×

مجوز ایجاد ۱۹ دهیاری جدید در سلسله اخذ شد

  • اردیبهشت ۱۴, ۱۴۰۳
  • ۰
  • فرماندار سلسله گفت: مجوز ایجاد ۱۹ دهیاری جدید در این شهرستان با رایزنی های صورت گرفته از وزارت کشور اخذ شده است

    مجوز ایجاد ۱۹ دهیاری جدید در سلسله اخذ شد
  • میلاد شرفی روز چهارشنبه در نشست با بخشدار و اعضای شورای بخش مرکزی به اشاره به اینکه این شهرستان براساس ارزیابی های وزارت کشور و با تلاش ها و اقدامات صورت گرفته در سال گذشته به عنوان فرمانداری برتر لرستان و کشور شناخته شد اظهار کرد: این شاخص‌های عملکردی توسط وزارت کشور به کلیه فرمانداری ها ابلاغ و چند مرحله در سطح استان مورد ارزیابی قرار گرفته و در مرحله نهایی توسط مرکز مدیریت عملکرد، بازرسی و ارتباطات مردمی وزارت کشور ارزیابی و اعلام شده است.

    وی افزود: ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی طبق مواد قانون ۸۱ و ۸۲ قانون مدیریت خدمات کشوری یک اصل مهم در راستای سنجش میزان کیفیت‌ بخشی رسالت‌ها و تحقق اهداف سازمانی است.

    شرفی اضافه کرد: ارزیابی مستمر عملکرد موجب خواهد شد تا ضمن شناسایی نقاط قوت و تکمیل و تقویت آنها، نقاط ضعف نیز شناسایی و تدابیر لازم برای جبران آنها اتخاذ شود.

    وی همچنین با اشاره به کسب رتبه برتر بخشداری مرکزی در سطح کشور و استان لرستان و همچنین کسب رتبه ی برتر شورای بخش مرکزی شهرستان در استان در این ارزیابی ها عنوان کرد: پارسال در بخش مرکزی شهرستان شن ریزی و زیرسازی ۷۵ روستا انجام شده و عملیات ۲۱ روستای دیگر نیز در دست اقدام است همچنین اجرای کانال سنگی برای ۷۵ روستا، دریافت مجوز ۱۹ دهیاری جدید، مشارکت در آسفالت ۱۱ روستا باعث شده شرایط و بستر مناسب جهت نهضت بازگشت معکوس از شهر به روستا تسهیل و فرصت های مناسب سرمایه گذاری در بخش های مختلف فراهم شود.

     

    فرماندار سلسله کسب این موفقیت ها را حاصل تلاش مجموعه اعضا و دستگاه های اجرایی شهرستان دانست و افزود: پارسال اقدامات مهمی در حوزه آموزش و پرورش، برق رسانی، خدمات کشاورزی، مخابرات، گازرسانی، آبرسانی، آسفالت معابر روستایی و سایر کارهای عمرانی و خدمات شهری در شهرستان صورت گرفت که محصول همت و تلاش تمامی دستگاه های اجرایی شهرستان است اما لازم است برای پیشرفت بهتر و توسعه بیشتر برای امسال با برنامه تر عمل شود.

     

    شرفی با اشاره به اجرای برنامه سه شنبه های مسجدی و حضور اعضای شورای اداری در دل روستاها برای احصای مشکلات و برنامه ریزی جهت رفع آنها، بیان کرد: پارسال ۲۶ جلسه رسمی شورای اداری در مناطق مختلف شهرستان برای رفع مشکلات صورت گرفت که حاصل آن احصا بالغ بر ۴۰۰ مساله و مشکل بوده که نزدیک به ۲۰۰ مورد آن تاکنون برطرف و سایر مسایل نیز در دست اقدام است و نتایج مطلوب و رضایت بخشی را بهمراه داشت اما هنوز تا رسیدن به نتیجه مطلوب فاصله داریم و باید تلاش هایمان را افزون کنیم.

     

    بخشدار مرکزی نیز در این نشست اظهار کرد: با اقدامات و تلاش های شبانه روزی صورت گرفته توسط مجموعه ی بخشداری مرکزی و تمامی دستگاه های اجرایی و خدمات رسان در سایه وحدت، یکدلی، هم صدایی و جهادی در سطح شهرستان، شورای بخش مرکزی به عنوان شورای بخش برتر استان شناخته شد.

    رضا حاتمی با بیان اینکه عملکرد شورای بخش در این تصمیم گیری تاثیر قابل توجهی داشته که جای قدردانی دارد افزود: شورای بخش در این دوره با همراهی و همدلی توانسته است در حل مسایل روستاهای شهرستان گامهای موثری بردارد.

     

    وی بیان کرد: به جرات می توان گفت سالم ترین و بااخلاق ترین و پرتلاش ترین شورای بخش، شورای بخش مرکزی در ادوار شهرستان بوده است.

     

    معاون برنامه ریزی و هماهنگی امورعمرانی نیز در این دیدار اظهار کرد: امسال به اندازه ‌چندین سال گذشته زیرسازی و آسفالت معابر در روستاهای شهرستان انجام شده که این خدمات و روند در حال تداوم بیشتر می باشد.

     

    هادی مومنی افزود: همچنین پارسال ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات توسط بنیاد برکت در شهرستان پرداخت شد که بالغ بر ۷۰ درصد آن متعلق به بخش مرکزی بود.

     

    وی افزود: علیرغم تشکیل تعاونی دهیاران نتوانسته ایم امتیازات و تسهیلات این تعاونی را جذب کنیم که لازم است در این زمینه اقدامات لازم صورت گیرد.

     

    بخش مرکزی شهرستان سلسله دارای ۲۰۴ روستا است که تعداد ۹۷ روستا از این مجموع دارای دهیاری است و در طی ماه های آخر سال ۱۴۰۲مجوز ۱۹ دهیاری جدید برای بخش مرکزی اخذ گردیده و در حال فرآیند جذب دهیار می باشد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *