فرهاد زیویار استاندار لرستان ظهر امروز ضمن گرامیداشت سالروز یوم الله تاریخی ۹ دی در سال ۸۸ اظهار داشت: یوم الله تعبیری است با ریشه تاریخی و اگر چه در متن دین ما وجود دارد اما با پیروزی انقلاب اسلامی وارد ادبیات سیاسی ما شد، اگر روزی در پشت حرکت ملت، اراده الهی قرار گرفت آن روز یوم الله می شود.

وی افزود: ۹ دی روز بصیرت، مقابله با فتنه، تمامیت خواهی و انحصار طلبی، حمایت از قانون و قانون اساسی و روز عاشورایی هاست؛ در ایام الله ولایتمداری را بر تمامیت خواهی ارج می نهیم.

استاندار لرستان عنوان کرد: انقلاب اسلامی نقطه عطف در نظام سازی سیاسی مبتنی بر مردم سالاری دینی است و ارکانی دارد؛ قانون، پارلمان و مجلس، احزاب و تشکل ها و گروه های دارای شناسنامه و رسانه ارکان نظام سازی است و در این بین همه ارکان یک طرف و قانون یک طرف دیگر است.

زیویار خاطرنشان کرد: پیوستگی و هم بستگی این ایام الله با عاشورا به جهت این است که خود انقلاب اسلامی روزهایی مثل ۹ دی برگرفته از آن است، انقلابی که خود نشات گرفته از محرم و صفر است؛ بسیاری از افرادی که دعوای سیاسی سال ۸۸ حضور پیدا کرده بودند بعد از هتک حرمت قرآن و اهل بیت(ع)، چون ریشه خود را در انقلاب و انقلاب را از محرم و صفر می دیدند، روز ۹ دی به میدان آمدند.

وی با بیان اینکه آن جا که نظام مورد حمایت ولی مظلوم واقع شود مردم به میدان می آیند، تصریح کرد: ۹ دی روز بصیرت است و بصیرت دو ویژگی دارد، بصیر کسی است که آنقدر نگاهش شفاف شود که از خود عبور کند و با عبور از خودخواهی، برای توجه و تجسم عینی از خدا، نیازمند ولی خداست.

زیویار با اشاره به اینکه فتنه یک ریشه دارد و آن هواس و هوس است بیان کرد: ۹ دی روزی تاریخی است چراکه با روزها و حماسه های قبل خود متفاوت است؛ در این روز ظرفیتی متفاوت از جانب مردم ایران بروز و ظهور پیدا کرد چراکه در این فتنه جبهه داخل و خارج قاطی شده بودند.

انتهای پیام/