شهید حشمت الله علی پور در سال ۱۳۴۹ دریک خانواده مذهبی ومومن در شهر فیروزآباد دیده به جهان گشود  .

   تحت تربیت پدر و مادری مومن‌، متدین و مقلد امام پرورش یافت‌، از همان کودکی در مجالس دینی از جمله برنامه‌های سوگواری امام حسین (ع‌) حضور داشت و عشق خدمتگذاری به آستان شهید پرور حضرت اباعبدالله (ع‌) در عمق وجودش ریشه دوانید‌.

سادگی‌، بی‌آلایشی و گذشت او در سنین کودکی زبانزد همه بود‌.

حق را می‌گفت ولو به ضررش تمام می شد‌. در محله شاخص و محور همسالان خود بود‌.

به مسجد که می‌رفت چون بزرگترها عمل می‌نمود و از جمله کسانی بود که در پذیرایی عزاداران حسینی نقش فعالی داشت‌ ایشان مداح اهل بیت بود  .واز هما ن دوران کودکی چهره معصوم داشت و  دوران ابتدایی رادر شهر فیروز آباد گذراند ودر دوران ابتدایی در مراسمات  مذهبی شرکت می نمودو قرآن رابا صوت زیبایی قرائت می نمود .

در دوران تحصیل دانش‌آموزی با وقار و محبوب‌، مودب و کوشا بود و همواره سعی می‌کرد تکالیف دینی خود را انجام دهد‌.  وبعد از دروان ابتدایی وارد مدرسه راهنمایی شهید ترک خرم آبادی فیروزآباد شد .

ایشان همیشه در کار کشاورزی کمک خانواده می کرد وبا عده ای از رزمندگان فیروزآبادی اعزام جبهه های جنگ شده ودر سال ۶۵ به استخدام سپاه به عنوان پاسدار رسمی در آمد وپس از اتمام دوره به لشگر ۵۷ابوالفضل لرستان انتقال داده شد ودر این لشگر در گردان توپخانه مشغول به خدمت شد .

بیشتر بخوانید

 

شهید همیشه به فکر جوانان ونوجوانان شهر بود که یک کار فرهنگی برای اینها انجام دهد  وایشان با زحمات زیاد دارالقر آنی در شهر برای این جوانان تاسیس نمود که در آن آموزش قر آن وکلاسهای مذهبی دایر  بود.

در سال ۶۷ ازدواج نمود وثمره ازدواج ایشان ۳دخترویک پسر می باشد وبعد از پایان جنگ به گردان صابرین تیپ ۵۷ابوالفضل پیوست وبعداز آموزشهای سخت وطاقت فرسا پاراگلایدر.چتربازی.آبی خاکی.کماندوی.به این گردان پیوست ودر ماموریتهایی زیادی شرکت نمود تا اینکه در سال ۱۳۸۵ درمنطقه ناز داغی ارومیه به شهادت رسید

پیکر پاک ایشان در جوار همرزمان شهیدش در گلزار شهدای فیروزآباد به خاک سپرده شد.

روحش شاد و یادش گرامی

  • گرده آورنده :حسین فرخیان