×

آزادی ۱۹۵ زندانی جرائم غیرعمد در لرستان

  • آبان ۲۹, ۱۴۰۲
  • ۰
  • مدیر نمایندگی ستاد دیه لرستان گفت: ۱۹۵ زندانی جرایم غیرعمد در استان لرستان از ابتدای سال جاری تاکنون آزاد شده است.

    آزادی ۱۹۵ زندانی جرائم غیرعمد در لرستان
  • توکل شاکرمی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۹۵ نفر توسط ستاد دیه استان آزاد شده است، اظهار کرد: در این راستا دیه یک نفر، بدهی مالی ۹۲ نفر، مهریه ۷۸ نفر و نفقه ۱۴ نفر پرداخت شده است.

    وی مجموع بدهی زندانیان آزاد شده را ۲ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال برآورد کرد و افزود: برای پرداخت این بدهی مبلغ ۷۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض و ۷۰ میلیارد ریال نیز تسهیلات بانکی پرداخت شده، ۱۲۰ میلیارد ریال گذشت و مصالحه و ۲ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال نیز تقاضای اعسار و از سایر منابع نیز مبلغ ۴۰ میلیارد ریال جمع آوری شد.

    وی با اشاره به برگزاری پویش‌های مختلف در قالب جشن گلریزان و کمک‌های مومنانه از سوی ستاد دیه استان عنوان کرد: در حال حاضر ۱۷۸ زندانی واجد شرایط ستاد دیه در زندان‌های لرستان وجود دارد که ۱۶۴ نفر از آنان مرد و ۱۴ نفر نیز زن هستند.

    وی افزود: ۸۹ نفر از زندانیان مذکور محکوم مالی، ۱۸ نفر محکوم مهریه، هفت نفر محکوم دیه و چهار نفر از آنان نیز محکوم نفقه هستند.

    شاکرمی یادآور شد: کل بدهی این زندانیان یک‌هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال است که بیشترین بدهی از این مجموع مربوط به محکومان مالی است.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *