×

یادداشت/ بازدارندگی توان دفاعی ایران،مهمترین هدف آمریکا

  • اسفند ۲۳, ۱۳۹۶
  • ۰
  • مهمترین هدف آمریکا از طرح مسئله خروج از برجام، جلوگیری از افزایش قدرت و توان دفاعی جمهوری اسلامی است. به گزارش نیساخبر، آمریکا برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران ترفندها و سیاست‌های متعددی را همزمان باهم پیش می‌برد، به‌طوری‌که یکی از شگردهای که آمریکا دست به آن زده و تصمیم به اجرای آن دارد، […]

    یادداشت/  بازدارندگی توان دفاعی ایران،مهمترین هدف آمریکا
  • مهمترین هدف آمریکا از طرح مسئله خروج از برجام، جلوگیری از افزایش قدرت و توان دفاعی جمهوری اسلامی است.

    به گزارش نیساخبر، آمریکا برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران ترفندها و سیاست‌های متعددی را همزمان باهم پیش می‌برد، به‌طوری‌که یکی از شگردهای که آمریکا دست به آن زده و تصمیم به اجرای آن دارد، بحث خروج از برجام است.

    نخستین هدف آمریکا از طرح مسئله خروج از برجام، همراه کردن اروپا و جامعه جهانی در محدود کردن فعالیت‌های موشکی ایران و محدود کردن نفوذ ایران در کشورهای جنوب غرب آسیا همانند عراق، سوریه، لبنان و یمن با خود است.

    آمریکا سعی دارد با تهدید ایران مبنی بر خروج از برجام به کشورهای اروپایی این مسئله را القا نماید که با خروج آمریکا از برجام و به‌تبع آن خارج شدن جمهوری اسلامی ایران، وضعیت دنیا و جنوب غرب آسیا به شرایط قبل از برجام برمی‌گردد.

    به‌گونه‌ای که احتمال وقوع جنگ در منطقه رخ خواهد داد، ایران مجدداً به غنی‌سازی ۲۰ درصد و حتی بالاتر گرایش پیدا می‌کند، سانتریفیوژ و سایت‌های هسته‌ای را نوسازی می‌کند، گداخت هسته‌ای را از سر می‌گیرد و در نهایت به ایرانی غیرقابل کنترل تبدیل خواهد شد.

    هدف دیگر آمریکا از طرح مسئله خروج از برجام، نگه‌داشتن دنیا در یک تزلزل است، به‌طوری‌که سرمایه‌گذاران با این دید که خروج آمریکا  قطعاً منافعی برای ایران نخواهد داشت و شرایط اقتصادی ایران به دوران آشفته قبل از برجام برمی‌گردد، اقدام به سرمایه‌گذاری در ایران نخواهند کرد.

    تزویر و نیرنگی که آمریکا در این شرایط معلق علیه ایران به کار برده، ناامن نگه‌داشتن کشور از نظر وضعیت اقتصادی است، همچنین با طرح خروج از برجام درصدد ایجاد  یک مشغله فکری برای مسئولان نظام جمهوری اسلامی بوده و  اینکه هیچ کشوری نتواند مراودات و کاری با ایران داشته و یا تفاهم‌نامه‌های مشترک اقتصادی با این کشور منعقد نماید.

    در حالی که ایران در زمینه پهباد و هوا فضا چه از لحاظ قدرت موشکی، قدرت پهبادی و قدرت پروازی روی ریل پیشرفت قراردارد و همچنین از لحاظ ساخت  نفربر و تانک، ناو، ناوچه، قایق‌های تندرو، موشک‌اندازها در بردها و دقت‌های مختلف جمهوری اسلامی در عرصه پیشرفت قرار دارد باز می‌خواهند با تهدید خروج از برجام به نوعی قدرت جمهوری اسلامی را مهار کرده و مانع بازسازی صنایع جنگ‌افزاری این کشور شوند.

    می‌توان نتیجه گرفت که مهم‌ترین هدف آمریکا از طرح مسئله خروج از برجام، جلوگیری از افزایش قدرت و توان دفاعی جمهوری اسلامی است.

    آمریکا در اذعان عمومی جنگ‌رسانه‌ای را موازی با برجام و خروج کذایی از برجام را آغاز کرده، این درحالی است که جمهوری اسلامی ایران تحت مدیریت حکیمانه مقام معظم رهبری نه تنها به این تهدیدها اعتنایی نکرده، بلکه روشنگری‌های خود را نیز به‌مراتب انجام می‌دهد.

    امروز به دنیا به این باور رسیده که آمریکا به هیچ قاعده، قانون، عرف بین‌المللی، دین، فرهنگ و اخلاق پایبند نبوده و تنها به دنبال تحقق اهداف منفعت‌طلبانه خود در سایر کشورها است.

    آمریکا درصدد نشان دادن ایران به عنوان کشوری تهاجمی است، در حالی‌که طی ۳۹ سالی که از انقلاب اسلامی می‌گذرد جمهوری اسلامی نه آغازگر جنگی بوده و نه اینکه کشوری را به نوعی به سمت بی‌ثباتی برده است، ایران همواره در مقام دفاع  بوده، چه دفاع از مظلوم و چه دفاع از محور مقاومت.

    توان دفاعی بیشترین توان بازدارندگی را دارد اگر در مقابل دشمن نرمش نشان بدهیم او قدرت تهاجمی را چند برابر می‌کند، بهترین نمونه بارز این کلام را می‌توان در جریان برجام مشاهده کرد.

    در برجام دیدیم که دولت‌مردان ایرانی با نرمش آمریکا و غرب نرمش نشان دادند و حال اینکه برجام تمام شد و هیچ منافعی از برجام به جمهوری اسلامی ایران نرسید.

    دشمن دست‌بردار نظام و انقلاب نیست، یک روز افرادی را به نام تورم و گرانی به خیابان‌ها می‌کشاند و یک روز نیز دراویش معلوم‌الحال را، از این‌رو تنها راه شناخت دشمن و فتنه‌هایش کسب بصیرت و نصب‌العین قرار دادن فرمایشات مقام معظم رهبری است.

    امیرعلی حیدر امیری کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی

    انتهای پیام/

    منبع: فارس

     

      نام شما (الزامی)

      ایمیل شما (الزامی)

      موضوع

      پیام شما

      برچسب ها

      نوشته های مشابه

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *