×

۳۵ هزار میلیارد تومان صنایع راکد در لرستان وجود دارد

  • بهمن ۱۲, ۱۴۰۲
  • ۰
  • نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به وجود ۳۵ هزار میلیارد تومان صنایع راکد در این استان گفت: در صورت فعال شدن صنایع راکد لرستان شاهد تحول عظیمی در استان خواهیم بود.

    ۳۵ هزار میلیارد تومان صنایع راکد در لرستان وجود دارد
  • حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رضا شاهرخی شامگاه سه شنبه در نشست مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه لرستان و شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی  اظهار داشت: سفر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به لرستان ان‌شاءالله سفر پر خیر و برکت باشد و ما آن  را مکمل سفر دور اول رئیس جمهور به لرستان قلمداد میکنیم و مقدمه‌ای برای  سفر  دوم رئیس جمهور به لرستان است.

    وی ضمن قدردانی  از بخش خصوصی و سرمایه گذارانی که در  لرستان  سرمایه گذاری می کنند افزود: علی رغم حمایت‌هایی که از سرمایه گذاران می‌شود با تنگناهای روبرو هستند که امیدواریم  با تدبیر رئیس سازمان برنامه ریزی و بودجه مشکلات آنها برطرف شود.

    نماینده ولی فقیه در لرستان  با بیان اینکه در متن انتصاب رئیس سازمان برنامه ریزی و بودجه آمده بود بازتعریف نقش  سازمان برنامه و بودجه  نسبت به استانها عنوان کرد: سازمان برنامه و بودجه باید به توسعه نامتوازنی که وجود دارد ورود کند چراکه این توسعه نامتوارن به منظور تحقق پیشرفت به همراه عدالت نیازمند باز تعریف، طراحی و اجرا  است.

    وی با اشاره به  تدابیر دقیق دولت سیزدهم در سطح کلان به پشتوانه مردم بیان کرد:  در سطح کلان  دولت سیزدهم  تدابیر دقیقی طراحی کرده و طبیعی است که در اجرا مشکلاتی وجود داشته باشد، اینکه اصلاحات اقتصادی از جمله تمرکز بر  حل   مسایل گمرکی و بانکی، اصلاح امور مالیاتی، مالیت بر خانه‌های خالی و همچنین رسیدگی به معیشت اقشار کم درآمد کاملا  با کار کارشناسی ورود کرده است.

    شاهرخی با بیان اینکه لرستان از توسعه نامتوازن رنج می برد گفت: واقعیت این است با اعتباراتی که به صورت سالیانه که تنها بخشی از آن تخصیص پیدا میکند  نمی توان فاصله دارا و نداشتن را حل کنیم.

    وی تصریح کرد:  رئیس جمهور لفظ ویژه بودن را برای  لرستان به کار بردند این در حالی است که  توسعه نامتوازن ، رشد اقتصادی و رشد جمعیت  سبب شده  که رنج بیکاری بر چهره جوانان لرستان دیده شود که این موضوع حتی  بر رشد جمعیت در این استان نیز تاثیر گذاشته است.‌

    نماینده ولی فقیه در لرستان خاطر نشان کرد:  در لرستان علی رغم مزیت های منحصر به فرد در لرستان در رشد اقتصادی جایگاه خوبی نداریم پ، بهرحال  مشکلات معیشتی عمومیت دارد ولی وقتی  در لرستان میانگین درآمدی نصف است  رنج و سختی بر مردم بیشتر است.

    وی اظهار داشت: در راستای رفع مشکلات و تحول همراه باجهش در استان  همه مسئول هستیم و در مواردی مجمع  نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید  پاسخگو باشند وقتی ۹ نماینده لرستان با یکدیگر همراه نیستند که در کنار قوه مجریه قرار بگیرند در طول دورهای مختلف شاهد  این کاستی و  ضعف در استان باشیم.‌

    شاهرخی افزود: در استان لرستان  سدهای در دست احداث، در حال تکمیل و یا سدهایی که مطالعات آنها انجام شده است  به ویژه سد  معشوره با مخزن بیش از یک میلیارد متر مکعب و بختیاری  باید مورد توجه قرار گیرند.

    نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: شبکه آبیاری از سدها به زمین ها و دشت های  وسیع استان  که سبب رفع بیکاری و اشتغال‌زایی برای جوانان استان و استانهای همجوار می شود باید مورد توجه قرار گیرد.

    وی کارخانه ها  صنایع و کارگاه های تعطیل شده  استان از دیگر معظلات استان  دانست و بیان کرد : بر اساس  برآورد شهریور سال گذشته ۳۵ هزار میلیارد تومان صنایع راکد داریم  که بخشی مربوط به قوه مجریه و بخشی دیگر در قوه قضاییه پرونده دارند که در صورت فعال شدن  این صنایع شاهد تحول عظیمی در استان خواهیم بود.

    انتهای پیام/

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *