×

خطیب جمعه خرم آباد:
 امام حسین راه ایستادگی در مقابل ستمگران را آموخت

  • مرداد ۶, ۱۴۰۲
  • ۰
  • نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: امام حسین (ع) راه دفاع از حق و ایستادگی در مقابل ستمگران را به انسان ها آموخت.

     امام حسین راه ایستادگی در مقابل ستمگران را آموخت
  • حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی در خطبه های نمازجمعه این هفته خرم آباد با تاکید بر آشنایی بیشتر با نهضت حسینی افزود: معارف حسینی در این دنیای پر از ظلم و فساد نجات بخش است چرا که می تواند امت اسلامی و شیعیان را به ساحل نجات برساند و جبهه کفر را مغلوب کند.

    وی گفت: گاهی جامعه از ناحیه حاکمان و گاه از طرف مردم دچار انحراف و فساد می شود اما دین و دیانت به قوت خود باقی است در مواردی نیز انحرافی ریشه کن همانند آنچه نهضت عاشورا بر مبنای آن رخ داد بنیان اسلام را هدف قرار می دهد.

    وی با تاکید بر برگزاری با کیفیت مجالس ترویج فرهنگ علوی و عاشورایی تصریح کرد: در واقعه عاشورا، جمع زیادی را با زر و زور و برخی را هم با تزویر و جنگ شناختی گمراه و خواص نیز در آن زمان سکوت کردند و با امام حسین(ع) همراه نشدند.

    حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با تاکید بر اینکه هدف دشمنان امام حسین(ع) ریشه کن کردن اسلام بود افزود: در آن مقطع تاریخی هیچ راهی برای مقابله با فسادی که ریشه اسلام را هدف قرار داده بود به غیر از مسیر پیش روی امام حسین(ع) وجود نداشت و امام با حرکت خود اسلام را تضمین کرد.

    وی با اشاره به اینکه اکنون در پنج قاره جهان پرچم حسین بن علی(ع) برافراشته است اضافه کرد: قیام امام حسین(ع) به دلیل عوض شدن جای معروف و منکر در جامعه بود بنابراین باید در هر عصر و دوره ای تکلیف را تشخیص داد و خواسته های امام را جامه عمل پوشاند.

    حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی همچنین از زحمات تمامی مردم و همه سازمان های دولتی و غیردولتی در راستای برگزاری شایسته مراسم دهه محرم قدردانی کرد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *