×

نماینده ولی‌فقیه در لرستان:
مراسم‌های محرم بارعایت فاصله اجتماعی واستفاده از ماسک برگزار شوند

  • کد نوشته: 13425
  • مرداد ۱۹, ۱۳۹۹
  • ۰
  • نماینده ولی‌فقیه در لرستان تاکید کرد: مراسم‌های محرم در استان با رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک برگزار شوند.

    مراسم‌های محرم بارعایت فاصله اجتماعی واستفاده از ماسک برگزار شوند
  • حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی امروز یکشنبه در جلسه هماهنگی ستاد برگزاری مراسم ماه محرم در سخنانی با تاکید بر اینکه از سوی ستاد ملی کرونا دستورالعملی ارسال شده که باید بر اساس آن، هم عزاداری امام حسین (ع) را برگزار و هم سلامت عزاداران را تأمین کنیم.

    وی با تاکید بر ضرورت تقویت امت اسلامی گفت: هر چیزی که امت اسلامی را تقویت کند، لازم است و هر چیزی که در تعارض با این امر باشد، حرام است.

    نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه مقرر شده که بر حسب دستور العمل ستاد ملی کرونا مراسم‌ها را برگزار کنیم، عنوان کرد: اصل اساسی همکاری در این رابطه، بر عهده مردم است و هیئت‌های عزاداری باید در این رابطه همکاری کنند.

    حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه طبیعتاً عزاداری‌های امسال با گذشته متفاوت خواهد بود بیان داشت: مراسم‌ها با رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک، رعایت اصول بهداشتی و… باید برگزار می‌شوند.

    وی با اشاره به اینکه بر اساس بیانات مقام معظم رهبری باید از دستور العمل های ستاد کرونا تبعیت کنیم افزود: در این راستا مردم باید همکاری لازم را داشته باشند، مقرر شده افرادی در هیئت‌ها آموزش لازم را برای این امر ببینند، تا بر اساس این آموزش‌ها و دستور العمل ها اقدام شود.

    بیشتر بخوانید

    نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه مقرر شده که دانشگاه علوم پزشکی آموزش‌های لازم را به هیئت‌های عزاداری ارائه دهد بیان داشت: کمیته‌ای با ریاست تبلیغات اسلامی ایجاد می‌شود تا راجع به مسائل و موضوعات مختلف در رابطه با مراسم‌های ماه محرم تصمیم گیری و اطلاع رسانی داشته باشد.

    حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به اینکه سابقه برگزاری شب‌های قدر، دعای عرفه، عید غدیر و… نشان داد که اگر همدل باشیم و از رهنمودهای رهبری و توصیه‌های ستاد کرونا تبعیت کنیم می‌توانیم مراسم محرم را به نحو مطلوبی برگزار کنیم.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *