×

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان:
کارهای فرهنگی باید با کمک جوانان اجرا شود/ مصوبه‌های کلیشه‌ای جوابگو نیست

  • آبان ۹, ۱۴۰۱
  • ۰
  • مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان گفت: مهمترین ویژگی نوجوانان و جوانان امروز انقلاب این است که آنها روش‌های دستوری را قبول نمی‌کنند و حتی با آن زاویه میگیرند و برای آموزش این نسل بایستی کارهای فرهنگی در مدارس و مساجد را بر عهده خود آنان بگذاریم . مدیران و مسئولان فرهنگی کشور بایستی به جای ابلاغ مصوبه‌های کلیشه‌ای همچون یک مشاور در کنارنوجوانان و جوانان قرار گیرند.

    کارهای فرهنگی باید با کمک جوانان اجرا شود/ مصوبه‌های کلیشه‌ای جوابگو نیست
  • حجت الاسلام و المسلمین هبت‌الله هاشمی در خرم‌آباد اظهار داشت: رشد شبکه‌های اجتماعی در دهه ۹۰ باعث شده که از نظر فرهنگی و اجتماعی بین نسل‌های متولد دهه ۶۰ و دهه ۸۰ فاصله‌‌هایی ایجاد شود.

    وی با بیان اینکه طی ۱۰ سال گذشته نظام سلطه از تمام ظرفیت خود برای اثرگذاری بر متولدین دهه ۸۰ انقلاب اسلامی استفاده کرده است، افزود: با وجود تمامی هزینه‌هایی که در این حوزه انجام شده اما امروز شاهد هستیم اکثریت بچه‌های این نسل با مفاهیم انقلاب آشنا هستند و در برگزاری مراسمات بزرگ مانند اربعین با ابعاد میلیونی نقش اصلی را بازی می‌کنند.

    مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان بیان کرد: مسئولان فرهنگی و آموزشی کشور باید متوجه شوند که  شیوه‌های تربیتی کلیشه‌ای که طی سال‌های گذشته در مساجد؛ مدارس و دانشگاه‌ها  انجام شده است دیگر نیازمند متولدین دهه ۸۰ نیست بلکه بایستی برای متولدین این نسل با توجه به نیازهایشان شیوه‌های  جدیدی به کار بگیریم.

    هاشمی با اشاره به اینکه مهمترین ویژگی متولدین این نسل این است که آنها روش‌های دستوری را قبول نمی‌کنند و حتی با آن زاویه می‌گیرند، افزود: برای آموزش این نسل بایستی کارهای فرهنگی در مدارس و مساجد را بر عهده خود آنان بگذاریم و مدیران و مسئولان فرهنگی کشور بایستی به جای ابلاغ مصوبه‌های کلیشه‌ای همچون یک مشاور در کنار نوجوانان و جوانان قرار گیرند.

    وی خاطرنشان کرد: این نسل پرسشگر و مطالبه گر است و بایستی افرادی که مسئولیت‌های فرهنگی و آموزشی بر عهده می‌گیرند توانایی پاسخگویی علمی و اخلاقی به مطالبه‌های این نسل را داشته باشند.

    مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان گفت: در مجموعه بنیاد شهید استان بسیاری از کارهای فرهنگی مانند ساخت کلیپ و فیلمسازی را به دست جوانان متولد دهه ۷۰ و ۸۰ سپرده‌ایم و پس از انجام این کار نتیجه‌ای که حاصل شده بسیار رضایت بخش است.

    هاشمی با بیان اینکه مسئولان فرهنگی و آموزشی  بایستی بر دل‌های جوان و نوجوانان اثر بگذراند،تصریح کرد: امام خمینی (ره) در دهه ۶۰ با وجود اینکه اختلاف سنی بسیاری با جوانان آن روز کشور داشت توانست بر دل‌های  آنان اثر بگذارد و همین حرکت باعث شد آن  جوانان در ایام پیروزی انقلاب و سپس جنگ تحمیلی تمام هستی و سرمایه خود برای امام(ره) به میدان بیاورند.

    انتهای پیام/

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *