×

استاندار لرستان در پیامی آغاز سال نو را تبریک گفت

  • فروردین ۱, ۱۴۰۳
  • ۰
  • استاندار لرستان در پیامی ضمن تبریک سال نو گفت: در این لحظات و تغییر و تحولات سال نو و آغاز سال ۱۴۰۳ که مقارن است با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن، سال جدید را به یمن تقارنی که همان نگاه کمال گرایانه را برای بشر و برای ما مسلمان ها مدنظر قرار داده، آرزو می کنم، سالی بهتر از گذشته باشد.

    استاندار لرستان در پیامی آغاز سال نو را تبریک گفت
  • فرهاد زیویار در پیام تبریک سال نو بیان کرد: با عرض سلام و احترام محضر مردم عزیز استان لرستان، سال نو و نوروز یک صورت طبیعی دارد که در آن فصول، ماه ها و ایام یعنی ۳۶۵ روز است که تکرار می شود.

    یعنی زمین با نو شدن، زنده شدن، بهار و شکفتن ایام سال را آغاز می کند. بعد از آن با جا افتادن، میوه دادن و تابستان، در فصل سوم سال پیری و خزان یعنی پاییز و در نهایت با زمستان و افتادن سال پایان می پذیرد.

    این تنها یک وجه و صورت طبیعی از سال است که هر سال تکرار می شود. اما از منظر دیگری هم بشر متفاوت با همه ی موجودات زنده به این ایام و ماه ها نگاه می کند و آن هم منظری فراطبیعی و مافوق طبیعت است.

    یعنی برای این دگرگونی ها و تغییر و تحولات عواملی نیز وجود دارد. این عامل تعیین کننده یک مدبر دگرگون کننده است که فراطبیعی بوده و این تغییر و تحولات را نظاره گر و پیش برنده است. این نگاهی است که بشر متفاوت با سایر موجودات نسبت به عالم دارد.

    زیویار در این پیام تبریک سال نو اضافه کرد: بر اساس این منظر، ما مسلمان ها و ایرانی ها دعای معروفی داریم تحت عنوان “یا مقلب القلوب و الابصار، یا مدبر الیل و النهار، یا محول الحول و الاحوال” که برای همین نو شدن سال است. به این معنی که کس دیگری این تغییر و تحولات را به وجود می آورد و بر این اساس انتظارات دیگری هم برای بشر متصور است. آن انتظارات و درخواست ها طبیعی نبوده بلکه فراطبیعی و معنوی است.

    استاندار لرستان ادامه داد: این یعنی علیرغم این تحولات، یکسال برای همه ی موجودات زنده علی الظاهر ثابت و یکسان است، اما خواستن ما مسلمان ها چون به این تحولات صرفا به دید یک سال نگاه نمی کنیم در بخش انتهایی دعا عنوان می کنیم: “حول حالنا الی احسن الحال” به این معنی که تغییر پیدا کند حال ما ان شاالله با بهترین حالات.

    زیویار یادآور شد: اینجانب در این لحظات و تغییر و تحولات سال نو و آغاز سال ۱۴۰۳ که مقارن است با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن، سال جدید را به یمن تقارنی که همان نگاه کمال گرایانه را برای بشر و برای ما مسلمان ها مدنظر قرار داده، آرزو می کنم سالی بهتر از گذشته باشد و آغاز سال ۱۴۰۳ یک چشم انداز بهتر از سال قبل برای ایرانی های عزیز و لرستانی های بزرگوار باشد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *