×

نیروهای جوان بومی در اولویت انتصابات هستند/ هیچ نیروی سفارشی را نمی‌پذیریم

  • دی ۳۰, ۱۴۰۰
  • ۰
  • معاون سیاسی استانداری لرستان گفت: در بحث انتصابات نیروهای داخلی در اولویت هستند؛ رویکرد اول توجه به جوان گرایی در گام دوم انقلاب است، تاکنون فقط ۲ نفر از فرمانداران ما غیر بومی هستند و قطعا بقیه بومی خواهند بود.

    نیروهای جوان بومی در اولویت انتصابات هستند/ هیچ نیروی سفارشی را نمی‌پذیریم
  • بهرام ستاری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان ظهر امروز در نشست با خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری با بیان اینکه نشست با خبرنگاران به صورت مداوم و با همه رسانه‌ها برگزار خواهد شد، اظهار داشت: امروز دشمن با تمام ابزارهای رسانه‌ای و اقتصادی به دنبال فشار بر نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

    وی در ادامه بر تقویت رسانه‌های داخلی و به ویژه در استان تاکید کرد و افزود: از رسانه‌ها می‌خواهیم که نظرات خود را در اختیار مدیران بگذارند و نقد موشکافانه و صریح و به دور از تخریب داشته باشند.

    معاون استاندار لرستان با بیان اینکه هدایت افکار عمومی بر عهده رسانه‌ها است، عنوان کرد: در بحث انتصابات یک چارچوب و دستورالعمل قانونی وجود دارد که ما بر اساس آن عمل می‌کنیم،  استاندار این اختیار را دارد که ۵ تا ١۵ درصد نیروها را از بیرون بیاورد و این در حالی است که در حال حاضر کمتر از ۵ درصد از مدیران استان از بیرون آمده‌اند.

    ستاری تصریح کرد: در بحث انتصابات نیروهای داخلی در اولویت هستند؛ رویکرد اول توجه به جوان گرایی در گام دوم انقلاب است، تاکنون فقط ۲ نفر از فرمانداران ما غیر بومی هستند و قطعا بقیه بومی خواهند بود.

    وی ادامه داد: در بحث ادارات اختیار با وزارتخانه‌ها است و استانداری در پایان نظر می‌دهد.

    وی در خصوص سوالی مبنی بر اینکه برخی مدیران انگیزه کار ندارند، گفت:  هر مدیری در مسوولیت خود کوتاهی کرده و ترک فعل کند، قانون گریزی کرده و مورد برخورد قرار می‌گیرد، همه مدیران باید با قدرت به کار خود ادامه دهند.

    معاون سیاسی استانداری لرستان با تاکید بر اینکه هیچ نیرویی را با توصیه نپذیرفتیم و نمی‌پذیریم،‌ افزود: ضمن احترامی که به نمایندگان می‌گذاریم، بحث تفکیک قوا باید رعایت شود و لذا از آنجایی که به دنبال تعامل و وحدت هستیم، فرماندارانی را انتصاب خواهیم کرد که نه از روز اول به دنبال تقابل با نماینده باشد و نه غلام حلقه به گوش نمایندگان باشند، البته که اقتدار فرمانداران باید حفظ شود.

    ستاری در ادامه صحبت‌های خود با طرح این سوال که آیا بیکاری و آسیب‌های اجتماعی در ۶ ماه گذشته به وجود آمده است؟ گفت: ما نمی‌گوییم چون مربوط به گذشته است وظیفه‌ای در قبال آن نداریم، بلکه برای همه این موارد برنامه‌ریزی می‌کنیم.

    وی با بیان اینکه ناهنجاری‌های اجتماعی ما را رنج می‌دهد و متاسفانه از قبل مانده است و ما باید برای رفع این ناهنجاری‌ها تلاش کنیم، افزود: در حوزه معتادین متجاهر مشکل جا و مکان  برای نگهداری آقایان نداریم، اما در بخش بانوان باید بیشتر کار شود.

    معاون سیاسی استانداری لرستان خاطرنشان کرد: در بحث امنیت ما یک امنیت داریم یک احساس امنیت؛ امروز ما احساس ناامنی داریم که به واسطه برخی ناهنجاری‌ها و خرده جرایم به وجود آمده است، ما در استان حرکات خشن مسلحانه نداریم، البته ما خرده جرایم را هم نمی‌پسندیم و حتما به جدید به این مسایل توجه می‌کنیم.

    وی با تاکید بر اینکه امنیت پایدار را برای اشتغال‌ پایدار و سرمایه‌گذاری در استان در نظر داریم، گفت: لرستان با وجود همه ظرفیت‌ها مشکلاتی دارد که مربوط به مدیریت‌های گذشته است و باید پاسخگوی عملکردشان باشند، اما ما یک سال و دو سال بعد باید پاسخگوی اقدامات خودمان باشیم و لذا بدنبال تلاش و حرکت برای رفع محشلات هستیم.

    وی در پایان با تاکید بر اینکه «من لر هستم و بدنبال کمک به رفع مشکلات استان خواهم بود»، بیان داشت: در بحث رسانه از امروز به بعد هر دستگاهی شکایتی از رسانه‌ها دارد، ابتدا حتما باید در شورای اطلاع رسانی استان مطرح شود وگرنه مورد پذیرش نیست، مگر اینکه مساله خارج از وظیفه و کار رسانه‌ای باشد.

    انتهای پیام/

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *