×

استاندار:
لرستان می‌تواند به قطب فرهنگی غرب کشور تبدیل شود

  • کد نوشته: 15477
  • آبان ۱۸, ۱۴۰۰
  • ۰
  • استاندار لرستان گفت: این استان به لحاظ برخورداری از پیشینه فرهنگی منحصر بفرد می‌تواند به قطب فرهنگی غرب کشور تبدیل شود.

    لرستان می‌تواند به قطب فرهنگی غرب کشور تبدیل شود
  • فرهاد زیویار، شامگاه دوشنبه در نشست با مدیران کل دستگاه های زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در لرستان اظهار داشت: جایگاه لرستان در شکل گیری انقلاب اسلامی غیرقابل انکار است و چهره های ملی بسیاری در آن زمان از لرستان در بخش های مختلف دولتی، نظامی و انتظامی کشور همواره منشاء اثر بودند.

    وی ادامه داد: با مدیریت صحیح و صرف هزینه های دقیق، لرستان را می توان به قطب فرهنگی غرب کشور تبدیل کرد، ظرفیتی که تا به امروز به خوبی بارور نشده و نیازمند یک حرکت و عزم جهادی است.

    استاندار لرستان بیان کرد: وجه تمایز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با سایر نهادها، ارگان ها و دستگاه های فرهنگی، در وجه اسلامی آن خلاصه می شود و فعالیت دستگاه های وابسته به این وزارت باید به خوبی نشان دهنده این تمایز باشد.

    زیویار اظهار کرداشت: بخش های بسیاری از فعالیت ها و وظایف این وزارت از جمله حوزه رسانه و مطبوعات، نیازمند بازنگری است و باید در زمینه ارتقاء سطح سواد رسانه ای اقشار مختلف جامعه برنامه ریزی دقیقی صورت پذیرد.

    وی افزود: رسانه های لرستان باید منافع استان را ارجح بر منافع خود بدانند و فراهم نمودن زمینه کاهش فاصله مردم و مسئولین از مهمترین ماموریت های رسانه است.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در ادامه این نشست گفت: دستگاه های زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در لرستان، طی سال های اخیر تعاملی سازنده داشته و با همکاری و پرهیز از موازی کاری، منشاء فعالیت های بسیار موثری بوده اند.

    “احمد حسین فتایی” افزود: لرستان تا پایان سال جاری میزبان سه رویداد ملی جشنواره فیلم، جشنواره موسیقی و جشنواره مد و لباس فجر و همچنین جشنواره سراسری آواها و نواهای رضوی خواهد بود که همگی با محوریت نهادینه کردن روز افزون فرهنگ اسلامی ایرانی در سطح جامعه برگزار می شوند.

    وی اضافه کرد: لرستان در ۲ سال گذشته جز استانهای برتر کشور در زمینه افزایش فضاهای تخصصی کتابخوانی بوده که با بهره برداری از پروژه کتابخانه های درجه یک بروجرد و الیگودرز که توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا شدند به این مهم دست یافت..

    مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن ارائه گزارشی از عملکرد شورای اطلاع رسانی استان و کمیته اطلاع رسانی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، گفت: این اداره کل در طی دو سال گذشته توانست در ارزیابی عملکرد وزارتی از رتبه ۲۶ به حضور در جمع پنج استان برتر کشور ارتقاء یابد که با حمایت های مسئولین استانی محقق شده است.

    فتایی گفت: مجموعه دستگاه های هم خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در لرستان، با تمام توان در خدمت مردم نجیب استان و خدمتگزاران به این مردم شریف هستند

    در این نشست  مدیران کل اوقاف و امور خیریه، حج و زیارت، کتابخانه های عمومی و رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی ( ایرنا لرستان ) نیز مطالبی را در خصوص حوزه کاری خود بیان کردند.

    منبع: ایرنا
    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *