×

کرونایی‎های لرستان در مرز ۱۰۰ هزار نفر/ کودک یک ماهه ازنایی قربانی کرونا شد

  • کد نوشته: 14749
  • فروردین ۲۶, ۱۴۰۰
  • ۰
  • مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در لرستان به ۹۰ هزار و ۹۷۴ نفر رسیده و ۱۳ بیمار جدید نیز جان خود را از دست دادند.

    کرونایی‎های لرستان در مرز ۱۰۰ هزار نفر/ کودک یک ماهه ازنایی قربانی کرونا شد
  • این روزها «کرونا» با شدت بیشتری در شهرستان‌های مختلف استان لرستان در حال تاخت و تاز است و آرامش و سلامتی را از مردم سلب کرده است به طوری که روزانه بیش از ۱۰۰۰ نفر به این ویروس مهلک مبتلا می‌شوند و چندین نفر نیز جان خود را از دست می‌دهند.

    «کرونا» در تمامی شهرستان‌های لرستان وضعیت نامطلوب و بحرانی حاکم کرده است و این روزها آژیر وضعیت قرمز خودروهاست که سکوت سنگین شهرها را می‌شکند تا هشداری باشد برای آنها که هنوز وجود این ویروس مرگبار را جدی نگرفته‌اند.

    روند ابتلا، بستری و مرگ و میرها در لرستان بسیار نگران کننده است و تقریباً اکثر بیمارستان‌ها نیز تخت خالی برای بستری این بیماران ندارد و این هشدار جدی است که بیش از پیش مواظف خود و اطرافیانمان باشیم.

    اما امروز یک نوزاد یک ماهه ازنایی قربانی کرونا شد و مادری را که ۹ برای حضور شیرین فرزندش لحظه شماری کرده بود را عزا دار کرد و حسرت بزرگی را بر دل او نهاد.

    در برخی از شهرستان‌ها که وضعیت بحرانی‌تر است و کرونا سایه سیاه خود را بر سر مردم شهر گسترده است همه جا تعطیل شده و تنها دستگاه‌های خدمات رسان و فروشگاه‌های فروش موادغذایی، قصابی، نانوانی و مرغ فروشی‌ها فعالیت دارند.

       امکان بستری بیمار جدید کرونایی در الیگودرز وجود ندارد   

    امروز در سطح شهر الیگودرز که این روزها وضعیت فوق بحرانی دارد از طریق بلندگو این پیغام به مردم داده شد که به دلیل بی توجهی به پروتکل‌های بهداشتی و شیوع کرونای انگلیسی آمار ابتلا، بستری و فوت در شهرستان به شدت در حال گسترش است پس تاکید می‌شود مراقب خود باشید چرا که به دلیل وضعیت بحرانی و تکمیل ظرفیت بیمارستان از این پس امکان بستری بیماران کرونایی جدید وجود ندارد.

    در پی وضعیت نامطلوب شهرستان‌هایی مانند ازنا و الیگودرز کلیه تعمیرگاه‌ها، فروشگاه‌های لوازم یدکی، چاپخانه‌ها، الکتریکی‌ها، عطاری‌ها و عسل فروشی‌ها تعطیل شده است.

    سید موسی خادمی استاندار لرستان در سخنان اخیر خود در رابطه با وضعتی کرونایی استان اظهارداشت: متاسفانه در لرستان شرایط کاملاً ناخوشایند و رو به وخامت است.

    وی با اشاره به شمار مبتلایان به ویروس کرونا افزود: تجهیز بیمارستان‌های استان در دستور کار قرار گرفته و امکانات مورد نیاز تا حد توان در سطح استان فراهم و تاکید شده تا مراقبت از بیماران با کیفیت بیشتری دنبال شود.

    بستری شدن بیش از ۱۰۰۰ نفر در لرستان

     استاندار لرستان به تکمیل ظرفیت بیمارستان‌های استان اشاره و عنوان کرد: هم اکنون بیش از ۱۰۰۰ نفر در بیمارستان‌ها بستری هستند و اگر این عدد ۲۰ درصد افزایش یابد ظرفیت تکمیل می‌شود.

     وی بیان کرد: کمک، همراهی مردم، نظارت و برخورد قاطع دستگاه تنها راهی است که در این شرایط برای مدیریت اوضاع می‌تواند موثر باشد بنابراین هر دو کار را باید با هم انجام دهیم و لازم است دستگاه‌های اجرایی و نظارتی همچون گذشته وظایف خود را با شدت بیشتری انجام دهند و اصناف غیر ضروری نسبت به تعطیلی اقدام کنند.

     خادمی تصریح کرد: از روز شنبه به طور آزمایشی به مدت سه روز ساعات کار ادارات از ۹ صبح آغاز می‌شود تا آثار آن ارزیابی شود.

    تعداد کرونایی‌های لرستان به ۹۰ هزار و ۹۷۴ نفر رسید

    روند ابتلا به ویروس کرونا در لرستان همچنان رو به افزایش است و براساس آخرین آماری که ظهر امروز از سوی مسئولان علوم پزشکی لرستان اعلام شد هزار و ۱۷ بیمار دیگر به کرونا مبتلا شدند. با اضافه شدن این هزار و ۱۷ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، مجموع مبتلایان به کرونا در استان لرستان به ۹۰ هزار و ۹۷۴ نفر افزایش یافت.

    در بحث مرگ و میر بیماران کرونایی نیز متاسفانه ۱۳ بیمار دیگر جان خود را از دست دادند و مجموع فوتی های ناشی از این بیماری مرگبار در لرستان به هزار و ۴۸۳ نفر رسید.

    با توجه به افزایش آمار مبتلایان که روزانه بیش از ۱۰۰۰ نفر به انها اضافه می‌شود روند بستری بیماران نیز رو به افزایش است به طوری که از روز گذشته تاکنون ۱۰۰ بیمار جدید در مراکز درمانی استان بستری شده و تعداد بیماران بستری شده به هزار و ۱۱۰ نفر رسیده است.

    از ابتدای شیوع ویروس کرونا در لرستان تاکنون ۲۹۳ هزار و ۳۸۱ نمونه ارسال شده است که به ۲۸۹ هزار و ۲۲۳ نمونه پاسخ داده شده است و از این تعداد ۱۹۸ هزار و ۲۴۳ مورد منفی گزارش شده است.

    انتهای پیام/

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *