×

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس : پیوستن به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم نوعی خود تحریمی است

  • خرداد ۲۰, ۱۳۹۷
  • ۰
  • نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی گفت: پیوستن به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم نوعی خود تحریمی است. به گزارش نیساخبر”عباس گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بروجرد، الحاق به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم را نوعی خود تحریمی خواند و اظهار کرد: این کمیسیون به دنبال ارائه یک تعریف […]

    نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس : پیوستن به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم نوعی خود تحریمی است
  • نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی گفت: پیوستن به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم نوعی خود تحریمی است.

    به گزارش نیساخبر”عباس گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بروجرد، الحاق به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم را نوعی خود تحریمی خواند و اظهار کرد: این کمیسیون به دنبال ارائه یک تعریف واحد از تروریست است، تا بستر حقوقی تعریف تروریسم را از ما بگیرد.

    وی با اشاره به اینکه پس از امضاء با حدود ۱۹۰کشور عضو این کنوانسیون مواجه خواهیم شد، عنوان کرد: این در حالی است که تفاوت بنیادینی در نوع نگاه ما به مسئله تروریست وجود دارد.

    نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی افزود: ما مبارزه با اشغال خارجی، حمایت از نهضت‎های آزادی‎بخش، جبهه مقاومت و نهاد سپاه را حمایت از تروریست نمی‎دانیم، اما در حالی آن‎ها اینها را تروریست می‎دانند که از منافقین کوردلی که اطوی داغ بر گرده فرزندان ملت ما گذاشتند، در کوی و برزن ناامنی ایجاد کرده و انواع جنایات را مرتکب شدند، مورد حمایت قرار می‎دهند.

    گودرزی تاکید کرد: پس از ملحق شدن به این کنوانسیون به بهانه حمایت از سپاه و جبهه مقاومت پرونده ما را به شورای امنیت سازمان ملل برای تحریم‎های جدید ارجاع کرده و در اذهان مردم اینگونه جا می‎اندازند که حمایت از جبهه مقاومت و وجود نهاد سپاه عامل  فشارهای اقتصادی بر ملت ایران است، همچنانی که توان موشکی و فعالیت‎های هسته‎ای ما را بهانه تحریم‎های اقتصادی قرار دادند.

    وی تصریح کرد: در حالی حمایت از جبهه مقاومت، نهاد سپاه، توان موشکی و پیشرفت‎های هسته‎ای نقاط قوت و عناصر اقتدار ملی ما محسوب می‎شوند که آن‎ها می‎کوشند، این نقاط قوت و عناصر اقتدار را به نقاط ضعف و چالش برانگیز تبدیل کنند و این کنوانسیون در همین راستا برنامه‎ریزی شده است.

    نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این را یک بحث استعماری دانسته و با تمام وجود با چنین لایحه‎ای که ما را به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم ملحق کند، مخالف و معتقدیم که در صورت تصویب آن تاریخ در مورد ما قضاوت خوبی نخواهد کرد.

    گودرزی پیوستن به این کنوانسیون را زمینه‎ای برای تحریم‎ها و فشارهای اقتصادی جدید بر مردم ایران دانست و گفت: از اساس با چنین معاهده‎ای مخالفت می‎کنیم.

    وی اظهار کرد: دو هفته گذشته که این لایحه مطرح شد، از تمام ظرفیتمان استفاده کردیم که از دستور خارج شود و به رئیس مجلس نیز اعلام کردیم که چنانچه از دستور خارج نشود، صحن مجلس را ترک خواهیم کرد.

    نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در نهایت رئیس مجلس لایحه را به کمیسیون امنیت ملی ارجاع داده و آن را از دستور خارج کرد، اما متاسفانه این کمیسیون لایحه را تصویب کرده و فردا در صحن مجلس مطرح خواهد شد.

    گودرزی ابراز امیدواری کرد که مجلس شورای اسلامی به این لایحه استعماری رای ندهد.

    انتهای پیام/

      نام شما (الزامی)

      ایمیل شما (الزامی)

      موضوع

      پیام شما

      برچسب ها

      نوشته های مشابه

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *