×

برگزاری همایش اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای بخش مرکزی شهرستان سلسله

  • اسفند ۱۷, ۱۳۹۵
  • ۰
  • به گزارش نیساخبر وبه نقل از روابط عمومی فرمانداری سلسله، همایش دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان با حضور مهندس فلاح نژاد فرماندار، آقای کاکولوند بخشدار مرکزی و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای بخش مرکزی در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار گردید. در این همایش مهندس فلاح نژاد با اشاره به جایگاه و […]

    برگزاری همایش اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای بخش مرکزی شهرستان سلسله
  • به گزارش نیساخبر وبه نقل از روابط عمومی فرمانداری سلسله، همایش دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان با حضور مهندس فلاح نژاد فرماندار، آقای کاکولوند بخشدار مرکزی و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای بخش مرکزی در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار گردید.

    در این همایش مهندس فلاح نژاد با اشاره به جایگاه و اهمیت شوراها، اظهار داشت: قرآن کریم و دین مبین اسلام تأکید ویژه‌ای بر شورا و مشورت داشته‌اند و این امر نشان می‌دهد که مردم باید در تعیین سرنوشت خود سهیم باشند.

    وی با تأکید بر اینکه اعضای شوراها باید به نحوی عمل کنند که شوراهای محکم‌تر و تاثیرگذارتری داشته باشیم، افزود: در قانون اساسی نیز به عنوان معتبرترین قوانین اساسی دنیا نیز اشاره‌های ویژه‌ای به شورا شده است.

    فرماندار سلسله با اشاره به اختصاص ۹ قانون از قوانین موجود در قانون اساسی به شورا و اهمیت موضوع شورا در قانون اساسی، عنوان کرد: تجربه نشان می‌دهد که در هرجایی که شورا و همفکری وجود داشته شاهد موفقیت‌های بیشتری هم بوده‌ایم که که این امر نشان از اهمیت شورا دارد.

    وی با بیان اینکه هر انسانی بر اساس حقوق طبیعی که خداوند در اختیار وی قرار داده حق تعیین سرنوشت خود را دارد، بیان کرد فلسفه تشکیل شوراهای شهر و روستا برای خدمت رسانی و توسعه جوامع شهری و روستایی بوده است و تجربه نشان داده که توسعه جوامع بشری بدون شورا امکانپذیر نیست.

    مهندس فلاح نژاد با بیان اینکه مردم جوامع شهری و روستایی حق و حقوقی دارند، خاطرنشان کرد: مردم با انتخاب اعضای شورا، این حق و حقوق را به دست شورا می‌سپارند و اعضای شورا نیز بر اساس قوانین باید نهایت تلاش خود را در راستای خدمت رسانی به مرم و رشد و توسعه شهر و روستا به کار گیرند.

    وی با اشاره به اینکه بهترین ساز و کاری که برای خدمت به مردم طراحی شده، شورا است، تصریح کرد: قبل از انقلاب سیستم مدیریت روستاها شیوه‌ای سنتی داشت و فردی به نام کدخدا تصمیم گیرنده امور روستا بود، تصریح کرد: خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی این سیستم تغییر کرد و با تشکیل شورا در سال ۷۷، مدیریت روستاها به اعضای شورا و دهیاران سپرده شد که در آینده تبعات مثبت این شیوه اداره را بیشتر شاهد خواهیم بود.

    فرماندار سلسله با اشاره به دهیار به عنوان یکی از حلقه‌های سیستم اجرایی دولت و نقش مفید او در اداره روستا، اظهارداشت: انتخاب درست اعضای شورا در رشد و توسعه متوازن شهر و روستا بسیار تاثیرگذار است و اگر به دنبال توسعه متوازن هستیم باید توسعه شهرها و روستاها، هر دو مد نظرمان باشد.

    مهندس فلاح نژاد در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در دولت تدبیر و امید بیان داشت: دولت یازدهم در شرایطی روی کار آمد که کشور با مشکلاتی در عرصه های داخلی و خارجی مانند تورم، نرخ رشد منفی اقتصادی و تحریم های شدید ظالمانه کشورهای غربی مواجه بود که با روی کار آمدن دولت روحانی و با حاکم شدن تدبیر و عقلانیت بر کشور امروز شرایط کشور به حالت عادی بازگشته و شاهد توفیقات خوبی در همه زمینه ها هستیم.

    وی افزود: با تدبیر و حاکم شدن فضای عقلانیت در عرصه بین المللی توانست پروژه ایران هراسی و اجماع جهانی علیه ایران را با شکست مواجه نماید و در عرصه داخلی نیز رکود و تورم لجام گسیخته را مهار نماید به گونه ای که اکنون رشد اقتصادی بالای ۵ درصد و تورم تک رقمی را داریم.  وی در ادامه به برخی از اقدامات انجام شده در شهرستان سلسله اشاره و بیان داشت: در بخش گاز از مجموع ۲۶۶ روستای شهرستان ۱۹۴ روستا از نعمت گاز برخوردار هستند که ۹۹ روستا در دولت یازدهم از نعمت گاز برخوردار شده اند.

    نماینده عالی دولت در شهرستان در ادامه با اشاره به سفر استاندار محترم و سفر وزرای محترم دولت یازدهم به شهرستان خاطرنشان کرد: در این سفرها مسئولین محترم در جریان مسائل و مشکلات مردم شهرستان قرار گرفته اند و تصمیمات خوبی گرفته شده که با اجرایی شدن این مصوبات شاهد توسعه شهرستان خواهیم بود.

    فرماندار در ادامه با اشاره به بحث راه های ارتباطی شهرستان افزود: یکی از مهمترین عوامل رونق هر منطقه بحث ارتباطات و راه های ارتباطی است که در این زمینه با بهره مندی از تونل اسپژ شهرستان سلسله از طریق آزاد راه خرم آباد – اراک ۱۵۰۰ کیلومتر به تهران نزدیک تر می شود. وی همچنین به چهار خطه الشتر – خرم آباد اشاره و بیان داشت: کار احداث این چهار خطه به پایان رسیده و به بهره برداری رسیده است و می تواند به رونق شهرستان در زمینه های گوناگون کمک نماید.

    وی با بیان اینکه انتخابات مظهر مردم سالاری دینی است، افزود: در اوایل سال آینده شاهد برگزاری دو انتخابات ملی و محلی به صورت همزمان خواهیم بود که دارای دو ماهیت و حساسیت ویژه هستند لذا به عنوان مجری دولت، اجازه هیچگونه تخلفی را به هیچ کس نخواهیم داد.

    مهندس فلاح نژاد با تأکید بر اینکه با قاطعیت به دنبال برگزاری انتخاباتی، امن، سالم، بر مبنای قانون و با حضور حداکثری هستیم، عنوان کرد: در این راستا تمام کوشش و توان خود را به کار می‌گیریم تا با برگزاری انتخاباتی سالم و با حضور حداکثری بار دیگر پاسخی دندان شکن به دشمنان نظام بدهیم.

    نماینده عالی دولت در شهرستان سلسله با بیان اینکه از مجموع ۲۶۶ روستای شهرستان تنها ۱۱۰ روستا دارای دهیاری و شورا هستند، اظهار داشت: ملاک تقسیم اعتبارات بر مبنای داشتن دهیاری است و روستاییان باید بدانند که هر روستایی که در آن انتخابات برگزار نشود، دهیار هم نخواهد داشت و قطعا اهالی آن روستا متضرر خواهند شد.

    وی با بیان اینکه در تمامی روستاهایی که کد تقسیمات کشوری داشته و چهار کاندید داشته باشند، انتخابات شورا برگزار می شود، عنوان کرد: از مجموع ۲۶۶ روستای شهرستان ۱۵۳ روستا بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند.
    فرماندار سلسله با بیان اینکه مردم با حضور در پای صندوق های رای، دخیل بودن خود را در تعیین سرنوشتشان به اثبات خواهند رساند، خاطرنشان کرد: با قاطعیت به دنبال برگزاری انتخاباتی سالم، دقیق، بر مبنای قانون و با حضور حداکثری هستیم و در این راستا اجازه هیچگونه تخلفی را به هیچکس نخواهیم داد.

    مهندس فلاح نژاد با اشاره به تشکیل شوراها در سال ۷۷، تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد تغییر در سیستم نحوه مدیریت روستاها بودیم و با تشکیل شوراها در آینده قطعا تبعات مثبت بیشتری را در این خصوص شاهد خواهیم بود.

    وی با بیان اینکه دهیاران به عنوان یکی از حلقه های اجرایی دولت در سیستم مدیریت روستاها نقش بسیار مهمی دارند، عنوان کرد: انتخاب درست اعضای شوراهای شهر و روستا در رشد و توسعه شهرها و روستاها بسیار تاثیرگذار است به همین دلیل باید توجه ویژه ای برای انتخابی درست داشته باشیم.

    فرماندار سلسله با اشاره به حق و حقوق مردم، اظهار داشت: مردم حق و حقوق خود را به دست اعضای شورا می سپارند لذا اعضای شورا باید نهایت تلاش خود را در راستای خدمت رسانی به مردم به کار گیرند.

    در پایان این مراسم به پاس زحمات و تلاش های از اعضای شورای های اسلامی روستاهای بخش مرکزی با اهدای هدایایی تقدیر به عمل آمد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *