×

۲۸۴ داوطلب انتخابات مجلس در لرستان تأیید صلاحیت شدند

  • دی ۱۶, ۱۴۰۲
  • ۰
  • رئیس ستاد انتخابات استان لرستان از تایید صلاحیت ۲۸۴ دواطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان خبر داد.

    ۲۸۴ داوطلب انتخابات مجلس در لرستان تأیید صلاحیت شدند
  • احسان یاوری اظهار کرد: از مجموع ۵۶۹ داوطلبی که از حوزه انتخابیه استان لرستان ثبت نام نهایی را انجام داده بودند صلاحیت ۲۸۴ نامزد برای حضور در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و تصدی ۹ کرسی نمایندگی این استان از سوی هیات نظارت شورای نگهبان تایید شد

    رئیس ستاد انتخابات استان با اشاره به اینکه نامزدهای تایید صلاحیت شده در سراسر استان ۵۰ درصد از مجموع داوطلبان ثبت نام شده در استان را تشکیل می‌دهند افزود: صلاحیت ۱۹۵ داوطلب معادل ۳۴ درصد کل ثبت نام‌شدگان نیز از سوی هیات نظارت استان تایید نشده است.

    یاوری با بیان اینکه ۳۴ داوطلب معادل ۶ درصد ثبت نام‌شدگان نیز فاقد شرایط ثبت نام بوده‌اند افزود: اصول ثبت‌نام از سوی این داوطلبین تکمیل نشده و ۵۶ داوطلب نیز یا انصراف داده و یا اعتراضی نداشته‌اند.

     رئیس ستاد انتخابات لرستان اعلام کرد: برابر قانون فرایند ابلاغ نتایج به داوطلبان از سوی فرمانداران، با ذکر مستند قانونی، طی بازه زمانی ۱۵ و ۱۶ دی ماه در حال انجام است.

    وی افزود: داوطلبانی که عدم تأیید صلاحیت دریافت کرده باشند می‌توانند در فاصله روزهای ۱۷ تا ۱۹ دی ماه اعتراض خود را به صورت الکترونیکی در پنجره واحد انتخابات وزارت کشور ثبت کنند سپس شورای نگهبان به مدت یک ماه یعنی تا ۱۹ بهمن ماه فرصت بررسی خواهد داشت.

    انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به طور همزمان در ۱۱ اسفند ماه امسال برگزار می شود.

    پایان پیام/

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *