×

فرماندار سلسله:
کیفیت نان در واحدهای خبازی سلسله باید بررسی شود

  • تیر ۱۴, ۱۴۰۰
  • ۰
  • فرماندار سلسله گفت: کیفیت نان تولیدی در خبازی های این شهرستان مطلوب نیست و باید بررسی‌های لازم انجام و اقدامات کارشناسی برای برطرف شدن این مشکل صورت گیرد.

    کیفیت نان در واحدهای خبازی سلسله باید بررسی شود
  • مرتضی مهدوی کیا روز دوشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان با محوریت بررسی مسائل و مشکلات حوزه آرد و نان و مرغ گرم، اظهار داشت: متاسفانه نان تولیدی خبازی های شهرستان دارای کیفیت مطلوبی نیست و باید بررسی های لازم درخصوص علل این مورد صورت گیرد تا مشخص شود علت آن مربوط به کیفیت آرد بوده و یا ناشی از کم کاری خبازی ها است.

    وی با تاکید بر اینکه نان یکی از نیازمندی های اساسی روزانه مردم است، افزود: پذیرفتنی نیست نانی که به دست مصرف کننده می رسد از کیفیت مطلوب برخوردار نباشد.

    وی ادامه داد: ظرف ۲ هفته باید کلیه مشکلات این حوزه توسط دستگاه های متولی بررسی و توسط خبازی ها برطرف شود در غیر اینصورت با خبازان متخلف برخورد قانونی صورت می گیرد.

    مهدوی کیا با تاکید بر لزوم رعایت بهداشت توسط کارکنان خبازی ها، بیان کرد: نان یکی از اقلام اساسی است که باید کلیه موارد بهداشتی در فرآیند پخت آن رعایت شود، با توجه به وضعیت شیوع کرونا، باید شبکه بهداشت و درمان با هماهنگی و همراهی نماینده ای از فرمانداری نظارت لازم در بحث رعایت پروتکل های بهداشتی را در کلیه واحدهای خبازی شهرستان اعمال کنند و با خبازی هایی که بهداشت را رعایت نمی کنند برخورد قانونی صورت گیرد.

    فرماندار سلسله با تاکید بر لزوم به روز کردن تجهیزات خبازی ها، عنوان کرد: تسهیلات خوبی برای واحدهای خبازی در نظر گرفته شده و باید اطلاع رسانی های لازم به آنها صورت گیرد تا خبازان ضمن بهره مندی از این تسهیلات واحدهای خود را به تجهیزات به روز تجهیز کنند.

    وی افزود: باید کلیه واحدهای خبازی مجهز به موتور برق باشند تا هنگام قطعی برق، در پخت نان مورد نیاز مردم با مشکل مواجه نشوند.

    فرماندار سلسله با انتقاد از وزن کیسه های آرد تحویلی به واحدهای خبازی شهرستان تصریح کرد: متاسفانه کیسه های آردی که توسط کارخانه آرد به شهرستان تحویل می شود، از وزن لازم پایین تر هستند و با جدیت پیگیر این مورد جهت برخورد با متخلفان از طریق استان خواهیم بود.

    فرماندار سلسله همچنین با اشاره به مرغ مورد نیاز شهرستان، عنوان کرد: شهرستان سلسله یکی از تولیدکنندگان مرغ لرستان است و در ایام نوروز که کشور با بحران کمبود مرغ مواجه شده و قیمت مرغ در شهرهای همسایه افزایش بسیاری یافته بود اما در سلسله با قیمت مناسب و به میزان افزون بر نیاز شهرستان تولید و به بازارهای استان عرضه می شد.

    وی با اشاره به اینکه میزان سهمیه مورد نیاز شهرستان سلسله حدود هشت تن است، افزود: باید همچون گذشته نظارت های لازم از چرخه تولید تا مصرف صورت بگیرد تا با مشکل مواجه نشویم و چنانچه استان با کمبود مرغ مواجه شود، به گونه ای عمل کنیم که علاوه بر تامین مرغ شهرستان، جوابگوی نیاز استان هم باشیم.

    وی افزود: باید نظارت های لازم صورت گیرد که کشتارگاه طیور با توجه به نیازهای شهرستان و استان، اقدام به خرده فروشی نکند.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *