به گزارش نیساخبر ؛به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری لرستان، فرهاد زیویار اظهار داشت: طبق گزارش ارائه شده در ستاد ملی، روند شیوع اُمیکرون در کشور رو به افزایش است و آمار ابتلا، بستری و مرگ بر اثر بیماری نیز افزایش داشته که مقرر گردید استانها در صورت حاد بودن شرایط اختیار اجرای تصمیمات لازم را داشته باشند.

وی در خصوص آخرین وضعیت استان افزود: با اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان آمار ابتلاء، بستری و فوت در استان نیز نسبت به هفته‌های گذشته حدود دو برابر افزایش داشته و مرگ بر اثر کرونا به تعداد چهار نفر در هفته اخیر رسیده است.

استاندار لرستان با تحلیل شرایط کنونی و در نظر گرفتن محدودیت در امکانات و تخت های بیمارستانی، عنوان کرد: به منظور حفاظت از سلامت جامعه هدف استان که افراد واکسن نزده و دانش آموزان مقطع ابتدایی را شامل می شود، مقرر شد آموزش در مهدکودک ها و مقطع ابتدایی مدارس شهرستان های دارای وضعیت نارنجی به مدت یک هفته به صورت مجازی برگزار گردد.

زیویار با اشاره به تغییر وضیت خرم آباد به رنگ نارنجی ادامه داد: فرمانداران استان با در نظر گرفتن وضعیت رنگ بندی شهرستانها و همچنین روند شیوع بیماری، اقدامات لازم را در جهت کنترل بیماری تمهید کنند و نسبت به اجرای دستورالعمل های ستاد مقابله با کرونا اهتمام داشته باشند.

وی تاکید کرد: با توجه به روند صعودی بیماری و احتمال تغییر در وضعیت رنگ بندی شهرستان ها، در صورت لزوم جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا به منظور اتخاذ تدابیر لازم، در طول هفته جاری نیز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/