئات مذهبی توسعه چند برابری پیدا کردند و حضور در مناطق سیل‌زده یعنی توسعه فرهنگ عاشورا و جهت مقابله با کرونا بیش از ۳۰ کارگاه تولید ماسک هیئتی راه‌اندازی شده است.

    کشکولی گفت: با توجه به تجربه برگزاری مراسم شب‌های احیا و عرفه، اعلام شد که مردم با رعایت پروتکل در مراسم حضور پیدا کنند که قطعا این حضور کمرنگ شد ولی در عین حال ضریب رسانه بالا رفت و خیلی از مردم از تلویزیون و فضای مجازی استفاده کردند.

    کشکولی گفت: نباید فراموش کنیم دسته جات و هیئات مذهبی عمده کسانی هستند که در سیل و کرونا بار زیادی به دوش داشتند در حال حاضر نیز می‌توانند مراسم را در فضای باز مدارس برگزار کنند.

    وی تصریح کرد: جهت برگزاری آیین گل مالی می‌توان طی برگزاری آیینی با حضور مداحان و مسئولان در محلی متمرکز گل تولید کرد و به وسیله دستگاه بسته بندی پس از بسته بندی به درب منازل برده شود.

    دبیر قرارگاه فرهنگی صاحب الامر(عج) استان لرستان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه ممکن است در مهر و آبان ماه شیوع کرونا بیشتر شود می‌توان از اکنون مواد اولیه در اختیار هیئات قرار داده شود و هر هیئات یک کارگاه تولید ماسک راه‌اندازی و در اختیار عزاداران قرار داد و پس از آن نیز می‌توان در اختیار عموم مردم قرار دهند.

    وی اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا یک پای کار مراسمات مذهبی رسانه بود در همین راستا امسال بیش از ۱۰۰برنامه هیئتی از طریق تلویزیون تولید و پخش شد که در ماه محرم نیز می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد و طی روز چند نوبت مراسمات عزاداری پخش شود و همچنین استفاده از رادیو می‌تواند طی چند نوبت در اختیار هیئات قرار داده شود.

    کشکولی افزود: متاسفانه امسال سید الشهداء جبهه مقاومت سردار سلیمانی را از دست داده‌ایم که به نظر می‌رسد از این فضا مغفول مانده‌ایم و اوضاع احوالات منطقه اوضاع خوبی نیست که در محرم باید این فضاها در نظر گرفته شود.

    انتهای پیام/

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *