×

جلوگیری از تضییع ۱۹۱ میلیارد از حقوق دولت؛
 شهرداری‌های لرستان بیشترین تخلف را داشتند

  • تیر ۴, ۱۳۹۹
  • ۰
  • مدیرکل بازرسی لرستان با اشاره به جلوگیری از تضییع ۱۹۱ میلیارد ریال از حقوق دولت در استان گفت: شهرداری‌های لرستان بیشترین تخلف را داشته‌اند.

     شهرداری‌های لرستان بیشترین تخلف را داشتند
  •  مهدی اصلانی عصر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان در رابطه با واگذاری منازل سازمانی باغ فلاحت خرم‌آباد اظهارداشت: در این رابطه سازمان بازرسی ورود پیدا کرده که نباید این منازل به اشخاصی واگذار شود که شرایط لازم را ندارند و سبب تجزیه باغ فلاحت شود.

    وی افزود: در رابطه با منطقه ویژه اقتصادی و شهرک صنعتی بروجرد نیز بنا بود با قیمت بسیار نازل به یک شرکت واگذار شود و شهرک را به منطقه ویژه تبدیل کند که در بحث قیمت‌ها متوجه شدیم قیمت‌های اعلام شده براساس قیمت دفتری و در زمان تاسیس شهرک است نه قیمت امروز و همچنین نحوه تعیین سازمان مسئول ویژه اقتصادی بروجرد بر خلاف قانون بود سازمان بازرسی‌کل استان هشدارهای نظارتی را ارسال کرده است.

    مدیر کل بازرسی لرستان عنوان کرد: سال گذشته بر اساس پیگیری‌های انجام شده حدود ۳۴ فقره رای‌های محکومیت کیفری که برخی قطعی و برخی غیر‌قطعی از جمله تامین کفالت، قرار بازداشت و کفالت در استان داشته‌ایم، ۴۷ فقره نیز آراء برائت داشته‌ایم که پس از اعتراض در مراحل تجدید نظر برای پیگیری اخذ صدور آراء محکومیت متهمانی است که به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

    وی بیان کرد: سال گذشته ۳۹ فقره آراء برائت در  هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری یا کمیسیون‌های انظباتی و ۱۱۰ فقره آراء محکومیت داشته‌ایم که در همین راستا چندین حکم انفصال از خدمت مدیر‌کل، شهردار و همچنین مواردی از محرومیت از پست‌های حکومتی صادر شده است.

    اصلانی با اشاره به آراء محکومیت در مراجع قضایی گفت: سال گذشته آراء جراء نقدی، برگشت وجوه، حبس تعزیری،۷۴ ضربه شلاق و همچنین چند مورد اخراج از کار در دستگاههای مختلف برای افرادی که دارای محکومیت در مراجع قضایی هستند صادر شد.

    وی با اشاره به ورود بازرسی‌کل به برخی پروژه‌های عمرانی  استان تصریح کرد: با توجه به بررسی هیئت‌های بازرسی از پروژه‌های عمرانی در مواردی اضافه پرداختی به پیمانکاران مشاهده می‌شود که در سال گذشته در یکی از پروژه‌های ساختمان اداری یکی از دستگاه‌های استان  که دو قرار داد داشت حدود ۵ میلیارد تومان اضافه پرداختی مشاهده کردیم و این مقادیر برگشت خورده است.

    مدیر‌کل بازرسی لرستان اظهارداشت: سال گذشته بیش از ۳۶۱ میلیارد ریال در مجموع برگشت وجوه و وصول مطالبات داشته‌ایم و بیش از ۱۹۱ میلیارد ریال مانع از تضییع حقوق دولت شده‌ایم و همچنین در بحث حفاظت از اراضی ملی خارج و داخل شهر ها حدود ۳۰۹ هکتار رفع تصرف شده و از واگذاری غیر قانونی اراضی جلوگیری شده است.

     وی افزود: سال گذشته دو مورد بازرسی فوق‌العاده بررسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در پیشگیری از مخاطرات سیل و همچنین نحوه جبران خسارت و رفع مشکلات مردم و بررسی نحوه افزایش قیمت بنزین و آثار آن بر قیمت بازار انجام شد.

     اصلانی با اشاره به پروژه برج امید استانداری لرستان عنوان کرد: بازرسی کل به پروژه ساختمان استانداری ورود پیدا کرده، گزارش مفصل تهیه شده و افرادی تحت تعقیب اداری و کیفری قرار گرفته‌اند.

    وی بیان کرد: در مورد ساختمان علوم پزشکی قراردادی که با دانشگاه علوم پزشکی بسته شد که ساختمان را بخرند پرونده موردی هشدار داده شده که استانداری ساختمان را تخلیه کند ولی با توجه به اینکه ساختمان استانداری آماده نشده و مجبورند در ساختمان فعلی باشند چندین مرتبه نامه زده‌اند و به صراحت تاکید شده باید تخلیه کنند که پیگیر مکان هستند.

    مدیر‌کل بازرسی لرستان گفت: در فرایند واگذاری ساختمان استانداری به علوم پزشکی ایراداتی وجود دارد و ساخت و سازهایی که در این محل در حال انجام است به صورت موردی تشکیل پرونده صورت گرفته و هشدار نظارتی ابلاغ شده است و احیانا اگر برای ما محرز شود افرادی تخلف کرده‌اند حتما برخورد خواهد شد.

    وی با بیان اینکه متاسفانه طی سال‌های اخیر بیشترین تخلفات را در شهرداری‌ها  داشته‌ایم عنوان کرد: با توجه به گزارشات رسیده مبنی بر پاداش‌های غیر قانونی شورای شهر های برخی شهرستان‌های  استان سازمان بازرسی کل ورود پیدا کرده پیگیری‌هایی انجام شده و این وجوه غیر قانونی به حساب دولت برگشت خورده است در همین راستا از شهرداری‌ها تقاضا داریم برای سالم سازی و اصلاح فرآیندها اقدام کنند.

    اصلانی با اشاره به به کار گیری نیروهای غیر متخصص در دستگاه‌های اجرایی بیان کرد:ب رخورد با به کار گیری نیروهای متخصص در دستگاهای دولتی از مطالبات مردم و دغدغه  نماینده ولی فقیه در استان است که به طور جدی ورود پیدا کرده‌ایم که در همین راستا در برخی شهرداری‌ها پایان کار افرادی که به صورت غیر  قانونی جذب شده‌اند صادر شده بر همین اساس از دستگاه‌های دولتی تقاضا داریم فضای عدالت استخدامی در دستگاه‌ها رعایت شود.

    وی تصریح کرد: در راستای تاکید ریاست قوه قضائیه در راستای برخورد به متخلفان هیچ گونه خط قرمزی در استان نداریم و هر کس در هر سطح و مقامی که جز دستگاه‌‎های مشمول سازمان بازرسی باشد با تمام توان ورود خواهیم کرد و تنها موضوعی که باید دقت کنیم تخلفات باید مستند باشد و به صرف ادعا نمی‌توانیم با  آبروی افراد بازی کنیم‌.

    انتهای پیام/

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *